Kat en kittens maken me 's nachts wakker

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Kat en kittens maken me 's nachts wakker

Bericht door Inkie »

hi,

Ik vind t meestal enorm lief als ik wakker wordt gemaakt door een hars spinnend kittentje dat me kopjes geeft en waarvan de haartjes in mn neus kietelen, maar soms gebeurt t wel erg vaak hihi.
mn vriend heeft ze vannacht uiteindelijk in de woonkamer gedaan maar dan gaat charlotte mauwen, toen heeft hij charlotte hier gedaan maar zij wil bij de kittens EN bij ons, dus weer gemauw. Toen dus allemaal weer hier, kwamen ze door de nacht heen weer kroelen :edrool:
Ik ben door alles heen geslapen en ik vraag dit dus eigenlijk ook voor mn vriend. De kittens kunnen nu de kledingkast openen en gaan daar keten enzo, maar ik wil ze ook niet de toegang tot onze slaapkamer ontzeggen. (probleem met de kledingkast is dat behalve dat ze mn kleding overhoopgooien en door t huis slepen er ook een gat naar de andere kast zit waar ze steeds bijna vast blijven zitten. gister was t al een enorm kabaal omdat t schijnbaar niet meer paste. gevaarlijk.)

wat doen jullie/ hebben jullie hieraan gedaan? ik wil ze graag in mn slaapkamer, t is enorm gezellig en ik breng er redelijk veel tijd door haha. moet ik ze snachts negeren als ze me wakker maken? savonds gaan we altijd intensief met ze spelen (balletje overrollen. of mijn gehaakte schildpadjes) maar gister zijn we dat vergeten, misschien lag t daar aan?
katten zijn natuurlijk nachtdieren, maar ik vraag me toch af waarom ze de ene nacht lief doorslapen aan t voeteneinde en de andere nacht constant op touw zijn (en t liefst hebben dat wij ook op touw zijn haha)
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat en kittens maken me snachts wakker!

Bericht door Adriana »

wij hebben vrij veel berichten en een paar topics over dit onderwerp en daar staan vast een heleboel bruikbare tips in. en je hebt kittens in huis en die gedragen zich wat anders dan volgroeide katten.. dat hoort bij kittengedrag en het zou niet goed zijn als het niet zo was.

wij hebben ook een nachtbraker, maar als ik zorg dat hij s nachts te eten heeft (voerautomaat) dan blijft ie rustig. brokjes neerzetten werkt niet zo goed als de voerautomaat, iedere keer op hetzelfde tijdstip. bovendien is dat afgesloten en blijft alles wat verser en lekkerder, want ik doe daar ook nog wel eens beetje vlees bij....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: kat en kittens maken me snachts wakker!

Bericht door Inkie »

oke dank je, ik zal even zoeken.

ik snap dat t kittengedrag is maar charlotte (3 jaar) doet t soms ook. ik vind t niet zo erg en best lief, maarja ik heb nu vakantie haha. mn vriend moet gewoon werken en die is er niet zo kapot van 10 keer uit bed te moeten.
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: kat en kittens maken me snachts wakker!

Bericht door JLC »

Als katten in de slaapkamer mogen komen dan kun je dit gedrag natuurlijk enigszins verwachten. Mijn katten mogen ook in de slaapkamer komen en Lizzie had er nog wel eens een handje van om ons 's ochtends vroeg wakker te maken. Wij hebben haar zoveel mogelijk genegeerd en dat is soms best lastig. Dat heeft wel geholpen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kat en kittens maken me 's nachts wakker

Bericht door loek »

Waarom moet je vriend uit bed? Wat doen ze precies waar jullie last van hebben? Als het de kledingkast is: slot erop. Als het miauwen is...dan wordt het lastiger. Ik vermoed negeren (lang!! negeren en de langste adem hebben...dit kan wel even duren)

Ik heb er voor gekozen om mijn katten niet op slapkamer te laten. (de regel is inmiddels iets soepeler, overdag mag het wel ' nachts niet) Als ik bezoek heb, die in de woonkamer slaapt dan mogen ze wel op mijn slaapkamer, en da's super gezellig, maar ik slaap helaas voor geen meter. Dus op de lange termijn zou ik dat niet trekken...vandaar die regel. (ze komen knuffelen, zo hard spinnen dat ik er wakkeer van wordt, tegen me aan wrijven...op me liggen, tegen me aan liggen...nogmaals super lief maar helaas kan ik er niet van slapen)

Ik heb (nog) geen slot op mijn slaapkamerdeur...dus moet wel iets tegen de deur zetten anders komen ze alsnog gewoon binnen via de klink. In het begin werd er nogal veel naar de klink gesprongen en wat gemiauwd.....Nu hebben we al tijden hetzelfde 'nachtritueel'. Als ik net in bed lig, probeert Diesel vaak even (tegen beter weten in) de deur open te krijgen. En rond 5.00 1 keer. En verder hoor of zie ik ze niet.

Belangrijkste is: Bedenk wat je wilt en houd dit vol! (en voorkom wat je kunt voorkomen...waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...zoals die kledingkasten van slot voorzien)

succes!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Kat en kittens maken me 's nachts wakker

Bericht door Inkie »

nou ja, mn vriend "moet" uit bed in de zin van.. als de kittens over t bed sjeesen en lopen te keten dan kan hij niet slapen (ik slaap er doorheen mits ik geen poot in mn buik krijg) en dan gaat hij uit bed om ze uit de slaapkamer te gooien. en daar kiest hij zelf voor. Dat "probleem" wat jij hebt heb ik ook. t kroelen en knorren, maar ik heb er geen last van. binnen 3 seconden slaap ik weer -blij met t kroeltje-. Vriend daarentegen ligt daarna wakker. Ik zal hm zeggen dat hij t moet negeren, want hij gaat ze wel aaien.
T keten is vooral t probleem, maar ik zal vanavond wel weer intensief met ze spelen (wat een straf)

slot op de kast kan niet trouwens. we huren een koopwoning en dat is een ingebouwde kast met schuifdeuren. degene die hier heeft geklust kan er niks van en dr zit dus een ruime kier waar ze doorheen kunnen komen met hun pootje en dan duwen ze hm zo open.

naja, zorgen dat ze moe zijn en negeren dus. en als t erger wordt snachts uit de slaapkamer houden.
bedankt voor de tips, ik ben er wel uit.
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Plaats reactie