Wonde op kussentje

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Flopsie
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2010 16:53
Locatie: Brasschaat

Wonde op kussentje

Bericht door Flopsie »

Hallo

Voor ik naar de dierenarts wil gaan, wil ik graag zekerheid of het iets serieus is(want dierenarts kost geld!)Mijn kat Freddie van ongeveer 7-8 jaar eergisteren paar dagen geleden s nachts binnen slapen en toen ik wakker werd zag ik dat hij mankte en niet meer kon steunen op zijn voorpootje, met wat tegenspartelen zag ik precies een kleine wonde op zijn kussentje(is dit een gevoelige plek?) een paar uur later toen hij lag te slapen zag ik de zon reflecteren op zijn kussentje alsof er een piepklein stukje glas in zat, dit kan best het geval zijn omdat recent een glas is gevallen. Geneest dit vanzelf of moet ik proberen het met een pincet eruit te halen?
En wat als er geen glas in zit, is het normaal dat hij dan niet meer kan steunen op zijn pootje? denk eraan hij heeft die nacht binnen gezeten dus het lijkt mij sterk dat hij iets gebroken heeft.

groetjes
Flopsie
Freddie & Willie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wonde op kussentje

Bericht door castratenkoor »

Ik zou naar de dierenarts gaan. Die kan met goede verlichting bekijken wat er mis is met het pootje.
Ik zou niet zelf gaan prutsen ermee.
En ja dat is erg gevoelig voor de kat als daar glas in zit.

Succes bij de dierenarts
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Wonde op kussentje

Bericht door Queen »

Hi Flopsie, ik sluit me aan bij het eerdere advies, n.l. even naar laten kijken door de dierenarts. Succes!
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Flopsie
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2010 16:53
Locatie: Brasschaat

Re: Wonde op kussentje

Bericht door Flopsie »

ok bedankt voor de tips, ik ga nog paar dagen kijken of het beter gaat en dan zal ik hem in het weekend ofzo naar de dierenarts brengen.
Freddie & Willie
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wonde op kussentje

Bericht door Admin »

Je kunt beter doordeweeks gaan, in het weekend betaal je dubbel bij de dierenarts.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wonde op kussentje

Bericht door castratenkoor »

En waarom wachten, moet het eerst gaan ontsteken of zo, ik zou gelijk vandaag gaan!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Wonde op kussentje

Bericht door jojo »

Een doordeweekse dag is goedkoper om naar de DA te gaan hoor. Een kapot voetzooltje doet pijn, net als bij mensen een wond(je) op de voetzool, dan ga je ook niet met plezier een extra rondje lopen. En als het glas mocht zijn wat erin zit, dan wordt het risico op ontsteken groter naarmate je langer wacht.
Gebruikersavatar
Flopsie
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2010 16:53
Locatie: Brasschaat

Re: Wonde op kussentje

Bericht door Flopsie »

Ja er is geen geld in huis dus moet ik wachten tot mijn vader thuis komt, en dat is pas vrijdag avond
Freddie & Willie
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Wonde op kussentje

Bericht door Dafpoetser »

dan leg je dat uit aan de DA en dan betaal je later (pleeg er ff een telefoontje aan vantevoren?!)
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Wonde op kussentje

Bericht door sandy »

Dierenartsen zijn ook de rotsten niet, als je de situatie uitlegt mag je best later betalen.
En wellicht dus een idee om te zorgen dat er geld achter de hand is voor als je vader niet thuis is, zodat je met zulke dingen gelijk kan ingrijpen.
Als er inderdaad een stuk glas in het kussentje zit kan je dit niet zomaar laten zitten, heb je zelf al eens een splinter gehad? Dit is dus nog iets pijnlijker en je kan met goed fatsoen dit dier daar niet mee laten rondlopen.
Het glas moet er zo snel mogelijk uit en de wond gedesinfecteerd gezien het grotere risico op infecties omdat daar veel sneller vuil in komt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Wonde op kussentje

Bericht door Queen »

Wijs gesproken van Sandy!
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Flopsie
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2010 16:53
Locatie: Brasschaat

Re: Wonde op kussentje

Bericht door Flopsie »

goh, ik heb al spijt dat ik niet van het begin naar de DA ben gegaan, maarja als pap zei dat we moesten wachten :/ Het pootje is beginne opzwellen :'( Morgen is het eerste wat ik doe naar de DA bellen ! Arme Freddie ligt al heel de dag te slapen :'(((
Freddie & Willie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Wonde op kussentje

Bericht door Ilone »

Goed dat je morgen naar de DA gaat.
Uiteraard kost een DA geld, maar hoe langer je hiermee wacht, des te erger het waarschijnlijk wordt, en des te meer het waarschijnlijk ook nog eens gaat kosten. Laat staan hoe de kat zich zal voelen.
Als het opgezwollen is, is het waarschijnlijk ontstoken.

Goed dat je je vraag hier gesteld hebt hoor ;) Je vader kan van een afstand natuurlijk niet zien hoe de situatie is.
En wat al is gezegd, er valt vast wel iets te regelen met de DA betreft de betaling ;)

Succes morgen!
Laat je ons nog weten hoe het is gegaan?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Wonde op kussentje

Bericht door sandy »

Flopsie schreef:goh, ik heb al spijt dat ik niet van het begin naar de DA ben gegaan, maarja als pap zei dat we moesten wachten :/ Het pootje is beginne opzwellen :'( Morgen is het eerste wat ik doe naar de DA bellen ! Arme Freddie ligt al heel de dag te slapen :'(((
Helaas hebben ouders altijd het laatste woord wat dus niet altijd goed is blijkt wel.
Ik hoop dat hij geen koorts heeft of krijgt maar het opzwellen is dus wel een teken van infectie.
Echt gelijk zodra het kan bellen of je direct langs kan komen want dit kan snel verslechteren als er niet gauw ingegrepen word.
Beste zou zijn direct naar spoedarts omdat hij hier echt pijn aan heeft maar of dat mag...
Sterkte! En hou ons op de hoogte?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Flopsie
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2010 16:53
Locatie: Brasschaat

Re: Wonde op kussentje

Bericht door Flopsie »

Bedankt voor de steun, ik zal morgen laten weten hoe het is gegaan !
Freddie & Willie
Plaats reactie