Help, ik weet het echt niet meer!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
san79
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2010 14:17

Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door san79 »

mijn kater van 2,5 jaar is nu 1 week en 1 dag ziek. Hij is vorige week terug gekomen op zaterdag van een week weg (de briefjes konden gelukkig weer weg) wij helemaal blij!
Maar op dinsdag werd hij ziek, hij kon niet goed meer lopen en at en dronk niet meer.
De volgende ochtend gelijk naar de DA, antibiotica, koortwerend middel (hij had 41,5) en vocht toegediend.het ging niet beter. dwangvoederen. de volgende dag weer, want het werd slechter, hij sleepte zich door de kamer, liet urine lopen. had nog steeds koorts. weer vocht, atibiotica anti braak middel. (want hij spuugde). ik constateerde tot mijn grote verdriet dat hij er alleen maar slehter opw erdt, dus weer naar de da, hij wist het niet meer, niks sloeg aan. maar de koorts was wel gezakt. hij adviseerde hem in te slapen. dat kon ik niet verkroppen, want hij heeft geen pijn(volgens de arts) en is er gewoonweg nog bij! nog steeds mijn moos. (zo heet hij) kroelen, lief en aandacht vragen.
moos schudde ondertussen erg met zijn kop en gilde van de 'gekheid'; die nacht (ik sliep naast hem_) de volgende dag dus toch besloten maar terug te gaa, we mochten pas smiddags komen dus ik beld iemand anders, ik wilde niet wachten.. de ander da hielp ons goed, en zij dat hij hem wilde houden voor een aantal nachten. dat is ook gebeurd (hoe raar dat ook voelt). op dinsdag mochten we hem komen halen.. helaas geen goe dnieuws, hij plast wat bloed, laat alles nog steeds lopen, maar anderzijds ontzettend opgeknapt: hij schud nog met zijn kop, en loopt niet (beweegt zich over de grond dat wel) maar echt weer moos, hij heeft geen pijn en is er gewoon bij, hij drinkt weer, eet weer, en wast zich weer.. zijn achterpoten reageren wel , zijn dus niet verlamd. maar hij kan niet lopen..het lijkt of hij de prikkel van zijn hersenen niet krijgt hoe dat ookweer moet.. nu is het dus een kwestie van wat moet ik in godsnaam doen..hij is er gewoon, en een tik hier of daar is geen probleem (met zijn kop) maar als hij niet kan lopen, alleen schuiven over de grond en alles laat lopen (katten houden er nou niet bepaald van om in hun eigen 'troep' te liggen) is de kwaliteit van leven dan nog goed? en hoe doe ik dat, zorgen voor een zieke kat, die misschien nooit meer kan lopen.. wat moet ik doen.. ik wil zo ghraag weten wat het is, maar neimand weet het. niemand.
hebben jullie ideeen? het enige en ontzettend lastige is, we hebben geen verzekering en weinig geld. hoewel ik zo mijn autotje verkoop voor hem, maar dat zal niet een sgenoeg zijn om naar een medisch centrum te gaan.. help!!!1
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9364
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: help ik weet het echt niet meer!!

Bericht door castratenkoor »

Het lijkt op wat ik heb meegemaakt met Sandertje. Die hebben we uiteindelijk op 9 maanden leeftijd in laten slapen. Er is sectie verricht maar ook daar kwam het antwoord niet uit.
Hij liet ook alles lopen, zijn kop ging van links naar rechts en hij kon niet lopen.
Dat is mijn ervaring met symtomen die er erg op lijken, helaas met slechte afloop.

Sterkte ermee - ik hoop dat er voor jouw Moos wel een oplossing wordt gevonden!
Ik duim voor Moos zijn herstel/verbetering.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: help ik weet het echt niet meer!!

Bericht door Queen »

Ik ben bang dat niemand je kan helpen als ik je bericht zo lees. Het is in en in triest!
Een kat die niet op z'n pootjes kan staan en alles laat lopen is duidelijk heel ziek! Kun je zelf niet meer informatie inwinnen - bellen - bij dierenklinieken? Ik wens je oprecht sterkte, kracht en wijsheid toe.
Gr Q
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: help ik weet het echt niet meer!!

Bericht door Ilone »

Sja, wie weet wat hij in die week weg heeft meegemaakt/opgelopen.
Zou Moos geen kleine beroerte o.i.d. gehad kunnen hebben?
Vergiftigd?
Als ik je verhaal zo lees, is er weinig positief vooruitzicht.
Persoonlijk zou ik het beestje, hoe moeilijk ook, in laten slapen. Denk niet dat hier veel meer aan te doen is :-(
Heel veel sterkte met de beslissing, wat je ook besluit te doen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: help ik weet het echt niet meer!!

Bericht door pearlsofpassion »

Ik weet ook niet wat het is .
Het lijkt op E. cunnicili (of zoiets) bij konijnen, maar ik denk niet dat er zoiets bestaat bij katten...
Je hebt toch verteld aan de DA dat hij weg is geweest voor een week? Wie weet wat hij daar heeft meegemaakt, of mss is het daardoor dat hij weg is gebleven...

Veel sterkte!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: help ik weet het echt niet meer!!

Bericht door Rocis »

Dit soort berichten lezen maakt je altijd heel verdrietig. Blij dat je je kat terug hebt, maar dan zó :???: Het is voor Moos geen volwaardig kattenleven meer. De dierengeneeskunde loopt helaas nog zoveel achter .... Ik denk ook dat je Moos moet laten gaan, hoe zwaar dat ook is. Als de dierenartsen er niet meer uitkomen, dan houd het toch een beetje op :-(
Ik wens je veel sterkte. Ik hoop op een wonder.

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
san79
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2010 14:17

Re: help ik weet het echt niet meer!!

Bericht door san79 »

maar moet je dan een kat die je gewoon aankijkt, je opzoekt, er gewoon nog IS. in laten slapen?? Ik vindt dat zo crue.. als hij nou niks meer deed (eten, drinken, spinnen) of pijn had..tja..dan is de keuze makkelijker.. maar ik snap dat jullie het zeggen hoor..
Ik dnek ook wel eens aan vergif..rare mensen op deze wereld doen dat soms.. maar ja. hoe kom ik er ooit achter of dat zo is. de DA weet dat hij weg is geweest.

ik laat het nog een dagje zijn beloop.. hij lijkt zo gelukkig dat hij er weer is.. hij lijkt niet ongelukkig..alsof hij zich er bij neergelegd heeft, maar wel ontzettend geniet van zijn leven!

ik laat nog van mij horen.. mocht iemand nog tips adviezen wat dan ook hebben: heeeeeel graag!

ps ik beeld mij niks in qua de aanwezigheid van de kat, ik ken hem echt heel goed. ik zou hem nooit voor niks laten lijden
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Queen »

Nee helaas, ik heb geen advies meer. Was het maar waar.
Je opmerking over inslapen; mijn 18 jarige kanjer keek me ook nog steeds aan toen hij een
spuitje kreeg, maar het was noodzakelijk. Veel verdriet gehad en soms nog, maar voor hem was het 't beste! Daar hou ik me nog steeds aan vast.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben het wel met de topicstarter eens dat je je kat niet moet laten inslapen als hij nog plezier aan het leven beleeft.
Draag hem gewoon overal naartoe zolang hij er geen pijn van heeft.

Leg speciale kussentje voor hem in elke kamer zodat hij bij je kan zijn, kan ook op het aanrecht, hij zal toch niet gaan lopen.

Ik bedoel, het is mss niet zo erg, maar Cari's Bumper hadden wss ook veel mensen gezegd dat hij moest ingeslapen worden. Maar zie nu, hij heeft een super leven, en iedereen is zot van hem!
Geef dit kereltje nog een kans, wie weet betert het en als het niet beter leert hij er wel mee leven. Zolang hij geen pijn heeft, nog goed eet en drinkt, geniet van de aandacht en niet depressief wordt, zie ik niet in waarom je hem dat moet ontnemen.
Hij zal wat meer tijd en verzorging vragen, maar dat moet het baasje toch zelf beslissen? Zij is toch diegene die het moet doen, en ze wil het graag!

Ze laten mensen die als plant leven of in coma liggen wel in leven, vaak tegen de natuur in, maar dit kan niet? Srr, daar kan ik me helemaal niet in vinden...


Alleen dit nog: heb je al eens zo'n dierenkinesist gezocht? Zo zwem therapie doen ze ook met katten, maar ik weet niet of het in jouw geval zou helpen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Rocis »

maar als hij niet kan lopen, alleen schuiven over de grond en alles laat lopen (katten houden er nou niet bepaald van om in hun eigen 'troep' te liggen) is de kwaliteit van leven dan nog goed? en hoe doe ik dat, zorgen voor een zieke kat, die misschien nooit meer kan lopen.. wat moet ik doen.. ik wil zo ghraag weten wat het is, maar neimand weet het. niemand.
Hoi,

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat als hij je aankijkt het zo moeilijk is. Je bent nou eenmaal stapel op je dier en smelt als je hem ziet. Maar uit bovenstaande quote van je maak ik op dat het niet echt meer katwaardig is voor hem. Iemand zeggen "laat maar inslapen" is niet makkelijk. Ik hoop dat je begrijpt dat we dat niet zomaar neerschrijven. Laat je gevoel je richting geven. Jij ziet hem en maakt hem mee en kent hem het best.
Misschien zou ik dan toch nog een andere da raadplegen, maar als niemand weet wat er gedaan kan worden, dan vrees ik echt het ergste :-(
Liefs en sterkte, ik voel met je mee.
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Kattenbella »

Vreselijk zo te horen. Ik denk dat een CT scan alles zou uitwijzen, maar dat is inderdaad duur :???:
Ik hoop dat je een weg kan vinden.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Queen »

Cis, ik sluit me graag bij jouw woorden aan!
Gr Q
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door jojo »

Wat een naar verhaal zeg, ik kan me je dilemma goed voorstellen :???:

Misschien helpt het je om over de dagen dat hij dit heeft te proberen om zo eerlijk mogelijk op te schrijven wat hij aan vooruitgang heeft laten zien. Want stel het is bijv. een beroerte geweest, mensen kunnen daar ook van opknappen dus met mijn boerenverstand zeg ik dan dat katten dat ook kunnen. Maar dan moet je wel echt verbeteringen zien. En als die er echt blijken te zijn, ga dan opnieuw met je DA in overleg over wie weet wat voor mogelijkheden er nog zijn. Als Moos gelijk blijft, hoe moeilijk ook, dan zou ik zijn leven niet langer laten duren dan noodzakelijk. Hele schrale troost, maar ook loslaten is een daad uit liefde.

Het blijft iets enorm emotioneels en dat maakt het beslissen heel erg lastig en taai, ik wens je er heel veel sterkte mee!
san79
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2010 14:17

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door san79 »

hallo allemaal,
er is een klein wonder gebeurd, moos loopt weer een klein beetje...Kom vanmorgen mijn bed uit, en hij wankelt naar mij toe..goed he!!!!!! ik was zo blij dat ik wel kon janken..maar mijn dochter is jarig vandaag dus dat zou wat raar zijn ;)
Heb gelijk de DA gebeld, hij vind het goed nieuws, wil toch een bloedonderzoek doen, omdat hij nog wel wat bloed plast. Dus dat gaan we morgen regelen. Hij eet, drinkt, poept en plast... doet zijn best om rond te waggelen, probeert op zijn achterpoten te staan.. ben zo blij dat ik het nog niet had opgegeven.. Voor nu een hele blije kat en zijn baasje misschien nog wel vrolijker.. groeten en bedankt voor alle steun!!! was gisteren ook zo blij met de reactie van Valerie... maar ik hoor ook graag wat ik wil horen natuurlijk.. haha!!
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Rocis »

Ben heel blij voor je ;-) Ik hoop dat de da nog iets kan doen. Het kan echter ook nog een kleine opleving zijn. Houdt overal rekening mee (ook al is dat niet fijn om te horen, begrijp ik helemaal). Ik hoop echt dat hij er doorheen komt!!
Succes ;-)
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Plaats reactie