Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Vind het erg moeilijk allemaal. Wanneer zeg je dat het genoeg is? Ik kan die beslissing nu nog niet nemen. Tja, klinkt raar maar die kat noem ik altijd de liefde van mijn leven en dat is hij ook. Speciale band met hem.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Gizmo kreeg ook geen infuus en van alleen nierdieet waren zijn waarden naar beneden gegaan. Prik over een maand of 2 weer bloed. Dan kan je zien of ze medicijnen nodig heeft. Het is belangrijk alleen nierdieet te geven. Er zijn ook speciale niersnoepjes te koop bij zooplus. Daar kan je ook niervoeding kopen dat vinden ze vaak lekkerder dan dierenarts voer.

Er komt nu veel op je af maar wij helpen je wel met je vragen.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Mijn kat slikt trouwens 2x per dag een kwart cerenia voor zijn misselijkheid. Slikt hij deze niet gaat het meteen fout met kotsen en niet meer willen eten. Dus als je kat het nodig heeft gewoon geven.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Arme Nelson!! en dat op die leeftijd....
Is vocht onder de huid ook geen optie? Dan wordt hij ook gespoeld maar doet geen pijn verder en je kunt hem gelijk weer mee naar huis nemen......
Veel drinken is ook belangrijk.....krijgt hij nat dieetvoer? Of droge brokken....
Snoet drinkt niet zo veel omdat ze veel natvoer krijgt, maar zou graag zien dat ze meer drinkt omdat het goed is om door te spoelen...

Schildklier is lastig...wanneer de waardes licht verhoogd zijn, dan is het zelfs "goed" voor de nieren heb ik gehoord, en zijn medicijnen daarvoor niet nodig en dan juist wel medicijnen voor de nieren (die bloeddrukverlagend werken en de doorbloeding van de nieren bevorderen)

Nee bij Snoet kreeg ik eerst ook een soort advies om aan inslapen te gaan denken, maar ze is nog te goed dus daar pieker ik niet over, je gaat toch alles proberen en pas als ze echt niet meer wil dan kun je altijd nog laten inslapen..voor mij is ze ook echt mijn kind en daar doe ik alles voor ;-)

Annet ("Cerna") is een echte expert op dit gebied, net als Adriana, en je vindt heel veel info op deze site over nierfalen en ook in combinatie met Schildklier
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Dank je wel. Ik heb ook cerenia hier. 1 x per dag een halve tablet. Dat werkt tot nu toe goed. Gelukkig eet hij wel natvoer van nierdieet. Hij is gek op beaphar. Brokken van royal canin gekocht renal, maar dat is erg lastig voor hem met zijn gebit. Doet pijn bij het eten. Ik weet ook wel dat hij geen 30 gaat worden en dat dit al een prachtige leeftijd is.
Ik wil inderdaad even vermijden dat hij weer naar de DA moet. Levert te veel stress op. Hij gaat dan ook overgeven in de auto van de stress en wil niet dat hij weer een bloeding krijgt door stress. Verder is hij zichzelf. Hij plast en drinkt wel veel en slaapt veel. Hij ligt er nu heel tevreden bij. Vandaag heeft hij 1 tinnetje baephar op en een beetje hills.

Bedankt voor de bericht Nina. Infuus doe ik als het moet maar zoals ik schreef gaat dat een enorme strijd worden. Voor bloed prikken moet hij al in een dwangvest. Ik ga het proberen terug te lezen allemaal maar het is zo veel! Maar ben al stuk wijzer door al jullie eerdere berichten.

Wat ik ook vreselijk vind is dat ik morgen weer moet werken. Hij eet nu om twee uur kleine beetjes. Oef, dan krijgt hij de hele dag niets....zo erg. Hij weegt al niet zo veel, 3,5 kg. Kan ook niet laten staan want heb hier nog drie andere katten rondlopen waarvan 1 met blaasgruis en die heeft door dat bij Nelson op bed lekkernij staat....de slimmerik.
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Ja stress is ook niet goed, dus snap wel dat je niet zo snel terug gaat.....

Snoet heeft ook last van haar gebit en wil geen harde brokken meer....maar het gebit is
niet het belangrijkste op deze leeftijd, dan alleen nog maar natvoer, is ook goed voor het
vochtgehalte......ik pak af en toe haar huid op en wanneer het goed terugschiet weet ik dat
ze niet is uitgedroogd (bv nekvel)

Vervelend he met werken en zo....ik werk in ploegendienst en is lastig want ik wil dat ze haar medicijnen krijgt voor ik de deur uit ga en dan moet ze maar net trek hebben...

Kun je hem wanneer je moet werken niet apart zetten, bv met eten en kattenbak en drinken in de slaapkamer met de deur dicht?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Featherr

Hoe gaat het met Gizmo?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Heb net geregeld dat een vriendin van mij om 12.00 uur gaat en mijn moeder om half 3. Ben zelf om vijf uur thuis. Lief van ze.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Gizmo doet het prima. Hij weigert weer natvoer te eten maar hij eet 20 tot 30 gram brokjes. En 30 gram brokjes is prima, 20 is te weinig maar dan heeft hij in ieder geval wel gegeten.
Hij krijgt semintra en cerenia. Drinkt genoeg, gaat meerdere keren per dag drinken en ik hou goed bij of hij niet uitdroogt. Niet in z'n nekvel pakken, dat schiet langzamer terug omdat die ouder is. Maar op zijn zij of bij z'n achterpoten én ik kijk in zijn bekkie naar zijn tandvlees.

Een maand geleden moest hij een infuus en 2 weken later weer. Vreselijk vond die het en we wilde ook zeker niet om de twee weken hem een infuus geven, wat is dat voor leven? Maar hij doet het dus alweer een maand prima :edance:
Hij blijft Misty d'r eten proberen te pikken want dat is veeeel lekkerder :roll:

We zijn ondertussen een half jaar na zijn diagnose en ik mocht alleen maar hopen dat die nog 'zo lang' mee zou gaan. Nu gaan we hopelijk voor het volgende half jaar :epray:
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Maaike wat goed zeg, fijn te weten dat hij toch kan eten en dat iemand even naar hem kijkt of alles goed gaat !!

@ Featherr als hij maar eet en drinkt inderdaad :-)
Fijn dat hij het na de laatste infuus weer zo lekker gaat :eclap: .....lastig lijkt me met eten als je nog meer katten hebt.....lukt het je om dat gescheiden te houden?

Ik ben nu op t werk en altijd bang wanneer ik weer naar huis ga of het goed gaat met haar..de ergste stress is wel weg maar het idee alleen al....pfff het ergste was toen ze zo ziek aan het infuus lag en dat er van 7 uur 's avonds tot half 9 's ochtends niemand in de kliniek is..
Intraveneus infuus ga ik dus zeker niet meer laten doen, ze was echt zo zielig....maar onderhuids wel
als het nodig is.....

We gaan zeker voor het volgende half jaar!!!!
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Misty en Gizmo zitten meestal gescheiden 's nachts. En als ze niet gescheiden zitten gaat Misty sowieso om 7 uur 's ochtends naar beneden. Ze heeft diabetes en moet dan geprikt worden. Dus dan krijgt gizmo z'n eigen eten weer en Misty ook.
Overdag halen we het eten weg als we even weggaan en gaan we langer weg zitten ze dus ook gescheiden. En voor de rest is het heel erg opletten. Als je naar de wc gaat het eten weg zetten zodat ze er niet bij kunnen anders zit een van de twee wel bij het eten van de ander. Misty eet op een krabpaal en Gizmo eet op de bank (leuning naast me) dus als een van de twee aanstalten maakt om naar het eten te gaan van de ander krijgen ze een waarschuwing. En ze weten dondersgoed dat het niet mag hoor ;) Als ik maar 'uh' zeg tegen Misty dan rent ze weg want anders krijgt ze een tik(je) zodat ze schrikt en dan rent ze alsnog hard weg :lol:

Misty eet weer voer met veel eiwitten en weinig kh wat heel slecht is voor Gizmo en Gizmo eet precies het tegenovergestelde wat weer heel slecht is voor Misty d'r diabetes. Dus het is af en toe gewoon politieagent spelen.

Gizmo heeft trouwens al 20 gram trovet op vanavond (hij begint pas met eten rond 6 uur) en zojuist weer 20 gram erin gegooid wat die nu ook weer aan het opeten is :shock: Heel lang geleden dat die echt 40 gram ging opeten. Misschien juich ik te vroeg hoor maar hij is al 2x gaan eten nadat de 20 gram op is.
Hij heeft heel weinig vet en zodra die een paar dagen slecht eet valt hij heeel erg in. Maar nu heeft die een paar dagen echt goed gegeten en dan komt d'r meteen een klein speklaagje op hem.
Hij zal altijd dun blijven maar heb hem liever niet te mager.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Wow ik heb echt bewondering voor je hoe je dat allemaal doet!!!! Fijn dat er mensen zijn die zoveel om hun dieren geven !!!!
En leuk om te lezen hoe het eraan toegaat :-)

Wat goed dat Gizmo lekker aan het eten is, en Trovet is lekker vet dus kan hij lekker bijkomen.....
lekker neer blijven zetten tot hij vol zit..
Bij Snoet zie je het ook gelijk, ze is ook wel aan de lichte kant....jammer genoeg kan ze geen pate
meer zien, maar ik blijf het af en toe proberen

Straks naar huis, gauw kijken hoe het met mn tijgerbol gaat ;-)
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ohh, dankje :oops:

Tja, het is hier een echte beestenboel. 2 honden, 2 katten. De ene hond is er pas 2 weken aangezien ze een straathondje uit Roemenië is. Ze is nu 6 maanden.
Even een foto van de twee hondjes dan ;)
Afbeelding
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

O wat een schatjes zeg!!!!!! En wat goed dat je een straathondje heb geadopteerd!!!!!!

Moet er nu vandoor maar vind het leuk op de hoogte te blijven van je beestenboel!!! Zijn de hondjes wel gezond ?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

De achterste is Snoopy, hij is 11. In principe is die gezond maar hij heeft wel een nekhernia. Hij hoeft gelukkig geen medicijnen maar we hebben wel altijd tramadol in huis. Soms maakt hij een verkeerde beweging en dan piept die. En soms loopt die opeens mank, dan moet die een weekje tramadol slikken en dan kan die weer vooruit zonder medicijnen ;)

Daarom is er ook een pup bij gekomen, eindelijk een gezond beestje. We moeten wel als ze 1 jaar is een volledig bloedbeeld krijgen omdat ze uit het buitenland komt. Ze kan eventueel een buitenlandse ziekte hebben maar ze is nu nog te jong om dit te zien in haar bloed. Ze moet wel ieder jaar getest worden tot 7 jaar nadat ze in Nederland is omdat die ziekte's dus een incubatietijd kunnen hebben van 7 jaar.
Maar ze is verzekerd ;)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Plaats reactie