Nieuwe poes in huis

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
dannyvdgriend
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2010 12:01

Nieuwe poes in huis

Bericht door dannyvdgriend »

Hallo iedereen,

Ik heb inmiddels een poes erbij genomen, een Maine Coon van 1,5 jaar.Zij is heel erg aanhankelijk en aandacht vragerig, tot vanmorgen dan.Ik heb 1 kater en een poes, die ook nog erg jong zijn, de poes 2,5, de kat 1,5.

Nu heb ik ze dus vanmorgen "geïntroduceerd" Mijn andere 2 katten vonden t helemaal niks, en t was gelijk blazen en grommen en ze wilde gelijk naar buiten, weg van die vreemde poes.....Ik heb ze even naar buiten gelaten en kwamen wel weer naar binnen...

De nieuwe poes is bang geworden van dat gegrom en geblaas en komt niet meer onder de bank vandaan, hier zullen al genoeg tips over zijn gegeven op dit forum maar t volgende is er ook aan de hand.

Ik ben niet bang dat het poesje niet zal wennen, die gaat vanzelf op onderzoek uit straks en die went wel...althans, daar ga ik vanuit...Ik heb het nog niet anders gezien...

Maar !!!! Mijn poes en kat vinden dit natuurlijk helemaal niet leuk, een "indringer" in huis...ze lijken wel chagrijnig !!!!
Ze willen niet meer dat ik ze aanhaal en zeker niet meer optil ! Want dat is t al gelijk grommen....echt protest maken dat ze met rust worden willen gelaten!

Is dit normaal gedrag ? Ik heb namelijk alleen maar ervaring met kittens introduceren, een poes van 1,5 jaar is toch wel iets anders....

Graag zie ik toch wel wat hulp komen.....

Bedankt alvast
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe poes in huis

Bericht door castratenkoor »

Dit is inderdaad heel normaal gedrag als je een nieuwe kat introduceert. Geef het tijd en overlaadt de katten met aandacht en liefde.
Wat wel een wil helpen om de gemoederen wat te sussen is valeriaan op diverse plekje druppelen.
Niet op de katten zelf, maar op kussens en zo.
Spelen als afleiding is ook goed.
Sluit ze in ieder geval niet met elkaar op in kleine ruimte om kennismaken af te dwingen want dat werkt averechts.
Succes!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie