Zielige poes in de straat

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zielige poes in de straat

Bericht door castratenkoor »

Jeetje wat een klote situatie. Kan me voorstellen dat je handen jeuken om wat voor de poes te doen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Leonieee
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2010 13:08

Re: Zielige poes in de straat

Bericht door Leonieee »

Ja, ik weet het niet zo goed nu. Moet ik mijn hoofd maar omdraaien en hopen dat het zo voor het beste is, of moet ik actief de situatie helpen veranderen met het risico dat het niet beter voor de poes uitpakt omdat ze misschien geen geschikt(er) baasje meer kan krijgen..
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Zielige poes in de straat

Bericht door tacuma »

Wat lastig allemaal, en wat een nare, agressieve vrouw! Wij hebben precies hetzelfde
meegemaakt, en zijn gestopt met het bijvoeren van de kat. Prompt werd hij nog dunner,
en werden zijn oogjes weer vies. Toen hebben we besloten om de kat tóch maar weer
te gaan voeren, wat natuurlijk als gevolg had dat de kat hier bleef, en niet meer terug
ging naar die zogenaamde eigenaresse. We hoorden helemaal niets meer van haar, ook
toen de kat hier 24/7 binnen verbleef -uit eigen keuze, want we hebben een kattenluik.
Op dat moment hebben we de kat officieel geadopteerd, laten castreren en chippen -wat
die vrouw dus ook niet had laten doen. Nooit meer iets van gehoord...

Bij ons is de situatie dus anders, omdat we ervoor gekozen hebben de kat zelf te houden.
Maar was dat niet het geval, dan hadden we 'm zeker naar het asiel gebracht, want zo'n
diertje verdient toch een beter leven. In jouw geval zou ik daar even mee wachten, omdat
die vrouw nu weet wie dat gedaan kan hebben, maar ik zou het dan doen vóór het echt
koud begint te worden. Maar het is en blijft een moeilijke situatie...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Zielige poes in de straat

Bericht door Dafpoetser »

Dolfje hoort bij jou Laura!

Punt uit.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zielige poes in de straat

Bericht door Cari »

Ik zou zeggen: geef de bimbo nog 1 kans. Geef haar kat nu heel weinig te eten, maar wel iets, waardoor hij blijft komen en je hem in de gaten kan houden. Wordt hij weer magerder, wegbrengen naar een goed asiel. Natuurlijk maakt die kat kans op een plekje - hij is naar jou toe toch ook knuffelig geworden? Een kat redden betekent niet dat je, na hem van de straat te halen klaar bent, maar dat betekent hem vervolgens van alles voorzien wat hij nodig heeft, levenslang. Dat gebeurt hier tot dusver niet. Ik heb ook wel eens een kat gegapt, die met de vrieskou dag en nacht buiten moest zitten en bij alle deuren kwam blèren dat ie naar binnen wilde. Dan zie je achteraf ook geen enkel teken van vermissing.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Leonieee
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2010 13:08

Re: Zielige poes in de straat

Bericht door Leonieee »

Okay, ik geef haar nog een kans, als ze weer vermagerd, dan zal ik naar een asiel gaan, ik hoop dan dat ze niet gechipt is.. En inderdaad, de poes was met mij ook knuffelig geworden. Ik zal het afwachten. Ik ben wel bang dat als ik haar blijf voeren, ik straks weer in aanraking kom met de eigenaar.
De poes miauwt trouwens bijna niet. In het begin helemaal niet, nu alleen als ze mij ziet aanlopen. Ze is wel een hele lieve, maar nog verlegen en snel bange poes.
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Zielige poes in de straat

Bericht door Rocis »

Wat een walgelijk mens zeg. Ik vind het steengoed van je dat je zo goed op het katje let. Negeer die trut maar lekker en zodra jij het nodig vind om de dierenbescherming in te schakelen moet je dat meteen doen. Misschien zoals Cari aangeeft haar nog een kans geven, maar uit het hele "gesprek" dat je met dat mens gehad hebt spreekt onkunde en nonchalance en zelfs verwaarlozing. Laat het maar uit de sloot drinken...is ze gek geworden :-x
Ik hoop dat ze geen kinderen heeft....
Succes meid. Ik heb bewondering voor je.

Ik heb een buurvrouw een tijdje geleden op haar gedrag met haar kat aangesproken (vriendelijk voor mijn doen)en die reageerde net zo fel als jouw buur, maar ze heeft wel de kat naar de da gebracht en heeft de pers kaal laten scheren (op mijn advies) Katje zat onder de klitten echt heel erg. Kwam in mijn tuin, vandaar dat ik het opmerkte. Vandaar dat ik eerst aangaf om toch nog eens te praten. Bij de een helpt het wel en bij deze trol helaas niet.
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Zielige poes in de straat

Bericht door Anne82 »

Vind het super van je dat je dit doet! En verder sluit ik me bij Cari aan..

:thup:
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Zielige poes in de straat

Bericht door Catfish »

Ik vind dat je het geweldig doet!
Ik kan me voorstellen dat je bang bent om weer in aanraking te komen met dat mens, maar dat is een keuze die je moet maken. Een eventuele confrontatie met dat wijf, of het katje...


En wat Cari zei ben ik het ook volledig mee eens.
Ik zou zeggen: geef de bimbo nog 1 kans. Geef haar kat nu heel weinig te eten, maar wel iets, waardoor hij blijft komen en je hem in de gaten kan houden. Wordt hij weer magerder, wegbrengen naar een goed asiel. Natuurlijk maakt die kat kans op een plekje - hij is naar jou toe toch ook knuffelig geworden? Een kat redden betekent niet dat je, na hem van de straat te halen klaar bent, maar dat betekent hem vervolgens van alles voorzien wat hij nodig heeft, levenslang.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Leonieee
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2010 13:08

Re: Zielige poes in de straat

Bericht door Leonieee »

Dank jullie wel voor al de bemoedigende woorden, dat krikt me wel op. :D
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zielige poes in de straat

Bericht door pearlsofpassion »

Dit maakt het in mijn ogen juist helemaal niet gecompliceert!
Je belt naar de dierenbescherming dat ze nu komen kijken hoe de poes er nu bijloopt, je vertelt het hele verhaal en je vraagt of ze dat ergens kunnen op papier zetten en bijhouden. Als de poes binnen een paar maand dan weer mager is kan ze zo worden opgehaald zonder dat de eigenaar nog eens een waarschuwing krijgt en jij problemen.
Als ze echt niet voor haar poes zorgt zal het wel een paar dagen duren voor ze het merkt, en als ze dan bij je komt aankloppen dan zeg je gewoon dat je van niets weet...
Je kan, als ze terug mager wordt, natuurlijk ook de poes binnen in jouw huis nemen als je ze liever zelf zou houden. Als ze dan komt kloppen dan zeg je dat je ze niet hebt en als ze vraagt binnen te kijken, dan zeg je maar dat ze daar geen zaken mee heeft!

Je kan het wel wat hard spelen maar dan zou ik eerst de dierenbescherming op de hoogte stellen, anders wordt je straks nog beschuldigd van diefstal...
Ik weet spijtig genoeg niet of je iemand kan aanklagen voor het verwaarlozen van een dier. Ik denk dat dat hier niet kan... dus ik weet ook niet helemaal hoe je binnen de wet kan blijven, maar mss kunnen ze je bij de dierenbescherming daar meer over vertellen?
Ik vind het vreselijk dat een dier hier (met een eigenaar!) niet recht heeft op de 3 basisbehoeften: eten en drinken, onderdak en medische verzorging. Als een eigenaar dat niet verschaft, zou dat toch bestraft moeten kunnen worden? Ik weet het echter niet....

Als de kat terug mager wordt, moet daar iets aan gedaan worden he! Dan is dat beestje nog minder goed af dan een zwerfkat die tenminste op plaatsen waar mensen eten plaatsen, mag gaan eten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Zielige poes in de straat

Bericht door Anne »

Wat ontzettend goed dat jij je over dit beestje ontfermd, bijvoert en haar lot aantrekt :eclap:
Ik vraag me wel af hoe deze poes de winter moet overleven als deze net zo koud wordt al de vorige?
Ik sluit me bij de anderen aan, ik ga je verhaal volgen en bij twijfel kun je natuurlijk altijd met de dierenbescherming overleggen
(of misschien zelf in huis nemen) ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Zielige poes in de straat

Bericht door Kattenbella »

Wat is haar motivatie dit dier te willen houden? Uit een sloot drinken? Een bakje water neerzetten kost haar al teveel moeite.
De schuwheid werkt ze zelf in de hand, want ze geeft niets om dit dier.
Voor jou complimenten!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Leonieee
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2010 13:08

Re: Zielige poes in de straat

Bericht door Leonieee »

Nou.. het is nu 10 dagen geleden dat ik de eigenaresse sprak, dus een update van mijn kant.

De eerste en tweede dag nadat ik haar had gesproken over de poes heb ik de poes heel even op straat gezien, even aangehaald en gekeken of ze niet hongerig was (ik had wat brokjes neergelegd), ze was niet hongerig dus had de eigenaresse het diertje waarschijnlijk toch wel meer bijgevoerd. Ik zag het al wel positief in. Maar sinds 7 dagen heb ik de poes niet meer gesignaleerd. Op verschillende tijdstippen ben ik erlangs gewandeld, maar niets te bekennen. Ik denk dat ze nu wordt binnengehouden, of ze is verhuist. Het lijkt me voor de poes niet heel fijn zo'n overgang van ongeveer altijd buiten naar altijd binnen, maargoed daar is niets aan te doen en ik hoop nu dat ze het beter heeft dan voorheen. Ik denk ook wel dat het een schrikreactie van de eigenaresse is en ik hoop dat ze de poes binnenkort toch ook wel een frisse neus laat halen.
Leonieee
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2010 13:08

Re: Zielige poes in de straat

Bericht door Leonieee »

Ha, vandaag kwam ze tevoorschijn! Net zo aanhalerig met me als voorheen en ze zag er goed uit! Ik ben dus helemaal tevreden, nu hopen dat het zo blijft. Met de eigenaar te spreken heeft dus wel geholpen :)
Plaats reactie