Waarom nagels knippen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Waarom nagels knippen?

Bericht door Spookysil »

Hallo allemaal,

Ik vroeg me even af waarom ik nagels van Charlie zou moeten knippen. Hij heeft een enorme krabton en een krabpaal, maar ik hoor vaak dat mensen de nagels van hun kat knippen. Wat is de reden daarvoor? :)

Groetjes, Silvia
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Waarom nagels knippen?

Bericht door Rocis »

Voor de kostbare spullen en tegen eventueel zeer doen bij spelen. Ik heb buitenkatten en die hebben hun nagels hard nodig.

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Waarom nagels knippen?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een kattenren buiten en knip ook nooit nagels.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Waarom nagels knippen?

Bericht door ayla »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... en#p438070
kun je nog meer info vinden over nagels knippen.

ik knip wel de nagels van mijn katten omdat ze niet buiten komen, zodra ik het tikken van nagels op vloer hoor, ga ik knippen. hier genieten ze er van. Goede krabpaal hier zorgt ervoor dat ik de nagels bijna nooit meer hoef te knippen.
ik doe dit omdat ik merk dat ze er last van hebben tijdens het spelen.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Waarom nagels knippen?

Bericht door Queen »

Een kat heeft 18 scherpe kromme nagels. 5 aan elke voorpoot, 4 achter en die slaan bij het klimmen in elke ondergrond. De sterk gespierde achterpoten zorgen daarbij voor de drijvende kracht en functioneren zo als de eigenlijke klimijzers. De voorpoten zijn meer de veiligheidsnagels. Overigens geven de voetkussentjes informatie door die de kat helpt om het evenwicht te bewaren tijdens het lopen.
Met een krabpaal blijven de nageltjes op lengte en is knippen niet echt noodzakelijk, maar wanneer dit onverhoopt toch niet voldoende is, is knippen noodzakelijk. Ten eerste om je spullen te beschermen en verder om elkaar niet te verwonden. Knippen van nageltjes is een 'kunst' en het is niet raadzaam om dit 'zomaar' even te doen!
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Waarom nagels knippen?

Bericht door Admin »

Zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =23&t=6456 of ga daar verder met de discussie.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie