Ik kwam op dit forum terecht en heb veel nuttige reacties gelezen op het forum, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
We hebben sinds 3 weken een nieuwe kat erbij, hij is 1 jaar oud en waarschijnlijk van inteelt aangezien ze erg klein is (en waarschijnlijk ook blijft). We hebben al een bestaande kat van 12 jaar oud, het wennen ging even moeilijk maar het gaat steeds beter!
Nu heeft de jonge kat een probleem met de ontlasting, ze ontlast heel onregelmatig en het is altijd diarree. We zijn daarom ook al naar de dierenarts geweest en hebben er tabletten voor gekregen. Maar ze vertikt het om te eten (ook verpletterd met tussen lekker voer werkt niet). Nu hebben we een zalf gekregen dat we op haar pootjes kunnen smeren zodat ze dat aflikt (dat werkt al beter). Ook hebben we aangepast voer maar dat eet ze ook niet. Nu heb ik er wat van die kattensnoepjes in gelegd wat ze natuurlijk wel lekker vind en nu eet ze het voer ook wel redelijk.
Als laatste moeten we een vloeibaar preparaat toedienen (voor parasieten in het darmkanaal tegen te gaan), hier hebben we een pipetje voor gekregen waarmee we 75ml 3x per dag oraal moeten toedienen. Maar het is werkelijk een ramp!! Zo heftig heb ik het ook nog niet meegemaakt we hebben al redelijk wat katten gehad. Ze reageert alsof haar het grootste onrecht in de wereld word aangedaan :p Met zijn tweeën vasthouden gaat soms nog maar net ze weet altijd los te komen door te krabben en haar pootjes vrij te krijgen wat gepaard gaat met janken en gemiauw. Met handschoenen geprobeerd en met handdoek maar het is zo moeizaam. Zelfs toen we die tabletten hadden ging het al niet bij de dierenarts.
Weet iemand een manier om dit te vergemakkelijken? ik kan haar slechts vast gaan binden.. en ik ben ook bang dat ze angst krijgt voor ons want door haar ogen lijkt het alsof ze mishandeld word ofzo

Ik las elders hier op het forum dat valeriaan misschien helpt, hier reageert onze andere kat wel op maar ik weet dat dat niet op alle katten effect heeft. Ik ga dat dadelijk eens halen.
Alvast bedankt voor de tips!
Groetjes, Randy.