Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Nope, heb meteen zylkene gehaald. Zag dat Destress wel een stuk goedkoper is! Dus we zouden dat altijd nog kunnen proberen erna. :)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

artemis schreef:..Piwi op 30 mei hier bij ons thuis hebben laten inslapen. Ze was 17.
Het is heel vredig verlopen, de beslissing zelf het allermoeilijkst.
Ik mis mijn meisje nog steeds en spreek nog altijd over 'mijn katten' terwijl er alleen nog Pappie is...

Ik heb hier nog een 4/5 vol (dus net begonnen) flesje Semintra exp 02 2016 in de koelkast staan en een amper gebruikt potje Ipakitine exp 04 2016. Zo zonde om dat te laten vervallen...
Die mogen gratis afgehaald worden in Antwerpen, of ik stuur het naar NL op als pakje.
dat zijn zo van die verdrietige dingen, moeten beslissen dat het beter is om een geliefd dieren te laten inslapen. dat druist zo in tegen alles wat je hebt ingezet in de verzorging om haar te behouden.
het is al een tijdje geleden maar het blijft een schrijnend verlies.. knuffels voor Pappie!

is er niemand die semintra en/of ipakitine wil hebben?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door artemis »

Bedankt Maaike en Adriana

Ik denk dat ik al iemand gevonden heb voor de semintra en de ipakitine!
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Gister weer doodsbang. Anaalklieren leeggespoten en geplast in zijn mandje/tegen de bank. Omdat die snel weg wilde rennen en hij in zijn waterbak sprong. -.-
Heb hem naar boven gedaan in zijn huisje en een half uur later was er niks meer aan de hand, niet bang niks.
Hebben Urine-off gehaald en op de bank en zijn mandje gesprayd. Las wel dat het eigk moet op het moment dat het gebeurt maarja we hebben het gewoon opgeruimd (was om half 1 's nachts ofzo) en hebben vandaag het pas gehaald

Hoop toch wel dat die medicijnen gaan werken, vind het echt zo zielig..
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

.................
Laatst gewijzigd door dclizzy op 16 dec 2014 14:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Ik ben een beetje minder actief geweest, computer stuk en miste opeens de updates van dit forum. Dacht van wat is het er stil. Bleek ik de site nog niet als favo in gesteld te hebben, en mijn postvak was gecrasht bij de oude computer.
Maar ik ben er weer, Hoe is het met Gizmo?
Is er iets van verbetering met zijn angst?

Hier zitten we de hele dag met gekruisde vingers. Het gaat goed met Lizzy ik durf het niet te schrijven.
Lizzy gedraagt zich als een redelijke normale poes. Ze springt tegenwoordig op tafel en maakte 2 weken geleden een jump van de bank naar de eethoek een dikke 2 meter. De eerste bloemenvaas is omgegooid.

Ik heb de eetbakjes met droogvoer op een moment toen ze haar verloren 6ons was ingelopen !! yes onder tafel gezet en heb er eigenlijk geen omkijken meer naar. Mevr eet als een tijger en komt alleen voor mij zitten als het bakje leeg is ( als ik het niet in de gaten heb) Het is nog steeds geen renner maar ze springt op het bureau van vriend en dan gaat ze naast zijn laptop liggen als hij aan het werk is.
Normale dingen voor een kat maar niet voor lizzy.

We week sluiten we maand 4 af, van de uiterlijk 6 weken tot 6 maanden die ze had gekregen van de da.
Ze heeft homeopatische middelen en pronefra en de urinezuur drankje heb ik eindelijk weten om te zetten in pillen. Ze krijgt ook vitamine.. Alles heb ik zelf bedacht. Onder de noemer baad het niet schaad het niet.

Ze skipt mij alleen van jee daar komt die boze mevr weer aan. Maar zolang ze vol adoratie op de bank leuning in de nek van vriend ligt en op bed ligt te spinnen en voor de deur staat te schreeuwen als hij binnen komt ben ik al heel gelukkig.

