Mijn puk is ziek

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Mijn puk is ziek

Bericht door MarjanR »

Hallo lieve kattenliefhebbers,

Ik ben nieuw hier op het forum.
Waarom ik me aangemeld heb is omdat ik even m'n verhaaltje kwijt wil over m'n Puk.
Puk is 18 jaar. Ze is het laatste jaar niet lekker, ziek eigenlijk.
Ze heeft talg pukkeltjes (what's in the name) op haar lijfje en dat maakt haar vacht heel vettig. Puk is een schildpadje. En voor de kenners onder ons; Puk wil geen polonaise aan d'r lijf. That's private madam!!! Nagels knippen? No way!! Pilletje geven? Slik dat ding zelf maar!!! Je kunt je voorstellen dat de wormenkuur pipet een uitkomst was. Dus het uitdrukken van de pukkels en haar vacht proberen schoon te maken. :enaughty: .
Ook heeft Puk al heel lang een kuchje (zo heb ik het forum gevonden). Niet dramatisch. Maar vervelend genoeg. En dat wordt nu ook steeds erger. Ik merk wel dat als ik haar zijtjes vasthoudt dat ze dat prettig vind (en daarna direct weg springt. Don't touch me woman!!!). Ik heb daar pilletjes (bloeddruk verlager) voor gekregen dat ik fijnmaalde door haar geprakte natvoer. En dat at ze. Het maakte alleen geen verschil. Verandering van voer (minder kunststoffen) haalde in het begin wel wat uit mbt de pukkeltjes, maar niet meer. Puk is ook sinds een week of 3 doof. Wel lekker rustig voor haar. Aangezien ze altijd enorm schrikt van elk geluid. Maar de oorzaak lijkt me minder fijn. Mijn Puk is ziek. :-(

Ik heb besloten m'n Poekeltje te laten inslapen. Volgende week maandag een afspraak gemaakt. Ik hoopte haar samen met haar broer volgend jaar mee te kunnen verhuizen naar m'n nieuwe woning. Maar ik vind het niet eerlijk haar ongelukkig te laten zijn. Daar word ik ook ongelukkig van. En het heen en weer slepen van en naar de dierenarts is een hel op aarde. Voor haar én voor mij. Als zij stressed dan gaat mijn bloeddruk ook omhoog. En moet dat nou echt nog op haar leeftijd? Ik heb haar vanaf kitten (samen met haar broer, veel te vroeg uit het nest ivm een hele narrige vervelende oude vent die van het nest af wilde). En ik weet zeker dat Puk heel gelukkig is geweest. Met mij, met haar broertjes Sam en Moos (Sam was weggelopen en heeft nu al 16 jaar een heel fijn thuis op een boerderij, Moos ligt op m'n armleuning mee te typen), met Roxy (15 jaar geworden) en Joop (19 jaar geworden).
We hebben heel veel lach uurtjes, speel uurtjes en kroel uurtjes (alleen met mij, en alleen op haar voorwaarden natuurlijk :eshhh: ) achter de rug. Ik heb heel veel plezier aan haar gehad. En ze trooste wanneer ik verdriet had (net als al m'n andere katten, best heel druk al die troostende koppies heur). Maar het is zo ver. Puk gaat naar Roxy (kanker) en Joop (abces bij de longen, niet opereerbaar op 19jarige leeftijd). En onze hemel krijgt er een mooie ster bij. De Puk-ster :-|

Voor de lezers; Dank je voor het lezen.
Ik moest even m'n verhaal kwijt.

Liefs, Marjan
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Mijn puk is ziek

Bericht door Tember »

Heftig hoor, Marjan. Heel knap dat je je verhaal zo onder woorden weet te brengen. Ik zal volgende week maandag naar de hemel kijken, kijken of ik de puk-ster zie.

Heel veel sterkte toegewenst!
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Mijn puk is ziek

Bericht door daantje »

Ik denk ook dat Puk haar ster mag laten stralen ;-) .
Een mooi verhaal en een heel moedige beslissing, die je zo te lezen maakt uit liefde!

Toch heel veel sterkte, want het zal niet gemakkelijk zijn maandag ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mijn puk is ziek

Bericht door MarjanR »

Dank je wel Erwin en Dennis, en Daantje.

Je zult natuurlijk net zien dat ze vandaag nét even actiever is dan ze de laatste tijd is.
Ik ga zo naar de visboer. Eens kijken wat voor lekkers ik voor haar kan scoren.
D´r broer heeft dan ook mazzel natuurlijk, hij ook wat lekkers
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Mijn puk is ziek

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Marjan,

wat een verhaal....verwen je Pukkie nog even lekker, groot gelijk!!
voor maandag...sterkte!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Mijn puk is ziek

Bericht door tacuma »

Wat een moeilijke maar tegelijkertijd dappere beslissing om te nemen...
We hopen allemaal dat het nog lang uit te stellen is, maar als het zover is, is het
een teken van liefde om je kat (of elk ander dier natuurlijk) verder lijden te besparen.
Geniet zoveel mogelijk van jullie tijd samen, en heel veel sterkte voor maandag.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Mijn puk is ziek

Bericht door jojo »

Poeh poeh, wat moeilijk, tegelijk heel dapper, en eerlijk, liefdevol. Ik ben ervan onder de indruk.
Veel sterkte maandag.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn puk is ziek

Bericht door castratenkoor »

Altijd moeilijk dat bepalen tot hier en niet verder.
Volg je gevoel zeg ik altijd en dat doe je.
Ik wens je nog fijne laatste dagen en heel veel sterkte voor maken.
Houden van is soms ook "loslaten".
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mijn puk is ziek

Bericht door Anne82 »

Hoi Marjan,

heel dapper van je dat je deze beslissing hebt genomen. Geniet nog even van
de laatste dagen met elkaar. Ik wens je maandag heel
erg veel sterkte toe!!!!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mijn puk is ziek

Bericht door MarjanR »

Dankjulliewel allemaal.
Ik moet zeggen dat ik het wel lekker rationeel benader.
Af en toe golft wel het verdriet eventjes op als voorbode van maandag, maar voor de rest...
Gisteren was toch af en toe de twijfel.
M'n zus kwam nog even langs om gedag te zeggen en Puk is gek van m'n zusje (we lijken erg veel op elkaar) en helemaal in de kroelfase (op de door Puk aangegeven manier, uiteraaaaaaaaard).
Maar het vreemde is dan toch, wanneer m'n jongste neefje haar ook nog even een kroeltje op d'r koppie wilde geven, dat ze dat toeliet. Terwijl ze normaal direct de slaapkamer in vlucht zodra ze maar lucht krijgt van het feit dat m'n neefjes langskomen. Dat is toch mijn Poekeltje niet? Het geeft maar weer aan dat ze echt niet lekker is.

Je zou haar er bijna van verdenken dat ze het heeft gehoord, en daarom m'n neefje toe liet haar te kroelen als "afscheid".
Dat kán natuurlijk helemaal niet.
Maar soms betrap ik mezelf erop het menselijke sociale gebeuren te projecteren op dieren.
Maar ik ben de enige niet :)

Gister hebben Puk en Moos en ik een kleine paling gedeeld (niet te groot anders worden ze nog misselijk). En s'avonds terwijl Moos lag te snurken heeft ze lekker stiekum een plakje yorkshere ham op gepeuzeld. Elke avond krijgt ze d'r favoriete Sheba (normaal gesproken maar 1x in de week natvoer). Dus ik denk dat ze een klein feestje heeft. En dat moet ook :).
Ik zal vanavond kipfilet eten, dus daar krijgt ze ook van.
En morgen biefstuk, lust ze ook.
Moos is niet zo van het rauwe vlees, dus die krijgt van mij een korst bruin brood (kweet niet waarom, maar hij kwijlt ervan zo lekker vindt hij het. Hij kreeg zelfs het kastje open waar ik m'n brood bewaarde. Dus ik heb nu een pot met deksel. Is iets lastiger;) ).

Dat was het weer eventjes.

Bedankt nogmaals voor de aandacht.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Mijn puk is ziek

Bericht door puck0906 »

Moedige maar juiste beslissing. Ze kunnen helaas niet zelf aangeven wanneer het hun tijd is en ik weet hoe moeilijk die beslissing is. Ik heb hem vorig jaar oktober moeten maken en denk nog wel had ik niet dit of had ik niet dat maar het beestje uit zijn lijden verlossen dat is het beste wat je kan doen. Voor maandag heel veel sterkte! Ik vind het knap dat je zolang kan wachten. Wij konden het niet en hebben het meteen laten doen. Verwen haar lekker zoals je nu doet en heel heel veel sterkte maandag.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn puk is ziek

Bericht door Ilone »

Wat een verhaal :-(
Blijf ze maar lekker zo verwennen indd, en voor maandag heel veel sterkte!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mijn puk is ziek

Bericht door MarjanR »

Hallo lieve mensen,

Ik begin te twijfelen of ik inderdaad tot maandag moet wachten.
Het kan heel snel gaan met katten, en ja, nou ja.
Ze heeft d'r favo sheba maar voor de helft opgegeten.
En het is al zo'n klein bakje.
Ok, ik stop d'r af en toe ook wat lekkers toe.

Ik zou eerst het weekend weggaan, maar ik blijf thuis.
Als het nou echt te bar wordt dan ga ik wel naar Amsterdam om haar daar in te laten slapen.
Tis wat duurder (weekendtarief + de capsones die amsterdamse ondernemers toch al hebben maakt dat je de hoofdprijs betaalt), maar wie heeft ooit bedacht dat leven of dood een prijskaartje moet hebben?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn puk is ziek

Bericht door Adriana »

hoi en alsnog welkom ;-) op het Forum!
ja, ik herken dat wel, rationeel benaderen en de emoties even opzij zetten om het scherp te blijven zien.
jouw Puk weet wel dat ze ziek is en ze weet niet hoeveel dagen ze nog te leven heeft. dus zou ik heel erg goed nadenken en overwegen een afspraak voor vrijdag te maken.. dat weekeinde is waarschijnlijk niet voor Puk maar voor jou en als je zelf ook denkt dat de kwaliteit van Puk haar leven niet goed is, dan zou ik haar die laatste paar dagen besparen, ze heeft daar echt geen weet van.
en jij zit in ieder geval dit weekeind niet met een A'damse bla/bla-dierenarts en hoge rekening en gedoe.... (sorry! in DH hebben we dat type ook hoor!)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mijn puk is ziek

Bericht door MarjanR »

Je hebt gelijk. Ik heb vrij gevraagd en gekregen.
AFspraak is verzet naar morgen om 13.45.
Ik ga straks een stukje zalmfilet voor d'r halen.
Morgen nog lekker het laatste plakje ham wat ik voor d'r gehaald heb.
Dan is het een dikke knuffel (jajajaja, op een voor Puk acceptabele manier).
Tranen zitten me hoog nu hoor.
Ik ga m'n Pukke-mien giga missen.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie