Kat uitlaten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
merja
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2010 17:53

Kat uitlaten

Bericht door merja »

hallo iedereen,

aangezien wij binnenkort op vakantie gaan willen wij onze kat (Muis) leren aan een tuigje te lopen.

nu is mijn vraag of iemand weet wat voor effecten dit heeft op Muis en onze band met haar. Aangezien ze normaal gewoon los buiten mag lopen.

hoop dat jullie het ongeveer weten wat er kan gebeuren of misschien ervaringen met het uitlaten van katten.

groetjes
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: kat uitlaten

Bericht door Kiwi »

Waarom zou het vrijblijvend proberen direct effect op jullie band hebben?
Zelf geen ervaring hoor, maar het lijkt me echt iets wat per kat verschilt - en dus pas iets zinnigs over te zeggen is na een poging ;)
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat uitlaten

Bericht door Adriana »

je zult eerst moeten beginnen met het wennen aan een tuig binnenshuis.
dat kost je zeker een week.
en dan is het in onze ervaring niet zo dat je 'een kat uitlaat', je laat ze buiten in tuig en in al onze gevallen laat de kat de baas uit in plaats van andersom.
denk niet dat je kat zomaar met je meeloopt en het kan ook gebeuren dat je kat ineens een sprint trekt of een paar dolle sprongen maakt.
doe een dunne, lange lijn aan zijn tuig, met een bv paardestaartelastiek daartussen voor het opvangen van de schokken. als bv Enzo het op een sjezen zet, hier op het grote grasveld, dan laat ik die lange lijn gewoon los en loop erachter aan. hij heeft de neiging om van mij weg te lopen zodat ik binnen 1 meter kom maar dan heb ik allang het uiteinde van die lange lijn gepakt, dus kan-ie dan niet weg. tenzij het wèl kan en dan maken we er een spelletje van.
en zoek verder even op 'kat tuig' rechtsboven voor meer info en ervaringen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie