Wie kan mij helpen bij het volgende probleem:
Na 16 jaar zetten mijn ex en ik een punt achter onze relatie.
Het grootste probleem waar wij mee zitten, zijn onze twee katten.
Eentje is namelijk een grote stresskat, die al de nodige stressproblemen had tijdens de verbouwing van onze woning (acute blaasontstekin, blaasgruis, kale plekken, eczeem, urineren bij de bak etc.). Ze trekt erg naar mijn ex die binnenkort gaat verhuizen, maar we vrezen dat de kat uit haar vertrouwde omgeving weghalen ook veel stress zal veroorzaken.
Weet iemand wat de beste oplossing is? Vertrouwde omgevig of de meest vertrouwde persoon?
Probleem kat bij scheiding
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Probleem kat bij scheiding
Het is in zulke gevallen altijd afwegen van de mogelijkheden. De uitkomst is in beide gevallen onvoorspelbaar. Wel heel goed dat jullie in deze moeilijke tijd ook rekening houden met de katten!
Veel sterkte met alles.
Veel sterkte met alles.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
wat wil je ex zelf? wil hij/zij de kat meeenemen?
en we hebben weinig info, trekken de katten samen op, zijn het maatjes of redelijk onverschillig? hoe oud zijn ze en poes/kater?
en welkom
op het Forum
en we hebben weinig info, trekken de katten samen op, zijn het maatjes of redelijk onverschillig? hoe oud zijn ze en poes/kater?
en welkom

- Admin
- Administrator
- Contacteer:
Het één hoeft het ander natuurlijk uit te sluiten. Ik zou in eerst instantie de kat laten waar hij nu is. Mocht je in de weken daarop toch teveel stress bij hem merken, kun je altijd nog proberen of hij meer op zijn gemak is bij de ander.
Maar, komt de stress door omgevingsfactoren, door de andere kat of kan het ook door de aflopende relatie tussen jullie beide zijn gekomen (aangezien dat natuurlijk ook vaak niet geheel zonder stress verloopt). In dat laatste geval zou ik de kat bij de minst gestressde persoon laten.
Maar, komt de stress door omgevingsfactoren, door de andere kat of kan het ook door de aflopende relatie tussen jullie beide zijn gekomen (aangezien dat natuurlijk ook vaak niet geheel zonder stress verloopt). In dat laatste geval zou ik de kat bij de minst gestressde persoon laten.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Oh boy, dat zijn inderdaad lastige situaties.
De vragen die ik heb zijn al gesteld.
Ik ben benieuwd naar het antwoord.
Zelf weet ik dat katten meer aan de omgeving dan aan de mens hechten.
In dit geval zou ik er dan voor kiezen om de kat in het huis te laten wonen waar ze/hij nu is.
Maar elke kat is anders; het zou zomaar kunnen dat de kat bij je ex beter in z'n/haar velletje zit.
Waar het ook is.
Heel fijn om te merken dat mensen ook aan de gerieven van het huisdier denken in deze vervelende situatie.
Sterkte ermee
De vragen die ik heb zijn al gesteld.
Ik ben benieuwd naar het antwoord.
Zelf weet ik dat katten meer aan de omgeving dan aan de mens hechten.
In dit geval zou ik er dan voor kiezen om de kat in het huis te laten wonen waar ze/hij nu is.
Maar elke kat is anders; het zou zomaar kunnen dat de kat bij je ex beter in z'n/haar velletje zit.
Waar het ook is.
Heel fijn om te merken dat mensen ook aan de gerieven van het huisdier denken in deze vervelende situatie.
Sterkte ermee
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop