Herstellend kitten wordt opgejaagd door broertje

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Nynke
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:19

Herstellend kitten wordt opgejaagd door broertje

Bericht door Nynke »

Hallo iedereen,

Sinds afgelopen vrijdag ben ik de trotse eigenaar van twee kittens, genaamd Frodo en Sam. Ze zijn 10 weken oud. Voordat ik ze ging ophalen, had ik ze met zes weken al eens bekeken. Frodo en Sam speelden toen nog veel met elkaar.

Toen ik ze ging ophalen was dit echter veranderd. Sam speelde vooral met een zusje van hem en Frodo sliep vooral veel. Daarnaast at hij ook niet zoveel, en dronk nog bij de moeder. Frodo is minstens een kop kleiner dan Sam. Tot mijn schrik zag ik zaterdag een bult verschijnen in de buurt van Frodo's heup. Deze bult werd steeds groter en er kwam een grote rode plek op. Ik ben vandaag met Frodo naar de dierenarts geweest, het bleek dat het om een abces ging en deze is nu gedrained. Hij heeft nu nog wel een grote wond en een plekje wat nog open is zodat het vocht eruit kan.

Mijn probleem is eigenlijk het volgende: Sam wil Frodo nu niet meer met rust laten. Hij jaagt Frodo de hele tijd op en die verstopt zich dan achter de wasmachine, in de kattenbak of onder een kast. Dit vind ik zo zielig voor hem. De dierenarts heeft gezegd dat ik ze beter niet uit elkaar kan halen (in verschillende kamers zetten), maar ik begin nu wel te denken dat dit beter is. Frodo heeft toch ook een moment rust nodig? Hij moet nog herstellen.
Ik speel nu al veel met Sam zodat hij zijn energie kwijt kan en ik snap wel dat hij graag met zijn broertje wil spelen, maar die heeft daar nu helemaal geen zin in. (Hij zit nu al een paar uur achter de wasmachine :-( )

Heeft iemand hier misschien ervaring mee, of een idee/tip wat ik hiermee aan moet?

Groetjes Nynke
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Herstellend kitten wordt opgejaagd door broertje

Bericht door Gabriella van Dijk »

Misschien als je je even voorsteld in het voorstel-topic dat je wat meer reacties krijgt, werkte bij mij ook heel goed! Ik weet geen antwoord op je vraag.
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Herstellend kitten wordt opgejaagd door broertje

Bericht door ayla »

aandacht goed verdelen tussen de 2, en ze ook beetje hun gang laten gaan. dit is wat katten doen. heb je een bench voor Frodo? kan hij rustig herstellen en ruiken ze elkaar.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Herstellend kitten wordt opgejaagd door broertje

Bericht door Cari »

Gaat het al beter tussen Frodo en Sam? Leuke namen, dat zouden toch gezworden kameraden moeten zijn ;-) . Als Frodo zich nog steeds verstopt, zou ik hem wel apart zetten. Beter even geen contact, dan slecht contact. Maar ik vermoed dat Frodo wel heel gauw bijtrekt nu.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nynke
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:19

Re: Herstellend kitten wordt opgejaagd door broertje

Bericht door Nynke »

Bedankt voor jullie reacties!
Het gaat nu gelukkig al een stuk beter met Frodo en tussen die twee.
De eerste dag heb ik ze even uit elkaar gehad, en daarna ging het ineens veel beter.
Frodo is weer helemaal speels en verdedigd zichzelf en hij eet ook weer goed.
Echt fantastisch om ze nu met z'n tweeën rond te zien rennen! :grin:
Plaats reactie