Meerdere probleempjes met 2 katjes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fleur84
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2010 14:46

Meerdere probleempjes met 2 katjes

Bericht door fleur84 »

Na 2 weken zwerven is onze oudste Juno weer terug. Daar ben ik zo blij mee, maar de problemen van voor haar verdwijning zijn er weer. Misschien hebben jullie wat adviezen?!

Laat ik bij het begin beginnen. Juno is 2 jaar en al van kleins af aan bij ons. Toen we een paar weken geleden een zwerfkitten vonden hebben we besloten haar te houden omdat de asiels al zo vol zitten. Zij heeft de naam Mormel gekregen. Juno is vanaf het begin af aan niet gecharmeerd van Mormel, op z'n zachtst gezegd. Juno gromde veel en haalde af en toe uit naar die kleine. Ook vluchtte ze steeds naar buiten om alleen 's avonds eventje thuis te komen om te eten en dan weer snel te verdwijnen. Toch zagen we na 2 weken wat verbeteringen. Juno gromde nog steeds, maar als Mormel niet te dichtbij kwam negeerde ze haar gewoon. Ook bleef ze wat langer binnen. Tot ze maandag de 26e niet thuis kwam 's avonds. Juno is uiteindelijk tot gisteravond weggeweest. Mensenlief, want was ik al die tijd ongerust. Ik heb het vermoeden dat ze toch erg beledigd is geweest door de aanwezigheid van die kleine Mormel en dat ze toen bij 1 van de buren binnen is gaan zitten. Waarschijnlijk hebben die buren zonder dat ze het wisten Juno opgesloten ofzo. Maar goed, nu is ze dus weer thuis en ik heb het kattenluik maar even op slot gedaan zodat ze nu even niet weg kan. Juno vertoont nu weer hetzelfde gedrag als voor het wegloopavontuur. Blazen, grommen en af en toe uithalen. Maar nu is Mormel natuurlijk een drukke speelse kitten en ze lokt dit gedrag ook uit door achter Juno aan te lopen en haar te besluipen. Niet echt een rustige situatie dus, thuis.
Nou gaan wij over 2 weken op zomervakantie. Eigenlijk was het plan dat vrienden van ons voor Juno zouden zorgen in die periode, maar toen was Mormel er nog niet. En zeker nu het nog niet zo goed gaat tussen die 2 zie ik dat niet zo zitten. Maar wat dan? Ik heb gehoord dat het slim kan zijn om beide katten uit deze situatie te halen door ze tijdens onze vakantie onder te brengen in het pension. Zodat ze dan allebei in een vreemde omgeving zijn en allebei weer tegelijk in de vertrouwde omgeving terug komen na de vakantie.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik weet dat het een lang verhaal is geworden, maar het valt nou eenmaal niet kort uit te leggen.
Trotse "mama" van Poesje Mormel (01-0502010) en Kater Sammie (11-10-2010) en Poesje Juno (22-04-2008, overleden 18-11-2010)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Meerdere probleempjes met 2 katjes...

Bericht door Cari »

Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me niet verstandig die 2 samen thuis te laten. Of zou Juno naar iemand anders toe? In dat geval zou je Mormeltje ook daarheen kunnen brengen - hangt af van de mensen waar je ze dan heen brengt. Die moeten wel iets van kattengedrag weten en ook de tijd ervoor hebben om op ze te letten. Een pension lijkt me op zich geen slechte keuze, maar zitten die nu niet al allemaal volgeboekt? De goeie waarschijnlijk wel en je hebt wel een goeie nodig :???: .
Ik zou in ieder geval Juno de komende 2 weken binnen houden. Ze moet en zal aan die kleine wennen en als ze steeds weg kan vluchten, schiet 't niet echt op..
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Meerdere probleempjes met 2 katjes

Bericht door castratenkoor »

In een goed pension is wel een idee en dan apart van elkaar. Maar ik vrees dat die al volgeboekt zitten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
fleur84
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2010 14:46

Re: Meerdere probleempjes met 2 katjes

Bericht door fleur84 »

Ik heb nu een plekje kunnen vinden voor beide dames is een Pension. De dame daar heeft me uitgelegd dat ze elkaar dan wel kunnen zien en ruiken, maar dat ze niet bij elkaar in 1 ruimte zullen verblijven. Ik hoop dat het gaat werken. Ik heb er wel vertrouwen in. Nu eerst vanavond met beide dames naar de DA voor een bordetella vaccinatie

Bedankt voor het meedenken.
Trotse "mama" van Poesje Mormel (01-0502010) en Kater Sammie (11-10-2010) en Poesje Juno (22-04-2008, overleden 18-11-2010)
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Meerdere probleempjes met 2 katjes

Bericht door Gabriella van Dijk »

Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Laat je het weten als je terug bent hoe het dan gaat?
Succes en ik hoop dat het goed blijft gaan, niets is zuurder dan afscheid te moeten nemen van een van beiden omdat het niet meer gaat.
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
fleur84
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2010 14:46

Re: Meerdere probleempjes met 2 katjes

Bericht door fleur84 »

Ik zal een update schrijven als de dames weer terug thuis zijn na het pension.
Trotse "mama" van Poesje Mormel (01-0502010) en Kater Sammie (11-10-2010) en Poesje Juno (22-04-2008, overleden 18-11-2010)
Plaats reactie