Het straffen van kittens

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Het straffen van kittens

Bericht door nellebel »

adriana, kan je geen ongelijk gegeven. laten we onze katten maar gewoon lekker katten zijn en geen afgetrainde popjes, dan kun je beter een knuffelbeest nemen (of een man hahaha)
er is niks mooiers als een kat die zich heerlijk op zijn gemak voelt en daar krijg je de mooiste plaatjes mee. ik kies juist voor een kat omdat ik zo hou van zijn gedrag. lekker ondeugend soms maar oh zo lief.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
manon3

Re: Het straffen van kittens

Bericht door manon3 »

Ook ik ben het eens met m'n voorgangers.Een kat is geen hond.
Je kiest toch net voor een kat vanwege hun eigenzinnige karakter. Dat heerlijke speelse, ondeugende aan ze.
En als je kittens in huis haalt kun je verwachten dat ze het halve huis slopen, dat hoort er gewoon bij.Een kitten dat niet speels is is lichamelijk meestal niet in orde.
Het advies van iemand om je kitten dan maar zolang buiten te zetten is belachelijk, tenzij je tuin natuurlijk prima afgeschermd is.
Er zijn mensen die kittens of een kat nemen en dan altijd klagen dat hun huis wordt gesloopt, dat de diertjes zoooo slecht luisteren en niet doen wat het baasje wil........
Tsja, dan had je een puppy moeten nemen en meteen op puppycursus ermee dan krijg je een netjes opgevoed diertje wat goed luistert naar het baasje. ;-)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Het straffen van kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind een kitten buitensluiten omdat het natuurlijk alleen zijn energie niet kwijt kan op dode speeltjes, ook in een afgesloten tuin belachelijk.
Ok, misschien een keertje, als je aan het poetsen bent of moet studeren of zo. Maar dan zorg je toch dat hij ook altijd terug binnen kan zodra hij dat wil? Echt buiten sluiten, vind ik niet kunnen.
Zoiets als bij kinderen: ga nu maar eens even buiten spelen en laat mij een uurtje gerust want ik wordt nog gek van al die drukte. Maar als je dat dagelijks hebt, of zelfs wekelijks, heb je toch een probleem... :eeh:

Trouwens, bij sommige kittens zou dat nog niet werken. Dan zijn ze gewoon buiten verveeld... Vliegjes vangen is ook maar een uurtje leuk...
En dan gaan ze putten graven in de gazon of bloembakken en is het weer niet goed... :roll:
:lol:

alleszins, kitten buitensluiten omdat het binnen te druk is, is in mijn ogen het probleem verleggen: als ik het niet zie, ik het mijn probleem niet meer. Maar de kitten zit er evengoed mee en moet zich maar zien bezig te houden.
En dat vind ik verkeerd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
manon3

Re: Het straffen van kittens

Bericht door manon3 »

Wat ik bedoelde was dat het voor een enkele keer niet zo erg is om je katje effe naar buiten te zetten. ;-)
Natuurlijk moet dit geen vaste gewoonte gaan worden want daarmee verleg je inderdaad alleen maar het probleem.Ik ben sowieso geen voorstander ervan om katten buiten te laten dus.......
En een kat straffen op deze manier vind ik volkomen verkeerd.Dat wordt toch hopelijk niet ook gedaan als het regent of met ander slecht weer hè ?
Want dat kan echt niet.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Het straffen van kittens

Bericht door nellebel »

mijn flippie gaat dagelijks even buiten uitwaaien, maar niet omdat ik haar buiten zet. de deur staat wagenwijd open en mw kan gaan en staan waar ze wil. die blijft lekker op en neer pendelen tussen mij en buiten. lekker spelen en vaak doe ik even mee.
toch vreemd he, dat mensen wel een schattig kitten willen, maar hij moet getraind zijn als een oude rustige hond. ?????
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Het straffen van kittens

Bericht door BillyJean »

Hoi Wendy
Je laatste zin is echt geweldig goed, want zo is het inderdaad....
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Adriana »

ja prachtig en heel treffend! :eclap: en zo waar! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9348
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Het straffen van kittens

Bericht door castratenkoor »

Sluit ik me ook bij aan. Een kitten, wat gezond is, hoort hyperend rond te stuiven, liefst met een maatje. Aan de mens de eer de omgeving daarop aan te passen.
Wil je niet een jaar of twee (sommige katten tot over de 10 jaar) een gekleurde tornado door je huis laten stuiven, neem dan een teddybeer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Het straffen van kittens

Bericht door nellebel »

snap ook niet dat mensen dat juist niet leuk vinden. toen ik 2 van die jonkies kreeg wilde ik mijn TV al verkopen. kitten tv veel leuker.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9348
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Het straffen van kittens

Bericht door castratenkoor »

Ik vind het ook geweldig om naar te kijken, rondscheurende katten.
Mijn inmiddels overleden witte Guus, deed het op zijn 12-de nog, tot een maand voor zijn dood zelfs.
ik hield mijn hart af en toe vast als hij over het wandmeubel scheurde. Niet voor mijn spullen, maar voor hemzelf.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
manon3

Re: Het straffen van kittens

Bericht door manon3 »

Kittens /katten die vaak gestraft worden kunnen op de duur hun spontaniteit verliezen.
Al die leuke, gekke, spontane fratsen durven ze dan niet meer uit te halen uit angst dat ze weer gestraft worden.
En dat is ontzettend zonde.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Adriana »

een beetje leven in de brouwerij is heerlijk en je ziet ze genieten!
en kat moet af en toe uit zijn dak kunnen gaan..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Sannie_xx »

Ja, dat is heerlijk toch! Af en toe laten razen. Alhoewel ik er soms wel eens wat van zeg als dat om zeven uur 's ochtends gebeurt op een zondag... Niet dat het echt helpt hoor. Want ze weten dat als het punt er is dat ik er wat van zeg, ik binnen het kwartier ook wel opsta. Want ja.... nou ben ik toch al wakker.
Dus eigenlijk heb ik met het er wat van zeggen mooi mijn eigen glazen ingegooid. Vinden de pluizebollen dat ik moet opstaan? Mooi even over het bed sjezen/dingen van de vensterbank gooien/in mijn oor miauwen/even flink in de kattenbak krabben met veel lawaai. Tsja..... kan er wel om lachen. Vriendlief vind het soms niet zo leuk ;)

Aanrecht. Dat mag hier ook niet. Als ik er ben gebeurd dat ook niet vaak. Soms, maar dan is een 'nee' voldoende. Maar als ik thuiskom hoor ik regelmatig 'plof' vier pootjes naar beneden springen bij het aanrecht. En soms vergeet Mouse ook gewoon dat het niet mag en dan staat hij me vanaf de koelkast vrolijk spinnend op te wachten. Ja, wat doe je dan... eraf jagen? Zo'n vrolijk gezichtje als je thuiskomt? Dat is wel moeilijk hoor!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Adriana »

ach welnee! neus/neus vanaf de koelkast, want op gelijke hoogte en dan even lekker knuffelen en eraf tillen, dat is mijn begroeting als ik thuiskom.
en ik moet dat niet vergeten : vrouwtje vrouwtje: wij zijn blij/blij x 2!
er ligt een dikke of dubbelgevouwen handdoek op met een stukje antislipmat eronder en als er twee bengels op zitten met ingetrokken pootjes, nieuwsgierig naar al mijn bewegingen, dan kan ik ze maar moeilijk negeren en regent het knuffels.
en er zitten altijd kattenharen in de lucht, overal dus dat maakt niks uit.

hoeveel stof en uitlaatgassen en nog anders adem je buiten niet in?
waarschijnlijk veel meer dan thuis met die paar kattenhaartjes.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Sannie_xx »

Absoluut waar. En ik heb tegenwoordig een swifferdingetje die best goed werkt tegen kattenharen. Eventjes zwiep over tafel/aanrecht en hoppakee klaar. Eigenlijk de enige reden waarom ik niet wil dat ze op het aanrecht zitten is dat ik anders bang ben dat ze er ook een keer op springen als de kookplaat aanstaat en dan zijn het verbrandde pootjes.... :S

Oh ja en als er net gekookt is natuurlijk, we willen wel eens vergeten alles direct op te ruimen. En dan staat Mouse verlekkerd de monchou-verpakking uit te likken.
En mijn vriend dacht wel even naar de WC te kunnen toen hij zijn karbonade op het aanrecht liet liggen. Niet dus. Mouse ervandoor met het vlees.
Ja, geef hem eens ongelijk :D
Plaats reactie