Poes plast overal behalve op de bak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Sanga
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2010 01:27

Poes plast overal behalve op de bak

Bericht door Sanga »

sinds vrijdag heb ik een zwerfkatje in huis genomen, die met hulp van mijn dierenarts en een hoop voedsel er weer bovenop moet komen. (over dit verhaal zal ik nog een andere bericht posten)
zelf heb ik al drie katten, dus deze poes blijft hier tijdelijk en als ze aangesterkt is verhuist ze naar het huis van mijn vriend, die al een kat heeft.
Mijn drie katten zijn alledrie zindelijk, maar sinds de komst van deze logee is mijn poes Sanga overal in huis aan het plassen. Verder is haar gedrag niet veranderd, ze is nog steeds fit, vrolijk en aanhankelijk en ziet er prima uit. Ik denk in eerste instantie dat het komt door de nieuwkomer, maar ook heb ik sinds kort een tweede kattenbak voor binnen. De andere bak staat in de kattenren buiten, maar omdat het kouder wordt en de katten nu meer de warmte opzoeken besloot ik dus ook een binnenbak te nemen. Mijn andere 2 katten en de logee maken hier zonder probleem gebruik van, maar Sanga wordt al panisch als we haar op de bak willen zetten. Tips en ideeen om haar hierbij te helpen zijn van harte welkom!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: poes plast overal behalve op de bak

Bericht door castratenkoor »

Ik zou naar da gaan en haar plas laten controleren. Van de stress kan ze evt. een blaasontsteking hebben. Ook zou ik zorgen voor meer kattenbakken, 4 - 5 totaal. Stelregel is het aantal katten + 1.
Lief dat je de verschoppeling opvangt en succes!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie