Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door pearlsofpassion »

De meest voorkomende redenen voor het afstaan van een kat is: verhuis, vakantie, allergie en geen tijd (pas als 4e). Dus ja... de 2 eerste kunnen zeker pas na 6 jaar. Weinig mensen zijn echt gehecht aan hun kat....
Het derde kan ook later als er bv een kind geboren wordt dat allergisch blijkt. Dan is die gehechtheid minder van toepassing.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Catfish »

Plus het feit dat de term "allergie" heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel betekenissen kan hebben.... Ik heb een tijdje in een asiel gewerkt, daar heb ik enige betekenissen geleerd. Je kunt het zo gek niet verzinnen, zelfs dat de mensen een nieuw bankstel hebben, waar het dier niet bij kleurt...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door pearlsofpassion »

Oh nee! Vreselijk toch!

Mijn ouders hebben vroeger (toen ik een jaar of 2 was) ook hun kat weggedaan omdat ze een leren salon kochten. Toen ik dat hoorde .... was denk ik zo'n 12 jaar of zo... Amai, kan ze dat nog altijd niet vergeven. Maar zij vinden nog altijd dat ze niets verkeerd hebben gedaan. Ik weet ook dat mijn ma altijd zei dat Moor een stoute kat was (die van vroeger dus), en ze hebben ze dus blijkbaar nooit goed opgevoed gekregen. Maar wie zijn fout is dat?
Mijn ma kon dus toen ik nog thuis woonde ook bijna niets van mijn katten verdragen, omdat ze dat gewend was van vroeger bij Moor, tot mijn pa eens zei dat die katten beter opgevoed waren dan haar kinderen.... :-) Vond ik eerlijk gezegd wel leuk, was wel trots...
Ale bon, om maar te zeggen, mensen doen dieren inderdaad voor de meest stomme redenen weg. En mijn pa is nochtans een dierenvriend... ik snap het nog altijd niet. Maar ik weet wel waarom ik mijn laatste kat (Kleintje) mee heb verhuist toen ik bij mijn vriend ging wonen. Ze zouden ze wel goed eten gegeven hebben en wat aandacht ook wel, maar echt zorgen is nog wel iets anders, en ze miste mij steeds erg als ik weg was...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Michaelpr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2010 12:37
Locatie: Provincie Groningen

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Michaelpr »

Alle katten in het asiel vind ik ook zielig:( Die Pers was echt zo stil en ze kwam heel rustig naar je toe. Ze zag er echt verwaarloosd uit.

Morgen ga ik kijken naar de MC / Noorse Boskat!
Michaelpr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2010 12:37
Locatie: Provincie Groningen

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Michaelpr »

Ik ben vandaag gaan kijken bij de maine coon x noor. Schattig!

Afbeelding

Afbeelding

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]


Alleen ik heb een vraagje. Ik dacht dat Maine Coons een soort van M op hun voorhoofd hadden. Alleen had hier de vader (MC) niets op zijn voorhoofd, maar de moeder (noor) had wel een soort M...
De kitten heeft 3 zusjes en één broertje die echt GROOT is. Hij heeft echt de genen van zijn vader!

Maar in ieder geval. Ik denk dat ik deze ga nemen! Ze is nu 8 weken oud en is op mijn verjaardag geboren!
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Meowth »

Vanaf hoeveel weken mag het kitten weg? Of anders gezegd: hoe lang mag 'ie maximaal blijven?

Ik weet niks over de zogenaamde M-vorm. Maar dat het katertje lekker groot is is juist goed. De dametjes blijven natuurlijk ook niet klein ;-).

Kunnen ze (of neem je er maar een??) overdekt naar buiten bij jou? Dat is nodig om de vacht op te bouwen namelijk. Excuses als ik eroverheen gelezen heb,
Michaelpr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2010 12:37
Locatie: Provincie Groningen

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Michaelpr »

Ik neem er eentje (er is er maar één over) Als ze 11 weken oud is komt ze bij ons wonen.
Ze kan hier niet overdekt naar buiten. Wel gewoon door een luikje. Waarom is dat belangrijk voor haar vacht?
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Meowth »

Noorse Boskatten hebben een ondervacht/zomer en winter vacht, die moeten ze "wisselen" en dat kan het beste buiten.

Je zou er nog een htk-kitten bij kunnen nemen uit het asiel ;-) Heb je dat al overwogen?
Michaelpr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2010 12:37
Locatie: Provincie Groningen

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Michaelpr »

Oh vandaar.
Ja heb ik overwogen, maar dat is een beetje lastig met andere gezinsleden... :roll:
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Meowth »

Oei jammer.. Leg eens uit.
Michaelpr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2010 12:37
Locatie: Provincie Groningen

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Michaelpr »

Het was al moeilijk genoeg om de zekere gezinslid te overtuigen één kitten te nemen. Twee vindt diegene echt teveel. Misschien als hij ziet hoe lief één kitten is, dat hij er dan nog één wil:p
Michaelpr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2010 12:37
Locatie: Provincie Groningen

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Michaelpr »

Ik heb alleen een vraagje: Wat voor kam moet ik gebruiken? Ik ben in de winkel geweest en daar zijn best veel kammen. Er zijn rubberen, ijzeren en plastic kammen. De van ijzer zien er erg onprettig uit, vooral voor een kitten!
Welke kam gebruiken jullie?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door pearlsofpassion »

Rubberen is goed om ondervacht te verwijderen, vooral als ze in de rui zitten. Voor echt de vacht te kammen weet ik het niet. Ik heb geen ervaring met langharige katten.

Maar ik zou toch nog eens zagen bij die huisgenoot hoor! Aan 2 kittens gaat hij zich vast minder ergeren dat aan 1 gewoon omdat ze dan minder aandacht vragen en minder 'kattekwaad' uithalen.
Wat als je kitten straks in de gordijnen hangt? Of aan de bank krabt? Met 2 kittens is dat risico veel kleiner.

Dit lijkt alleszins wel al een schatje! Veel plezier ermee.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Catfish »

De "M" op het voorhoofd hebben sommige Coons, maar echt niet allemaal. Ikl heb ook een HTK gehad die het ook had, dus het kan vast ook wel bij een Noor voorkomen. Maar als je het niet vertrouwd, niet doen!

Maar dit kitten is te cute voor woorden.... :verliefd:

En ook ik blijf pleiten voor twee kittens! Ook al zitten er weinig in asiels, de gastgezinnen zitten vol, geloof me.
Veel leuker voor de kittens, en ja, ook je meubilair... Maar een garantie is het nooit uiteraard. Wel de garantie dat het zo leuk is!!!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Michaelpr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2010 12:37
Locatie: Provincie Groningen

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Michaelpr »

Ja schattig he :grin: :grin: :grin:
Ik denk dus dat ik een rubberen kam neem.
Ik zou eigenlijk ook best graag nog een kitten willen.
Misschien kunnen we nog een kitten nemen als deze 'huisgenoot' heeft gezien hoe lief een kitten is. Gelukkig (voor ons dan!) zijn er atlijd wel kittens beschikbaar, vooral 's zomers.
Plaats reactie