Veel overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
kathy
Huiskat
Huiskat

Veel overgeven

Bericht door kathy »

Wij hebben Tommy (die eerst Lady heette en volgens het boekje een dame was, maar 't is duidelijk een kater) nu ongeveer 1,5 maand bij ons. In het begin was hij erg bang van alles wat luid bewoog en van wilde bewegingen, normaal misschien want hij is 4 jaar en een nieuwe thuis is altijd aanpassen natuurlijk.
Toen kregen al mijn katten Versele Laga (Lara ofzo...) maar na het eten van die brokjes braakte hij het binnen het halfuur weer uit, allemaal inclusief vocht. Ik heb toen elke poes hier overgeschakeld op Royal Canin (Fit 32), daar doen mijn 2 andere poezen het fantastisch op; hun vachtje blinkt mooi en na hun portie die ze dagelijks mogen hebben ze ook genoeg. Ook Tommy deed het er goed op in de eerste 3 dagen geen braaksel gevonden!

Maar.. Na ongeveer een week op fit32 begon hij opnieuw over te geven, en helemaal onverteerd kwam het er ook uit je zag goed hoe de brokjes eruit zagen.

Omdat het bij ons veel vragen opriep, toch even naar de dierenarts. Die raadde aan om zijn maag even tot rust te laten komen door een middag niks te geven. 's Avonds mocht hij dan gekookte kip of koolvis eten, maar dat ging ook fout. Na overleg met de dierenarts ben ik daar heengegaan voor een onderzoek. Er was niks vreemds te merken aan Tommy, maar ik heb toen we de beslissing genomen om z'n bloed te laten nemen maar ook daar kwam niks bijzonders uit.

Weer na overleg met de dierenarts eet Tommy dan Royal Canin Sensitivy Control, ook een paar dagen goed en daarna alles alweer vakkundig overgeven.

Ik heb toen eens door z'n europees paspoort gezocht en de vorige dierenarts van Tommy gecontacteerd. Die wist van de maagproblemen en had ook al onderzoek gedaan maar niks gevonden. Hij had toen mevrouw aangeraden om Tommy (Lady toen) op speciale voeding te zetten voor een gevoelige maag maar dat vond mevrouw maar niks én vooral veel te duur dus mocht Tommy naar het asiel

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen of is Tommy gewoon een kat die gaat blijven overgeven?

Ik had al van Hills Sensitive Stomach gezien, maar blijven veranderen van voeding is ook niet zo goed voor hem denk ik... Hij is zeker niet mager, maar zoveel overgeven kan toch niet goed zijn? Het gebeurd gemiddeld 3 x per week. Ook zijn ontlasting roept vragen op bij mij: het is niet zoals bij mijn andere katten maar bij Tommy lijkt het meer op harde bollen...
Cari
Tijger
Tijger

Re: Veel overgeven

Bericht door Cari »

Ik heb een siameesje dat ook heel vaak direkt (binnen 10 minuten) haar eten weer opbraakt. Het maakt bij haar niet uit wat ze eet, maar ik merk dat ze minder last heeft als ze gedurende de hele dag en nacht kleine porties eet. Het was nl altijd de eerste maaltijd 's morgens en nu zet ik voor 's nachts extra eten neer en dat helpt. Ze doet het nog wel, maar volgens mij alleen als ze langer niets heeft gegeten. Ik heb haar nu een jaar of 8 en ze is nooit ziek, dus ik maak me er verder niet druk over.

Wat de ontlasting betreft: misschien eens door de da laten onderzoeken?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie