Zeker, hier heb ik er maanden 'ruzie' om gehad met mijn kat. Ook wij hadden de fatboy eerder dan onze katten en onze oudste kater heeft er zeker een half jaar 'ongelukjes' op gehad. Beiden katten slapen er veel op en de oudste gebruikte hem dus ook voor andere doeleinden. Soms liep ie gewoon linea recta naar de fatboy om z'n behoeftes erop te doen, niet eens kijkend naar z'n kattenbak.
We hebben verschillende dingen geprobeerd. Twee dingen hebben gewerkt. Het belangrijkste is consequent blijven. Op een gegeven moment herkende ik z'n plashouding en zodra hij die aan wilde nemen tilde ik hem op en sjeesde ik hem naar de kattenbak. Eén keer was ie al aan het plassen en had ik een heel spoor van plas door m'n huis, maargoed, de intentie was duidelijk. Ook heb ik een spray gekocht bij de dierenspeciaalzaak tegen de geur van urine. Want als een kat zijn eigen urine ruikt op een plek, zal hij die plek blijven gebruiken om te plassen. Daarmee heb ik dagelijks de fatboy schoongemaakt. Hij doet het nu (bijna) nooit meer. Eerst was het een aantal keer per week, nu heeft ie het al maanden niet meer gedaan. Ik klop even af

, want heeeeeel soms gebeurt het nog eens.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."