Achtergelaten katje gewond

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Fiesarte
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2010 11:04

Re: Achtergelaten katje gewond

Bericht door Fiesarte »

Heb contact opgenomen met de DA.
Hij raadt mij aan om de politie te bellen... en zij brengen het beestje dan naar het asiel in de buurt ..???
Als ik het naar het asiel breng dan moet ik betalen omdat ik dan aanzien word als het verwaarlozen van 'mijn' kat!
Rare dingen toch..grrr als ik naar de DA ga gaat dit me tussen de 80 en 140 € kosten , daar de katers nu moeten gecastreerd worden en ze een bloedonderzoek moeten doen naar kattenaids, enz... + de verzorging en de consultatie.
:(
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Achtergelaten katje gewond

Bericht door Rocis »

Jeetje wat een naar gedoe :???: Ik begrijp dat die kosten misschien veels te hoog voor je zijn. Misschien kun je wat samen met je buurman en vriendin regelen? Ik ben zo bang dat het katje in het asiel alleen maar een spuitje gaat krijgen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen directe oplossing weet. Je zei dat je het helaas niet zelf in huis kon nemen. Misschien je vriendin? Ik hoop zo dat er een oplossing komt....heel veel sterkte en succes.

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
emmyg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:08

Re: Achtergelaten katje gewond

Bericht door emmyg »

Fijn z'n regeling dat alle dieren gecastreerd moeten worden.

In theorie is het natuurlijk goed maar in praktijk werkt het de dieren die afhankelijk zijn van de goedheid van vreemden in de nesten. Niemand betaald zoveel geld voor een dier wat niet van hem is.
Fiesarte
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2010 11:04

Re: Achtergelaten katje gewond

Bericht door Fiesarte »

Ja vind ik ook iets raars en wat het asiel betreft ... ben er ook geen voorstander van hoor. :-(
Ik ga inderdaad eens polsen bij de buurman, vriendin kan het ook niet houden.
En ik heb nog eens gezaagd bij mijn man... maar wat hij zegt is ook waar wij hebben al een kat met zorgen( allergieën aan van alles en nog wat dus das om de zoveel maanden een kuur bij de DA en ook een hond die zorgen nodig heeft, juist geopereerd van een tumor op de baarmoeder dus....... je weet wel wat ik bedoel hé.
Jammergenoeg kan het dus niet echt bij ons erbij.
Hopelijk brengt de buurman wat goed nieuws, vandaag of morgen...
Maar over de kat : hij ziet er al vééél beter uit , dat geeft toch een beetje troost é
Hij eet drinkt en rust veel in 't kotje ...vandaag heb ik ook wat teken uitgehaald en dan ontsmet... zolang als hij het toeliet natuurlijk :smile:
Bedankt aan allen die gereageerd hebben voor de aanmoediging en de tips , x
Fiesarte
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2010 11:04

Re: Achtergelaten katje gewond

Bericht door Fiesarte »

@ Emmyg
Ja die castratie heeft natuurlijk voordelen en nadelen
minder zwerfkittens en ook minder gedropte zwangere huiskatten
Ja het nadeel is natuurlijk dat de kosten oplopen als je een kat wil laten verzorgen dat niet van jezelf is.
Pffff... ik ben echt ten einde raad hoor :(
Maar zoals ik al zei ik pols nog even bij de buurman ...wie weet ...
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Achtergelaten katje gewond

Bericht door Rocis »

Succes ;-) Ik vind het al super dat je je zo inzet. En ik ben heel blij dat het schijnbaar weer wat beter met hem gaat. Die teken kunnen ook een hoop ellende geven als het er te veel zijn.

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Fiesarte
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2010 11:04

Re: Achtergelaten katje gewond

Bericht door Fiesarte »

hallo,
Redelijk goed nieuws... onze buurman is komen kijken naar het katje daar hij in het verleden al katten geholpen heeft, is hij zo lief geweest om het katje zelf eens onder handen te pakken.
de wonden zijn nu uitgekuist en helemaal ontsmet ook het opgehoopte wondvocht: etter, heeft hij zo goed mogelijk proberen uitkuisen....en 't katje liet het allemaal gebeuren , begon zelfs te ronken dus...de druk is natuurlijk weg en dat zal deugd doen. Nu is het natuurlijk gaan lopen en hoop ik wel dat het terug komt zodat ik iedere dag de wonde kan ontsmetten of proper houden. Maar 'k denk het wel ;)
De wonden zijn in de nek ... zijn precies 2 gaatjes ik denk gevochten met een andere kat ofwel een hond die hem heeft aangevallen.... nu de zwellingen zijn helemaal weg ...de teekjes , wel ik ben om product geweest tegen teken en vlooien en de meeste kleine teken zijn gaan lopen zeg maar ... nu wachten we wel tot hij iets beter is en dan halen we die andere uit.... we denken dat het goed komt.
We gaan er ons samen over ontfermen...geen asiel !!!!
En voor deze winter krijgt hij het kot waar hij momenteel in slaapt...we gaan het helemaal in orde doen zodat hij het goed heeft.
Jammer genoeg kunnen geen van beiden het in huis nemen maar we proberen het zo toch een zo aangenaam mogelijk leventje te geven.
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Achtergelaten katje gewond

Bericht door Rocis »

Geweldig! Heel fijn nieuws. Pas wel op met de antivlooi/teek middelen daar de kat nog open wonden heeft. Lieve buur heb je :grin:

grts
cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Achtergelaten katje gewond

Bericht door Anne »

Wat onzettend fijn dat jullie je over het poesje ontfermen en ze bij jullie mag blijven! :thup:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Achtergelaten katje gewond

Bericht door pearlsofpassion »

Euhm,
ik vind het natuurlijk super dat jullie dit doen, dat je dat katje wil verzorgen en dat het beter gaat, maar ik kan me niet inhouden van toch enkele vragen te stellen.
Wie gaat er instaan voor de castratie van dit mannetje? Dat is toch wel nodig, anders kunnen jouw katten straks niet meer buiten of zo, en het kattenprobleem is zo al groot genoeg, hij kan er zoveel ziekten van krijgen om van het vechten om kattinnen nog maar te zwijgen.

En die wondjes die je vertelt, die gaatjes, hou die goed in het oog he! Mijn katertje is een paar maanden geleden ook eens aangevallen geweest en had toen gaatjes. Mijn DA heeft toen gezegd dat, katten hun huid zo snel dichtgroeit dat er onder de huid een gaatje achterblijft en dat dat gaat onsteken. Dat kan echt gevaarlijk worden. Dus als het dicht is, en je voelt nog maar de minste verdikking of vocht onderhuids, MOET hij naar de DA, moet dat geopent worden en moet hij AB krijgen. Anders kan hij serieuze zweren krijgen.
Zo bijtwonden zijn echt gevaarlijk!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Fiesarte
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2010 11:04

Re: Achtergelaten katje gewond

Bericht door Fiesarte »

hallo ,
Het is nu ruim een week dat we het katje samen met de buurman verzorgd hebben.... maar 't beestje is sindsdien spoorloos verdwenen :(
Ik hoop dat het in orde is en mijn hartje hoopt dat het een weggelopen katertje was of eentje die "de bloemetjes ging buiten zetten " zeg maar en teruggekeerd is naar zijn thuis.
Nu.... Ik ga elke dag naar zijn plekje gaan zien, zet elke dag vers water... geen eten want zolang er geen spoor is van het beestje wil ik ook geen andere katten of erger, ratten in de buurt !
We blijven uitkijken en duimen
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Achtergelaten katje gewond

Bericht door ayla »

o nee!
ik hoop dat het beestje een nieuwe fijne plek heeft gevonden. Wellicht hebben mensen uit de buurt het beestje zien rondzwerven en het naar het asiel gebracht.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Fiesarte
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2010 11:04

Re: Achtergelaten katje gewond

Bericht door Fiesarte »

Ik heb heeeeeeel droevig nieuws...na een goeie twee weken lopen zoeken in onze tuinen ( buurman en mezelf) nog altijd niets gevonden ... nu gisteren heb ik het gevonden :(
Wij hebben een ruimte die niet gebruikt wordt , een rommelkamer zeg maar, daar staat altijd een raam open met vliegraam in , die was blijkbaar opengescheurd en 't arme beest is bij ons op da kamerke gaan sterven!
Het lag onder de kas en we hadden dit weekend een sterke geur opgevangen en zo erop gekomen...man, man.... :(
Weet je, we hebben ons best gedaan, ok we konden naar de DA gaan of asiel jaja... maar 1 't beestje was niet van ons hé ( hebben zelf beesten in huis) en 2 we hebben het willen verzorgen maar konden het niet opvolgen...'t was gaan lopen.... toch heb ik een heleboel wat als vragen hoor pfffffffffffffff.... had echt het beste voor met 't beestje en hadden het beste gehoopt .
1 Ding weet ik zeker, ze heeft liefde gekregen, jammer dat ze zo is moeten sterven. Ben er echt nie goe van :(
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Achtergelaten katje gewond

Bericht door castratenkoor »

Ach wat jammer dat het zo afloopt met het katje. Kan me voorstellen dat je er beroerd van bent.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Achtergelaten katje gewond

Bericht door Queen »

Wat een triest bericht zeg! :cry: Wat je zegt, je hebt je best gedaan.
Toch vraag ik me af of een dierenartsbezoek toch niet de enige goede oplossing zou zijn geweest.
Het is geen verwijt begrijp me goed en het kost een aardige euro, maar toch ...... Heel onbevredigend en vooral super triest.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Plaats reactie