Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Arii
Kitten

Overgeven

Bericht door Arii »

Hallo,

Ik begin ondertussen ten einde raad te zijn met onze kat van ondertussen bijna 6 maanden.
Sinds enkele weken moet ze overgeven, dit is niet erg regelmatig, het kan soms 3 dagen of zelfs langer niet zijn, maar dan ineens, geeft ze toch over.
We zijn hier al mee naar de dierenarts geweest, ze heeft een spuitje gekregen, ze is ook nog eens ontwormd, maar met wormen had het zeker niet te maken, want ik heb haar kattenbak in het oog gehouden en er was niets te zien van wormen.
Ze is absoluut niet moe of lusteloos, ze is eerder heel wild, ze eet goed, ze drinkt goed, maar af en toe komt het er dan ineens uit. Nu dachten we dat het helemaal over was, want het was echt al heel lang geleden, maar daarnet besloot ze om toch maar weer eens over te geven.
Ik denk dat ze misschien toch gewoon te gulzig eet, want het is meestal een tiental minuutjes na dat ze gegeten heeft.

Kan dit vermoeden kloppen, en wat kan ik er aan doen? Of weten jullie wat het anders zou kunnen zijn?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes,
Arii en Loeka (die nu boos is, omdat ik haar bakje even heb weggezet :icon_shifty: )

Ohja, ze is trouwens ook al heel de ochtend erg miauwerig, ze loopt wat rond en zit te miauwen/piepen. Dit had ik ook al gehoord toen ik nog in bed lag, en zij in de living in de zetel lag te slapen. Meestal doet ze dit niet, tenzij ze weet dat er iemand wakker is.
ayla
Tijger
Tijger

Re: Overgeven

Bericht door ayla »

volgens mij zijn er al wat topics over dit onderwerp.

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =overgeven

topic viewtopic.php?f=57&t=21493

via de zoekfunctie rechtsboven in kun je zoeken.
succes er mee.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Het kan heel goed dat het van te gulzig eten is. Daar dacht ik al aan in je verhaal voor je het zelf aanhaalde.
Er zijn nu eenmaal katten die regelmatiger overgeven dan andere, maar ze doen het allemaal wel eens. Zolang het niet steeds na het eten is, dagelijks of wekelijks kan het voor haar gezondheid niet zoveel kwaad.
Het kan ook zijn dat ze last heeft van een haarbal, maar dan zou het vaker moeten zijn en zou ze echt moeten zitten kokhalzen. Haarbalpasta geven kan echter niet echt kwaad.

Ik denk wel dat het gewoon van gulzig eten is. Het enige wat je daar denk ik aan kan doen, is ze heel kleine porties eten geven, als dat mogelijk is. Mss dat je elders op het forum nog wel tips kan vinden. Er zijn al veel gelijkaardige vragen gesteld...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Arii
Kitten

Bericht door Arii »

En wat zijn kleine porties?
Want ik geef haar meestal niet zo veel, en dat 's morgens en 's avonds.
Hoeveel gram moet ik ongeveer geven?
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Een kat die steeds braakt zou ik vaker dan 2 x daags eten geven. Zeker zo'n 5 x daags kleinere porties. Hoeveel gram je moet geven hangt van het voer af.
Kijk op de verpakking en deel wat ze met haar gewicht nodig heeft door 5.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Arii
Kitten

Bericht door Arii »

Ok zal ik doen, bedankt!
Plaats reactie