Even over kattovit. Ik had zon zak besteld 2 maanden geleden en lizzy vond het helemaal geweldig. Dus toen de 4ons op was heb ik een grote besteld . Ik merkte meteen dat de brok anders was en de reuk.
Nu ik heb het geweten lizzy heeft 3 dagen diaree met bloed gehad. Omdat ze voor de rest tierig was en dronk en ander voer at heb ik het een paar dagen niet gedaan en na een week weer. Nu weer water diaree met veel bloed. Gecontroleerd bij da en kwam toch door ander voer.
Ik heb het aan de fabrikant door gegeven.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Fijn dat het met Lizzy zo goed gaat! Zo zie je maar dat dierenartsen ook maar mensen zijn en dat er vooral bij nierfalen helemaal niets te voorspellen valt.
Toen Noa een jaar ziek was, sprak ik de internist die ons een jaar daarvoor het advies had gegeven om haar in te laten slapen omdat geen behandeling nog zin had, en ik heb hem gezegd dat hij misschien niet zo snel meer dat advies zou moeten geven. Dat zijn ervaring misschien wel is dat katten met zulke slechte nierwaardes het niet lang meer redden, maar dat dat dus toch nooit te voorspellen is. En dat juist uit zijn mond, als autoriteit op dit gebied als internist, zo'n advies nog serieuzer genomen wordt dan uit de mond van een net-afgestudeerde dierenarts.

Hij was het met me eens en beloofde me het niet meer te doen, maar er dan wel gelijk bij te zeggen dat de mensen, zodra de nierpatiënt stopt met eten of heel slecht gaat eten, moeten gaan dwang(spuitje)voeren want dat was volgens hem de reden dat Noa nog steeds leeft. Een nierpatiënt die slecht gaat eten, gaat dood volgens hem.
En dus spuitjevoeren wij nu al ruim 4 jaar en ligt mijn sociale leven op z'n gat :smile:

Wat betreft de brokjes: mijn ervaring is inmiddels ook dat zakjes van 400 gram veel smakelijker zijn dan de grote(re) zakken. Mijn jongste drie katten eten tegenwoordig RC Brits Korthaar en er ging een zakje per 5 dagen doorheen. Daarom maar een zak van anderhalve kilo gekocht en ze aten het nog wel, maar veel minder enthousiast (terwijl ik iedere keer zo'n 350 gram overdeed in een oud zakje en de rest luchtdicht bewaarde).
Ik geef dus nu weer alleen 400 gram van alle smaakjes. Duurder dat wel, maar nu wordt het tenminste goed gegeten.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Met Gizmo gaat het redelijk. Hij heeft soms nog bange momenten, vooral voor mijn vriend. We snappen allebei niet zo goed waarom. Als mijn vriend weg is rent hij door de kamer, is soms zelf weer even vervelend. Maar zodra mijn vriend binnenkomt is hij bang. Hij eet ook alleen maar als ik het hem geef.
Hij is gelukkig wel echt een stuk minder bang dan in het begin. Maar niet optimaal dus.

Vandaag ook weer een bloedneus gehad :( heeft hij paar maanden terug ook gehad, is maar 1 kantje dat bloed en het is ook vermengd met het vocht dat meestal in zijn neus zit.
Dat ook maar even aankaarten bij de da.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Net met misty bij de dierenarts geweest. Nieren zijn 135 (<164) dus zijn goed voor een 15 jarige kat. Alleen heeft mevrouw wel diabetes. Oftewel, 2x per dag insuline prikken...
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Ik zag het op suikerkatten is er een fructosamine test gedaan de waarde is niet zo hoog kan stress zijn.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Uhm, Nee. Volgens mij niet.
Nu twijfel ik heel erg of ik wel vanavond moet gaan prikken...
Ze dronk wel heel erg veel en plaste heel erg veel. Dus ze heeft wel symptomen.
Er zat trouwens ook suiker in de urine. En dat was dan niet toch?
Man, twijfels weer nu.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Ik heb ook een kater gehad , die lag onderhand de hele dag in zijn waterbak.ik ging voor nierfalen naar de da en kwam met een suiker kat thuis. Hem moest ik 1 maal daags prikken, hij heeft het nog een paar jaar prima gedaan, zijn er anders geen pilletjes net als bij mensen . En ander prik je hem kijk je of de symptomen afnemen of hij geen hypo of hyper krijgt en laat je hem over een poos weer testen missschien kan je beter aanpassen met de da' . Het laten vind ik een beetje tricky omdat zon beesje zich niet lekker voelt als hij suffig is sterkte
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

..................
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Prik haar nu niet, ik heb geen fructosamine laten testen en op het suikerkattenforum en in overleg met de spoeddierenarts hebben we besloten eerst dit te laten testen.
Het zou niet de eerste da zijn die iets vergeet te doen..
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

dat is verschrikkelijk verstandig!!
inderdaad, eerst fructosamine meten en pas dan weet je hoe het met de eventuele diabetes gesteld is.
anders kun je ook niet doseren en missch is het nog wel zo laag dat je met bv Royal Canin 'diabetics' brokjes toekunt..
dierenarts... oei.... :roll:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie