Poes kotst (expres?) op kleed

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
nona
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2010 12:01

Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door nona »

Onze ene poes heeft een tijdje geleden de tik gehad om elke keer over te geven op ons prachtige hoogpolige tapijt. Ook op de deurmatjes kotst ze ( gelukkig zijn deze 1 euro nog wat en kopen we gewoon elke keer een nieuwe ).
Nu hadden we een tijdje het kleed en de matjes weg gedaan en het kotsen was klaar.
Maar... we hebben sinds eergister het kleed weer neergelegd en ja hoor! vanmorgen lag er kotst op. Tis niet dat ze de draadjes ofzo opeet want dat vind je niet terug in de kotst. Het lijkt wel gewoon op pesten :???:
Iemand een tip of enig idee hoe we dit kunnen voorkomen? Onze huiskamer lijkt namelijk best kaal zonder kleed .
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9385
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes kotst (expres??) op kleed

Bericht door castratenkoor »

Expres kotsen op iets wat moeilijk schoon te maken is kun je absoluut niet zien als pesten.
Zo denkt een kat niet. De poes voelt zich rot en gaat naar een veilige zachte plek.
Een poes kan niet nadenken over de gevolgen daarvan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poes kotst (expres??) op kleed

Bericht door pearlsofpassion »

ja, ik ben het met Dinie eens.

Het is wel raar dat ze het niet had als het kleed weg was. En de andere matjes lagen er wel nog?
Mss is ze allergisch voor het kleed, of iets dat erin zit. Of wordt ze mottig van de geur?

Ga eerst eens naar de DA om te zien of ze niets mankeert.
En als het echt gerelateerd is een het kleed dan doe je het kleed weg he. Simpel.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poes kotst (expres??) op kleed

Bericht door Cari »

Een deurmatje kan je ook gewoon schoonmaken hoor ;-) . Een hoogpolig tapijt is wat lastig :???: .
Waarom ze stopt met kotsen als het tapijt weg is, zou ik niet weten, maar ze is zeker niet bezig te pesten. Ik geloof niet dat ze een pootje achterin haar keel stopt om zo te kunnen braken :lol: . Er is echt nergens anders iets te vinden? (Ze komt niet buiten?)
Een gewoon, niet hoogpolig tapijt kan je schoonmaken, misschien is dat een idee? Als ze echt vaak braakt, zou een bezoekje aan de da ook geen kwaad kunnen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Poes kotst (expres??) op kleed

Bericht door Queen »

Geen hoogpolig kleed meer op de grond misschien? Het prachtige is er nu toch al af! ;-)
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
nona
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2010 12:01

Re: Poes kotst (expres??) op kleed

Bericht door nona »

Haha, nee denk ook inderdaad niet dat ze haar pootje achter in haar keel stopt :)
Poezen komen wel buiten, ze is destijds naar de dierenarts geweest voor het gekotst maar die kon niks vinden.
De deurmatjes hebben er ook een tijdje niet gelegen.
Tis wel een beetje apart dat ze een half jaar niet heeft overgegeven ( binnen in ieder geval ) en zodra het kleed er ligt is het weer raak :s
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poes kotst (expres??) op kleed

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk dat iets aan het kleed haar irriteerd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Poes kotst (expres??) op kleed

Bericht door Admin »

Ik denk niet dat het kleed haar irriteert, dat interesseert katten niet echt ;-) Ook gaan ze niet expres op vloerbedekking zitten kotsen en als het wel expres is, dan is het misschien omdat ze dat het gevoel hebben dat ze het daar kunnen begraven.

Wij hebben novilon in de huiskamer, maar in de gangen en op de trappen ligt vloerbedekking. Drie maal raden waar onze katten het liefste kotsen? Precies! De vloerbedekking gaan we dus ook vervangen voor zeil of zo, want het schoonmaken is inderdaad niet fijn, helemaal als ze 's nachts overgeven zodat je 's ochtends weer eens in zo'n lekker aangekoekte kledder stapt :-)

Ik denk dat je het beste het kleed kan vervangen door een gemakkelijker schoon te maken exemplaar, of gewoon weghalen. Wel jammer voor de inrichting van je huis, maar daar heb je (zonder het te weten) al afstand van gedaan op het moment dat je een kat wilde :-)

Verder is 1 x in het halfjaar overgeven erg weinig, maar niet uitzonderlijk. Katten en overgeven gaan zo'n beetje hand in hand. Je kunt de doorgang van de opgelikte haren misschien iets vergemakkelijken door 1 x per week Catmalt te geven, maar ervoor naar de dierenarts gaan hoeft niet, tenzij de kat dagelijks overgeeft en nauwelijks meer iets kan binnenhouden, maar dat is hier niet aan de orde.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door pearlsofpassion »

ik bedoel niet irriteren in zin van: wat een stom kleed, zal ik daar eens op kotsen.

wel in de zin dat het vb haar luchtwegen irriteerd of dat ze er mottig van wordt of nog een ander soort allergische reactie waardoor het komt dat ze overgeeft.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door tacuma »

Hier hebben we ook een (incidentele) tapijtkotser, al voldoet het dekbed ook nog wel eens
aan zijn eisen... Ik denk eerlijk gezegd dat het een praktische reden heeft: het spat nu eenmaal
minder op een zacht en harig oppervlak dan op een gladde vloer. Je zou een vieze spatten aan
je poezenpootjes krijgen, bah! ;-)

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door ayla »

wat grappig om te lezen.
die van mij gingen juist van de kleedjes af en op het zeil kotsen. gelukkig hier al maanden kotsvrij ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door Cari »

Ik denk dat, als het kleed er niet is, het gras de 2e keuze is. Maar kotsen zal ze vast nog wel doen.
Bij Safa komt het kotsen zo snel op, dat je het werkelijk overal kan verwachten. Vanaf een grote hoogte in een wijde boog zoveel mogelijk tegelijk treffen, jaaaa leuk!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door Admin »

Onze Indy kotst graag vanaf een hoogte. Dan gaat ie fijn op de vensterbank zitten, waaronder een rieten kattenmandje staat en kotst dan naast de vensterbank, zodat je gezellig de kots van de centrale verwarming, de vloer, het kussentje en uit het riet kan gaan zitten pulken. 1 keer kotsen, drie kwartier plezier.

Hij heeft het ook eens gepresteerd, om vlak na het eten water te gaan drinken, naar de kamer te lopen en toen dacht: "Kom, laat ik het eens uitgooien". Dat was niet eens het grootste probleem, maar elke keer als er iets uitkwam, sprong hij ervan weg en rende dus al kotsend door de kamer, over de bank en over de vensterbank. Het was echt 1 grote water-, voer-, en kotspartij in de huiskamer. 1 keer kotsen, 2 uur plezier.

En toch is het een poepie :-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door JLC »

Lizzie heeft van tijd tot tijd haarballen en zij kotst die altijd uit op het deurmatje bij de voordeur. Het zal wel een vertrouwd plekje voor haar zijn. Het schoonmaken valt gelukkig mee.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9385
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes kotst (expres?) op kleed

Bericht door castratenkoor »

Ik heb één keer een kat gehad die netjes in de kattenbak kotste.
Maar verder hier net zoiets als Roland omschrijft, b.v. vanaf het aquarium, zodat het daarlangs druipt en overal tussen zit.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie