Dominantie kater, zusje mag niks hebben

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Toverfaye
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2010 16:54

Dominantie kater, zusje mag niks hebben

Bericht door Toverfaye »

Ik heb sinds 1 maand 2 hele lieve kittens, broer en zus. Ze spelen en stoeien veel met elkaar en liggen ook vaak genoeg bovenop elkaar te slapen. 1 probleem, de kater begint dominant te worden.

Zusje mag niet bij de krabpaal komen, dus klauwt aan behang en mat. Als ik haar oppak en bij de paal neerzet (even pootjes over de paal) dan komt broer er gelijk aan om haar weg te slaan.
Nu dachten we een oplossing te hebben, een 2e krabpaal. jah...nu heeft broer 2 krabpalen en is zusje nogsteeds toegewezen op het behang.

Helzefde geld voor het etensbakje, als zusje eet dan komt hij gelijk op haar afstuiven om zn kop in de bak te duwen, zodat zij er niet bijkan. En ook bij het waterfonteintje (die gelukkig erg groot is) probeert hij haar te blokkeren. :-|

Heeft iemand een oplossing?
Vrijdag XIII & Noortje Noir (23 & 24 mei 2010)
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Dominatie kater, zusje mag niks hebben

Bericht door JLC »

De formule is voor elke kat een kattenbak, krabpaal, speeltjes e.d. + 1 extra. Dus van alles minimaal 3 stuks. En op verschillende plekken in huis neerzetten. De kater kan niet alle plekken tegelijkertijd zijn en daarmee de toegang aan de poes ontzeggen tot alle spullen. Dit is een oplossing dat ik een boek van Vicky Halls heb gelezen. Iets anders zou ik zo niet weten.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Dominantie kater, zusje mag niks hebben

Bericht door loek »

Vooral wb etensbakje zou ik er zeker twee neer zetten. En dan overwegen om ze apart eten te geven, in aparte ruimtes of iniedergeval de bakjes ver van elkaar weg.

Je kunt ook krabplanken kopen (die zijn ook niet zo duur als een krab/speel paal) als het vooral als het alleen om het krabben gaat lijkt me dat een goed oplossing. (je kunt krabplanken tegen de muur bevestigen en neer leggen (de onderkant is dan van zacht materiaal zodat vloer niet beschadigd raakt)

succes!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie