Kattenhotel

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Kattenhotel

Bericht door Kimms »

Wie kent De Katten Hoeve in Alphen Gelderland? Hoe zijn jullie ervaringen?
Kattig, wél voor de poes!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kattenhotel

Bericht door loek »

He Kimms
Geen ervaring mee. Maar wel met het kattenhotel 'de steenrakkertjes' in Linden, bij Cuijk (Noord Brabant). (hebben ook een website) Dat is ook nog redelijk in je buurt, toch? Als je meer wil weten, let me know.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Kattenhotel

Bericht door Kimms »

Hoi Loek, dank voor je berichtje en heb even gekeken op hun website. Erg vriendelijke site en is inderdaad goed te doen vanuit ons. Ik heb nog nooit een poezebeest naar een hotel gebracht (We hebben Buddy nog niet zo lang (juni en hij is bijna 2) - onze bouvier gaat naar een hondenhotel en dat gaat heel goed, dat hebben we van pup af aan gedaan) en ben een beetje bang dat Buddy stress oploopt. Ik heb er dus totaal geen ervaring mee. Zou graag je ervaringen willen horen van De Steenrakkertjes.
Kattig, wél voor de poes!
Gebruikersavatar
Aukje
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2010 10:08
Locatie: Valkenswaard

Re: Kattenhotel

Bericht door Aukje »

He Kimms,

Ik heb geen ervaring met dat kattenhotel. Maar wel dit jaar voor het eerst onze katten weggebracht.
Nou ik heb wat af gejankt :oops: voor ik ze moest brengen. Voor de jongste was ik niet zo bang, maar bij de oudste had ik inderdaad het gevoel dat hij het heel stressvol zou vinden.
Gelukkig hadden wij ook een heel goed hotel gevonden en vond hij het in het begin een beetje eng maar na een uur had hij al vriendjes gemaakt! Het hotel waar mijn katten zaten hadden ze geen aparte hokken en werden ze ook s'nachts niet opgesloten. Ze liepen dus gewoon lekker rond daar en hadden genoeg mogelijkheden zich ergens te verstoppen of lekker te liggen slapen.

Ik denk dat het toch per kat wel verschilt hoe de reactie is in zo'n hotel. Heb wel altijd in mijn achterhoofd gehad dat als 1 van de 2 het niet zou bevallen ik ze nooit meer weg zou brengen. Dan maar iemand in huis nemen.

Succes!
Liefs Aukje, Billy en Vriendje :eangel:
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Kattenhotel

Bericht door Kimms »

Hey Aukje, bedankt voor je reaktie.

Dat vind ik nou juist ook zo belangrijk, geen hokjes. Bij de honden gaat dat geweldig goed.
Ik denk dat ik bij beide hotels ga kijken en dan merk ik vanzelf welke goed voelt. Ik moet er toch een keer doorheen, hahahaha.

Buddy gaat heel goed met onze bouvier. Maar iemand in huis nemen/of hier een paar x per dag laten komen, vind ik ook zoiets. Voor een kat kan dat voor een weekend maar dan ook nog een hond die uitgelaten moet worden..
En Buddemans alleen hier laten voor bijvoorbeeld een week (er zou dan wel oppas komen natuurlijk), nee, dat vind ik geen goed plan nadat ik gezien heb dat een weekendje weg, met oppas voor Buddy, hem niet helemaal lekker gevallen is.
Hij heeft graag mensen/dieren om zich heen. Hij moet kunnen kletsen, zeg maar, en antwoord terug krijgen, de schat!

Het liefst ben ik qua dieren niet afhankelijk van familie, dat gaat eigenlijk ook niet meer met die 'oude menskens'! Dus moet ik eigenlijk ook voor de kat de stap naar een kattenhotel/boerderij zetten...

Maar alle reakties helpen mij om een keus te maken en tips/ervaringen zijn altijd welkom!
Kattig, wél voor de poes!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kattenhotel

Bericht door loek »

Hoi Kimms
De strekking van mijn verhaal is in ieder geval positief w.b. de steenrakkertjes. Maar ik zal je even een persoonlijk berichtje sturen met alle details.
gr. Loek
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie