Hij heeft vanaf zijn kittentijd al last van dunne poep. Onderzoeken bij de DA wezen uit op niets. Geen Giardia of andere rare dingen. Andere voeding hielp ook niet echt. Blijkbaar (volgens DA) is er een bepaald procent katten die levenslang last heeft van de dunne poep zonder daarbij ziek te zijn.
Nu heeft Ollie sinds een paar maanden (is nu erger geworden) last van darmkramp.
Vlak voordat hij moet poepen, gaat zijn rug omhoog staan (staart tussen de benen) en begint hij de miauwen, soms heel hard

Hij heeft al een tijdje op AB en Dex gezeten, maar daar werd het ook niet beter van.
Soms mogen we zijn buik masseren.
Nu heb ik Venkel olie én thee gehaald (je probeert wat!). Wie heeft hier ervaring mee?
De olie kun je gebruiken als massage

Als ik naar de dosering van de thee kijk, dan denk ik dat we Ollie op max. 1 theelepel per dag kunnen zetten. (Kleine kinderen zouden iets van 3 eetlepels per dag krijgen).
Wie heeft zijn kat wel eens Venkelthee gegeven? Denk dat Ollie er niets van wil weten.....
Maar het is vreselijk om je kat zo te zien. Verder is hij best wel vrolijk, zijn vacht ziet er goed uit, ogen helder en zijn eetlust lijkt er niet onder te lijden.
We geven hem op dit moment geen natvoer, want daar moet hij vaker van poepen.
Zouden enzymen over zijn eten niet kunnen helpen bij de vertering?
Hoor graag van jullie.
Heb nu vakantie, dus kan wat vaker op dit forum komen. Had de laatste tijd niet echt veel zin, want na het overlijden van Jeeves (januari dit jaar) en Taffy (maart) hebben we kort geleden ook afscheid moeten nemen van Saffier (juli) en Sammy (4 aug.). Vier katten in zo'n korte tijd is teveel....

Life sucks, maar het leven gaat door...

Groetjes Amber