Kitten met blaasgruis

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
vechtertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2012 11:09

Re: Kitten met blaasgruis

Bericht door vechtertje »

Hij drinkt wel uit zichzelf. (die keren dat ik er bij heb gezeten. Hoeveel hij plast weet ik niet. Ik denk ongeveer 4 of 5 plasjes per 24 uur? geen idee hoor. Ik weet alleen dat toen ik de eerste keer urine ging opvangen (7 weken geleden), ik er vanaf half 11 bij heb gezeten en hij om 16.15u pas plaste, en in die tijd heb ik zelf een paar keer water in zijn bek gespoten.

Hij krijgt geen rauwe kip/kalkoen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten met blaasgruis

Bericht door Adriana »

heb jij zelf ervaring met een katzel met blaasgruis? denk het niet..
dit dreumes-kitten heeft volgens mij geen blaasgruis en 4/5 plasjes per etmaal is netjes.

ken je de kattenbakregel? dat is één bak meer dan het totaal aantal katten en op verschillende plaatsen. dat is niet iets wat we hier op het forum hebben uitgevonden maar zelfs internationaal een aanbeveling, waarmee heel veel wildplassen voorkomen of opgelost kan worden.

rauwe kip/kalkoen zuurt urine goed aan en is uiterst gezond voor katzels, in de groei of volwassen. neem eens wat mee en kijk of ze het lusten..
k zou laten overstappen op een andere dierenarts en die dieetvoer-da vaarwel zeggen.. een blaasgruiskater gedraagt zich echt anders en lees anders nog eens wat blaasgruis-topics na..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
vechtertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2012 11:09

Re: Kitten met blaasgruis

Bericht door vechtertje »

Beste Adriana, heb je mijn mail wel ontvangen en gelezen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten met blaasgruis

Bericht door castratenkoor »

vechtertje schreef:Ik lees dat al die brokken voor volwassen katten bestemd zijn.
Ik wil graag dat het katje minstens tot 1 jaar, eindelijk voer krijgt dat voor kittens is. Vandaar dat nu is gekozen voor Hills Sterelised cat young adult. Dit houdt ook rekening met een lager risico op struvietvorming. (hij is 7 weken geleden gecastreerd)
Maar daarvan is geen nat voer. Hij krijgt intussen af en toe wel een zakje Hill's C/D natvoer
Een gecastreerd kitten kan prima voer voor volwassen katten eten hoor.
Allen echt blaasgruis dieetvoer is af te raden voor een kat van onder een jaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
vechtertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2012 11:09

Re: Kitten met blaasgruis

Bericht door vechtertje »

Dus een kitten, waarvan de DA beweert dat hij struvietkristallen in de urine heeft, heeft nog geen blaasgruis?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten met blaasgruis

Bericht door Adriana »

vechtertje schreef:Beste Adriana, heb je mijn mail wel ontvangen en gelezen?
ja, dat heb ik maal vier en ik heb twee maal geantwoord en hoop dat je die teksten, net zoals de forumteksten, zelf goed gelezen hebt.
maar..
langzamerhand ben ik een beetje aan het eind van mijn latijn.. iemand heeft ergens besloten dat het katerkitten dus blaasgruis heeft...
dierenarts/2 ziet geen struvietkristallen maar da/1 volgens je tekst wel.. urine van zelfde kater binnen een paar dagen en dat kan echt niet! heeft niks te maken met verdunning, struvietkristallen lossen niet op in urine..

ik heb alle tips die hier op het forum en bij blaasgruiskatten voorhanden zijn, gegeven en ook een paar kenmerken van een blaasgruiskat, maar hier valt niet tegenop te schrijven.. en ik haak af.
uit je teksten komt geen, ik herhaal geen beeld naar voren van een blaasgruiskater maar dat komt niet over.
er komt nauwelijks reactie op de gegeven tips en op een aantal vragen heb ik geen antwoord gekregen.
en een aantal zaken in je diverse teksten zijn niet consistent en kloppen ook niet. en ik ben ook de richting kwijt tussen de uitspraken van de diverse 'baasjes' want dat wisselt..
missch wil iemand anders nog een poging wagen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
vechtertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2012 11:09

Re: Kitten met blaasgruis

Bericht door vechtertje »

Adriana, even voor de goede orde. Ik heb via E-mail géén reacties van je ontvangen (mocht je die daar wel hebben gestuurd)

Maar goed. Je geeft het al op ipv aan te geven wat je niet consistent vindt en of niet vindt kloppen zodat ik eventuele misverstanden of onduidelijkheden uit kan leggen.
Ik ben hier terecht gekomen in de hoop wat meer duidelijkheid te krijgen naast dat wat voor mij al duidelijk was. (en dat is dat ik die DA ook niet hoog heb zitten en het met zijn aanpak helemaal niet eens ben.)
Maar ik ben niet zo'n goede schrijver zoals de meeste hier.
Ik zal jullie dan ook niet langer lastig vallen.
Saarsaar
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2016 22:10

Re: Kitten met blaasgruis

Bericht door Saarsaar »

Beste Lovecat,

Via google kwam ik op dit forum. En waarom was ik nou aan het googelen.... je raadt het al... een kitten van precies 4 maanden met blaasgruis! Nu is mijn vraag (je kreeg nl heel veel adviezen toen op je topic) hoe heb je het verder gedaan met het voer enzo? Daar ben ik erg benieuwd naar. Ik ga in ieder geval morgen even dat voer van de dierenarts halen maar vraag me ook af of dat het goede is voor een kitten??
Graag hoor ik van je.

Groetjes, Saar
Plaats reactie