Voor het eerst een poes/kat

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Kattiepatattie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 18:07

Voor het eerst een poes/kat

Bericht door Kattiepatattie »

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier en wil graag een poes, kat of kitten. Maar welke dingen zijn nodig om aanteschaffen, wat kan je het beste nemen: een mannetje of een vrouwtje. En is een castratie nodig? Welk voer is goed, en hoevaak per dag moet je voeren?

Ik wil me graag inlezen over deze dieren want ik wil hem/haar een goed leven geven:P

Alvast heel erg bedankt!

KattiePatattie
Xx KattiePatatie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Voor het eerst een poes/kat

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk dat je best eerst eens gewoon kan rondkijken op het forum, daar vind je zeker antwoord op al je vragen en nog meer.
Moest je toch nog eens specifieke vraag hebben die je niet terugvindt, kan je die alsnog stellen.
Bovenaan is er ook een zoekfunctie waarmee je gemakkelijker specifieke zaken kan terugvinden.


Veel succes en plezier, en een welgemeende proficiat dat je je komt inlezen voor je tot de aanschaf van een kat overgaat!

Wat ik je wel kan vertellen, is dat je best een kat uit een asiel neemt. Ook als je voor een kitten zou gaan. Dan weet je dat ze in orde zijn en kan je een kat kiezen die het beste bij je past.
Als je een kitten zou willen wordt steeds aangeraden voor 2 te gaan zodat ze gezelschap hebben en je gaat veel minder sloopgedrag en ander kattekwaad krijgen. Het is ook stukken beter voor hun sociale ontwikkeling en psychisch welzijn.
Er zijn volwassen katten die niet graag met soortenoten optrekken. Als je echt zeker maar 1 kat wil, kan je beter zo 1 kiezen. Er zitten er steeds wel enkele in het asiel die alleen geplaatst willen worden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Voor het eerst een poes/kat

Bericht door tacuma »

Welkom op het forum! Heel goed dat je je vooraf al inleest en je verdiept in wat er nodig is om
er een succesverhaal van te maken.

Ik sluit me helemaal bij Valerie's woorden aan, en om het je wat makkelijker te maken hier even
de link van de meeste asiels in Nederland en België: http://www.dierenasiels.com

Alvast veel voorpret gewenst, en hou ons op de hoogte van de (nieuwe) ontwikkelingen!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Voor het eerst een poes/kat

Bericht door jennli »

Welkom, wij hebben ook vier katten uit het asiel en zijn hier erg tevreden over. Bij het asiel kunnen ze ook vaak wat kwijt over het karakter van de kat. Misschien heb je iets aan de volgende link. Is een huisdieren bijsluiter voor een kat
http://hondenbezoek.web-log.nl/dieren_i ... terkat.pdf anders ook te googlen op huidierenbijsluiter kat.
Hoop dat je er iets mee kan :) Veel succes er mee.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie