Hallo allemaal,
Mijn vriendin heeft twee lieve katten , turkse angora's.
Door omstandigheden zitten de katten tijdelijk bij mij thuis .
De jongste kat die een jaar of 5 oud is , is nogal bang aangelegd waarschijnlijk door een opgelopen trauma vroeger.
Mijn vriendin kreeg de katten ongeveer een jaar geleden , ze komen bij een fokster weg waar die jongste kat verstoten werd door de groep.
De oudere kat heeft zich altijd om haar bekommerd en mocht toen mee.
Deze is heel erg lief.
Nu is het zo dat die jongste kat ook bang voor mij is
Ze kruipt weg onder de bank als ik de kamer binnen kom en als ze dan toevallig haar behoefte moet doen doet ze dat dan onder de bank of achter de kast.
Jullie begrijpen dat dit tot een onhoudbare situatie leidt
Omdat mijn vriendin ze op dit moment voor langere tijd niet terug in huis kan nemen zoek ik een ander adres voor ze waar ze een goed thuis hebben.
Liefst bij een huishouden van alleen vrouwen omdat ik merk dat de jongste kat zich daar het fijnste thuis voelt.
Ik wil ook dat ze samen blijven dus apart doe ik ze niet weg.
Is er iemand die ze een liefdevol onderkomen biedt en niet iemand die er mee gaat fokken?
Laat me het dan weten
Dank jullie allemaal.
Ipo.
Bange kat
Re: Bange kat
Hoi,
Kunnen ze niet bij jou blijven vanwege de angst van de jongste of om een andere reden?
Als het om die angst gaat; het is logisch dat ze zo reageren. Ze komen uit hun vertrouwde omgeving in een ander huis met een ander baasje. Dat heeft sowieso tijd nodig. Sorrie als zou blijken dat het om andere redenen gaat. ik wil me niet met jouw leven bemoeien
Ik weet helaas geen nieuw huis dan. 2 Turkse ... zijn pracht dieren. Ik hoop dat je in dat geval iets goeds en blijvends voor ze kan vinden. Dit gesjouw doet ze zeker geen goed. Hoe lief bedoeld ook
Grtz,
Cis
Kunnen ze niet bij jou blijven vanwege de angst van de jongste of om een andere reden?
Als het om die angst gaat; het is logisch dat ze zo reageren. Ze komen uit hun vertrouwde omgeving in een ander huis met een ander baasje. Dat heeft sowieso tijd nodig. Sorrie als zou blijken dat het om andere redenen gaat. ik wil me niet met jouw leven bemoeien

Grtz,
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Je zou kunnen proberen om te zorgen dat ze minder angstig worden ? extra lekkere hapjes geven
misschien iets homeopathisch als ondersteuning of Zylkène (ondersteund bij stresssituaties)
misschien iets homeopathisch als ondersteuning of Zylkène (ondersteund bij stresssituaties)
Miauwwww
ik denk dat nog een verhuizing helemaal niet ten goede komt voor het katje. Waarschijnlijk moet het extreem wennen en is het angstig maar trekt dat na verloop van tijd wel bij. SOmmige katten blijven rest van hun leven angstig/schuw, wellicht heb jij nu zo een exemplaar.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!