Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Ik zit hier met precies hetzelfde al waren Noa's waardes gelukkig niet zo hoog. Het hangt ervan af wat je wilt. Wil je een antwoord op de vraag "Hoe kan dit nou?", dan moet je bloed laten prikken en ook rekening houden met een teleurstelling wanneer blijkt dat haar waardes toch niet gezakt zijn.
Je kunt ook blij zijn dat ze het zo goed doet en pas weer bloed laten prikken wanneer het minder gaat (over 5 jaar of zo), maar dan blijf je met de vraag zitten.
En een echo zou ik alleen doen wanneer de crea flink gezakt is want wat is anders de meerwaarde?

Bij Noa is het nu bijna 10 maanden geleden dat we voor het laatst bloed hebben laten prikken en een dezer weken laten we het weer doen. Niet voor Noa, maar voor onszelf. Is het gezakt of doet ze het ondanks een crea van rond de 300 nog steeds gewoon goed?
Wanneer het goed gezakt is - wat ik natuurlijk hoop - dan wil ik ook weten hoe haar nieren er uit zien en laten we een echo maken. Dat kost in de Wagenrenk 130 euro en bij onze eigen dierenarts de helft, dus toch nog best een groot verschil. En ik vraag me af of het wel noodzakelijk is om alle fijnere details ook te weten. Maar eerst maar eens bloedprikken.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Ben erg blij voor je dat Nina het zo goed doet!! En toch kun je het dan niet loslaten de weet dat ze nierfalen heeft. Heel herkenbaar! Ik zou zolang het goed gaat geen bloed laten prikken. Ook geen echo.
Maar ik kan me jouw onzekerheid ook wel heel goed voorstellen, eigenlijk wil je gewoon weten of de crea en ureum gezakt zijn. Toch zou ik het lekker zo laten als het mijn kat was, maar wel gaan zodra je merkt dat het weer minder gaat. Dan kan de behandeling meteen aangepast als het nodig is. Maar dit klinkt gewoon allemaal heel goed en probeer daar op te vertrouwen-cijfertjes zeggen niet altijd alles. Ondertussen lekker genieten van Nina lekker veel knuffelen :-D
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Dat is erg fijn dat de poezels het goed doen!!!!
Hopelijk duurt het nog lekker lang. :edance: :edance:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

even over het raadsel Nina.. wij zijn geen dierenarts en hebben niet alle informatie..
ik kan me voorstellen dat je er niet zo veel van begrijpt want zo vrolijk doorleven met dit soort waardes is bij Pluis redelijk zeldzaam.
gelukkig houd je haar absoluut op nierdieet en dat lijkt me erg verstandig..
zo lang niet is gebleken dat er soort van vergissing is.. kun je niks riskeren. dus volop genieten en bij je zelf overwegen of je dit aankunt of nieuwe gegevens wilt..
en als/als je opnieuw onderzoek laat doen, dan zou ik dat in alle gevallen bij een andere dierenarts doen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

:mmwhistle: :pdtura: :pdtura: :pdtura: :mmwhistle:

Het is feest vandaag: Noa is 5 jaar! :kissykissy: Al 20 maanden in geleende tijd en nog zeker 120 maanden erbij! Noa daar gaan we voor, meid! :eclap:

:pdtura: :birthday: :pdtura:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

Noa en Annet :pdthb: complimenten en van harte gefeliciteerd met deze ('onmogelijke') verjaardag!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door castratenkoor »

Ook namens mij Noa en Annet van harte enne.....gewoon doorgaan!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Adriana en Dinie bedankt, ook namens Noa! Iedereen is uitgenodigd voor Noa's feestje en Noa wacht al vol ongeduld:
Afbeelding
Even een dag zonder nierdieet (maar wel met Ipa!) en alleen eten wat je lekker vindt. :patat: :icecream: Mmmmmmm. En natuurlijk heel veel :cadeautje:
En daarna met z'n allen lekker uitbuiken:
Afbeelding
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door castratenkoor »

Haha die laatste foto - ze ligt er charmant bij. Geslaagd voor het kruiswapper-syndroom. De eerste tussen de bloempjes lekker buiten, mooi totaalplaatje.
Ze ziet er echt heel goed en gezond uit!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Gefeliciteerd Noa!!! :birthday: En nog heeeel veel gezonde jaren toegewenst!!! Wie had dat ooit gedacht in nov. 2010.. Mandigers in ieder geval niet. Wat ben ik blij dat hij het zo ontzettend mis had!!

Lieve Noa speciaal voor jouw een kadootje digitale kattensnoepjes: :cadeautje:
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

oke, ja ik ben gewoon benieuwd wat nu haar waardes zijn, want haar waardes zijn toen alleen gemeten toen het ook echt slecht met haar ging.
Ik vind het gewoon vreemd, dat de dierenarts haar eigenlijk min of meer op had gegeven en een paar dagen later knapt ze helemaal op en is het net alsof er niks aan de hand is.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Dank je Natan. Ja, wie had dat gedacht; het zag er zo hopeloos uit en wat zou het fijn zijn geweest wanneer Patiani dit ook nog had mogen meemaken. Weet je, ik mis hem nog steeds, al heb ik hem nooit in het echt gekend maar hij hoorde zo bij Noa.
Noa had vanmorgen weer een van haar vreetbuien. Ze had net zo'n 30 gram Trovet op en daarna ging ze van de ene naar de andere brokjesbak: KD, RC-Exigent, RC-Fit, weer KD. En nu slaapt ze (uitbuiken) met de rechterpoot over haar ogen (kan dat gordijn niet dicht?!)

Dinie, wat is het kruiswapper-syndroom? (al kan ik me er wel iets bij voorstellen :lol: )
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

:cathappy: & :cathappy: + :cathappy: grijstijgers hebben hun rugzakjes al om en komen naar je toe!
ns even de boel flink op stelten zetten, ravotten, nieuwe vriendjes maken en ideetjes uitwisselen.
Enzo gaat mee als oppas en voor de kaartjes/slobber/brokjes en zo ...
hebben zich suf gepiekerd over cadeautjes voor luiwammessen, kruiswapperinnnetjes en andere theemutsen..,
en we willen sardientjestaart (met ipa voor de liefhebbers ...) prrrrrrrrrrtsss..! joe hoepie..!
:offtopic: hoezo off topic..??
op pagina 201 van Pluis mogen ook wel eens (vind ik) vrolijke berichten over nierklantjes..! :thup:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

:cadeautje: :birthday: :thup: HIERPER DE PIEPPP HOERA VOOR NOA!!!!
Fijn dag lekker genieten met het lekkere trommeltje van je :lol:
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Chiquita98 »

Kijk ik toevallig weer even op dit topic...zie ik dat Noa jarig is!! Hoezo aanvoelen :lol:
Wat fantastisch en weer een jaartje erbij is in dit geval toch wel meer speciaal. En wat ziet Noa er goed uit. Mooie tekening ook zeg. Prachtkat!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie