Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door achtpuntzes »

Ik zat er al een tijdje over te denken, een kitten erbij als speelmaatje voor mn 2 poesjes, maar vandaag is het er dan van gekomen. Ik dacht: ik ga even kijken in t asiel in mn woonplaats, en ja.... verkocht natuurlijk!

op 31-12-2009 heb ik twee poesjes van 4 a 5 maandjes oud overgenomen van iemand die er niet meer voor kon zorgen. hartstikke leuke beestjes, twee zusjes zijn het, en dezelfde avond lagen ze al spinnend naast me. heerlijk speels, ontzettend lief en sociaal, wel een beetje vernielzuchtig, maar ja.... Tijgetje is een iets te klein cypertje, heel erg aanhankelijk, en nergens bang van, Minoes (zwart met witte pootjes-buikje-befje) wat angstig in het begin, maar ook ontzettend speels, en een echt knuffelbeest. Ze zijn echt helemaal aan elkaar gewaagd, en er is nooit ook maar een klein beetje ruzie geweest, enige vorm van agressie zit er gewoon niet in. Nu een half jaar later is Minoes dat angstige van het begin helemaal kwijt. ik ben echt blij met mn twee meisies.

ik zat er al een tijdje aan te denken om er n poes bij te nemen. een speelvriendje/vriendinnetje voor Tijgetje en Minoes. Nou ben ik zelf vrijwilliger op een dierenasiel, maar om de een of andere reden kon ik gewoon niet kiezen. ik heb dus besloten om bij een ander asiel te gaan kijken waar ik de katten niet ken en me niet schuldig hoef te voelen over wie wel en wie niet.

dus ben ik vanmiddag even wezen kijken en ja hoor, natuurlijk loopt er nu een nieuw kitten door mijn huis! ze is 3 maanden oud, er zit zwart/wit-lapje-schildpad in (zeg maar driekleur) en ze is een echt nieuwsgierig aagje. ik heb geprobeerd rekening te houden met het karakter van mn twee andere poezen, die zijn lief en sociaal, dus het moest een sociaal katje zijn. Muffin leek mij heel lief/sociaal/ en erg nieuwsgierig, ik was meteen verkocht.

ik heb ze dus maar meegenomen.

mn twee poesjes heb ik even op een apart kamertje gezet zodat "muffin" (zo heet ze) het huis eens lekker kan verkennen. na 10 minuutjes angstig mauwend in een hoekje te hebben gezeten loopt ze nu al rond alsof ze hier al n tijdje is. alles moet natuurlijk onderzocht worden.
mn andere poezen hebben wel in de gaten wat er hier rondloopt, ze mauwen als een gek in het kamertje en proberen zich door de deur te krabben om te kijken wat er nu weer in huis rondloopt, maar ik geef Muffin nog even lekker de tijd.

tussen het onderzoeken door komt ze regelmatig naar me toe, enorm spinnend en een partij kopjes geven en schurken, niet normaal meer. die voelt zich wel thuis hier. nnu nog de reactie tussen de katten onderling afwachten. hoop dat alles goed gaat.

nou ik ga eens kijken waar Muffin uithangt, die dondersteen !
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door achtpuntzes »

:-(

nou, de eerste ontmoeting ging niet zo goed. tijgetje gromt diep en blaast tegen muffin. en minoes nu ook. Muffin zat ff onder de bank, maar zit nu lekker te spelen, Minoes ligt er nu 1 meter vandaan Muffin in de gaten te houden. Tijgetje zit in de gang, hevig verontwaardigd.

zucht.

natuurlijk gaat het nooit ineens goed.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Marita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 aug 2010 14:04

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door Marita »

hey,

Zomaar een nieuw kitten in hun territorium! Natuurlijk is dat blazen en grommen want wat moet dat daar?!
Voor Tijgertje en Minoes is Muffin niks meer als een indringer en hartstikke stoer dat Muffin gewoon verder speelt.
Dat is voor het baasje even vervelend maar ook dat komt wel goed.
Dat Tijgertje zwaar beledigd is is ook niet zo gek tenslotte is zij samen met haar zusje je eerst gediende...
Je had het qua ruimte precies andersom moeten doen... het kitten is namelijk in hun ogen 'minder' als hun en dus vonden zij het maar niets dat zij wel voor getrokken werd...
Maar als beide meiden gewend zijn aan Muffin komt dit vast goed... de eerste dagen is altijd ff boos doen ... hoort erbij en is normaal

Geniet maar van je 3-tal!

Groetjes
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door sandy »

Ach dat is vrij normaal hoor, toen wij onze derde gingen halen was het geblaas onderling niet van de lucht.
Maar na een week hadden ze elkaar wel geaccepteerd, een kwestie van geduld hebben dus ;)
Zou je wel aanraden om de nieuwkomer apart te houden als jij er niet bent en snachts.
Dit omdat je niet weet wat ze doen als jij er geen zicht op hebt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door achtpuntzes »

nou, ik heb tijgetje en minoes toch nog maar ff op de kamer gezet. die kamer is overigens hun eigen kamer. daar staat kattebak, droogvoer, water en favoriete speeltjes (bv een doos met een paar wasknijpers erin, kunnen ze uren mee bezig zijn) en twee ouwe zwarte leren bankstellen enz. het ging gewoon ff niet meer, minoes en tijgetje begonnen op een moment zelfs naar elkaar te blazen. en dat hebben ze nog nooit gedaan.

kitten muffin heeft het wel naar haar zin. heel speels en ondernemend. ouwe speeltjes krijgen een tweede leven, en ze lijkt qua karakter erg op tijgetje. ik hou ze vandaag nog maar even uit elkaar, muffin zal dalijk wel moe zijn (loopt hier al uren te spelen) en tijgetje en minoes zijn ook weer tot rust gekomen en zijn weer zichzelf in hun eigen kamer.

morgen nog maar eens proberen...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door achtpuntzes »

vanacht kitten muffin op de slaapkamer gehouden, tijgetje en minoes hadden de rest van het huis.
vanochtend ging het gebrom en geblaas gewoon verder, iedereen tegen iedereen, en minoes trok zich terug op de slaapkamer, tijgetje op de poezenkamer, terwijl muffin door de woonkamer liep te rennen.

ik heb ze toen maar allemaal in de woonkamer gezet, en de deur eens tevoorschijn gehaald (die had ik eruitgehaald voor een meer open karakter van mn appartement) dus nu zit alles in de woonkamer met de deur dicht. muffin speelt veel, maar als ik de woonkamer verlaat kruipt ie onder de bank.
ik heb heel even tijgetje uit haar gespannenheid kunnen halen door met haar te spelen, maar minuutje later bromde en blaasde ze al weer naar me. nu liggen tijgetje en minoes elk vanuit hun eigen hoekje de spelende muffin te observeren.

ach ja, ik heb de indruk dat het ietsje beter gaat dan gisteren. het is ook niet niks als er ineens een dartel kitten rondrent in hun territorium.

ik probeer nu kitten muffin een beetje te negeren en tijgetje en minoes wat extra aandacht te geven.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door achtpuntzes »

toch maar een andere tactiek gekozen:

kitten muffin gaat een paar dagen op een eigen kamertje, en dan hebben tijgetje en minoes hun eigen territorium weer terug. toen ik naar bed ging heb ik minoes en tijgetje ook maar uit elkaar gezet, ze zaten onder mn bed tegen elkaar te grommen en blazen. vanochtend ging het gelukkig beter met minoes en tijgetje, ze gingen weer samen voorzichtig spelen. maar nadat ik eventjes bij muffin was wezen kijken en minoes en tijgetje muffin roken, gingen ze weer eventjes tegen elkaar blazen. eventjes maar gelukkig.

met muffin gaat het hartstikke goed, wat een leuk kitten! zo speels en knuffelig, niet meer normaal. en minoes en tijgetje reageren een stuk minder fel als ze muffin ruiken nadat ik even ben wezen kijken.

minoes en tijgetje zitten nu weer samen ouwerwets achter een vliegje aan (zo leuk om te zien) het jachtinstinct overstemt nu dus de territoriumdrang.

ik begin er dus in te geloven dat het goed gaat komen :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door ayla »

tuurlijk komt het goed!
na een paar dagen bij de DA geweest te zijn vond Garfield zijn broer Felix niet lief meer. Felix rook raar. Is helemaal goed gekomen, maar heeft wel even geduurt. komt goed!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door achtpuntzes »

:)

het gaat inderdaad goedkomen, ayla...

ze hebben voor het eerst samen gespeeld!

mn oplader van mn mobiel was het slachtoffer. muffin de kitten was ermee aan het spelen, tijgetje keek beetje brommend toe van n half metertje, ik gooide het uiteinde van het kabeltje naar m en hij begon mee te spelen! en toen kwam minoes natuurlijk ook meedoen.

dit ging even goed, er werd wel af en toe gegromd ( gewoon onder het spelen!) maar toen schrokken ze even van elkaar, even blazen en weer klaar.

maar als dit geen vooruitgang is dan weet ik het ook niet meer !
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door pearlsofpassion »

Alles komt zeker goed! Geen enkele kat accepteerd een ander zonder eens te grommen of te blazen. Geef ze gewoon allemaal goed veel aaitjes (vooral de 2 oudste he) ook als ze dat niet lijken te willen en dan komt alles goed!
Een meter is trouwens al erg dichtbij. Ik zou ze wel niet meer scheiden dan echt nodig is. Kan je niet een bench gebruiken ipv een andere kamer? Steeds als je ze scheid onderbreek je de koppeling en is het daarna extra moeilijk. Pas na enkele weken of als ze helemaal geaccepteerd is kan een scheiding (van korte duur) geen kwaad meer.

Veel plezier met je drietal. En schrik niet als ze naar elkaar meppen, aanvallen en achter elkaar aan rennen. Ik zeg dat omdat nogal veel mensen dan schrikken terwijl dat juist super goed nieuws is en heel normaal gedrag. Ik weet natuurlijk niet of dat jij dat weet of niet.... :edrool:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Marita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 aug 2010 14:04

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door Marita »

Samen spelen! Jeej en dan zeker iets van het baasje...
Leuk joh! Heb je hengels? Dan kan je ze uitdagen samen te spelen...
Zo leren ze elkaar spelenderwijs beter kennen.
Geniet maar van die drie en maak je niet teveel zorgen komt helemaal goed!
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door achtpuntzes »

het gaat erg goed :) muffin mag blijven!

gisteren hebben ze de hele avond in de huiskamer gelopen. ze zochten elkaar continue op, zaten elkaar wat achterna, soms (vooral tijgetje) nog wel wat gegrom en af an toe geblaas als ze schrokken van elkaar. maar toch veel positieve dingen gezien.
vanochtend ben ik wezen werken, en ik heb toch de kleine maar even apart gezet. toen ik net thuiskwam en de kleine weer losliet, ging ie eerst even neuzen met tijgetje en minoes! neuzen is bij katten een soort begroeten heb ik begrepen. dus dat is gewoon goed gedrag.

ja en nu ligt tijgetje op de bank op zn rug met muffin er vlak naast, o nee muffin ziet minoes nu weer en voert schijnaanval uit. nu weer ligt muffin op zn rug en zit tijgetje minoes achterna om daarna weer terug te keren en te gaan sparren met muffin op de krabpaal.

dit komt niet goed, het IS al goed.

de drang naar spelen heeft het van de teritoriumdrang gewonnen !

:)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door Adriana »

goh, wat heerlijk dat ze elkaar nu echt gevonden en geaccepteerd hebben. af en toe nog even schrikken maar dat zal steeds beter gaan. heerlijk zo'n huis met drie van die lieve dondersteentjes!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door achtpuntzes »

ja, ik ben enorm blij dat het toch wel snel is gegaan. Muffin is nu volledig geaccepteerd door minoes en tijgetje. wat een verschil met een week geleden. ze doen veel samen, en kitten muffin heeft de tijd van haar leven.

vanacht dus voor het eerst met de slaapkamer open geslapen, en alles ging goed. overigens slapen minoes en tijgetje zelden in mn slaapkamer 's-nacht's, maar muffin dus wel. Muffin is een heel stoer kitten maar als ze moe is gaat ze op- of tegen me aanliggen. lekker veilig !

verder valt het mij weer op dat kitten muffin een wat "harde" vacht had toen ik haar vorige week uit het asiel haalde, en haar vacht is in een week tijd een stuk glanzender en zachter geworden,ook een goed teken.


*/////////3=-6
\m

kitten muffin vond dat ze ook een stukje moest typen hierboven door over het toetsenbord te lopen maar ze is nog analfabeet, haha...

en dan dalijk naar het asiel voor de enting, meteen vertellen dat alles goed gaat :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuw kitten bij m'n twee poezen

Bericht door Adriana »

wij zijn dol op goeie berichten en dit is er weer eentje, joepie!
de mensen van het asiel zullen ook blij zijn, weer een dier goed onder de pannen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie