Hema dierenverzekering

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
broertjes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:17

Hema dierenverzekering

Bericht door broertjes »

Wij willen onze kereltjes alvast gaan verzekeren bij de hema,heb begrepen dat zij veel dekken,na het lezen van de polis zag ik wel dat ze de castratie vergoeden,maar
kan er niet uit opmaken of ze ook de entingen vergoeden,en de chip
wie van jullie zijn ook bij de hema en kan ik ze nu al verzekeren zodat als ze hier komen en moeten worden geent al verzekerd bent?
ze mogen pas de 1e week van sept naar ons toe komen.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door JLC »

Ik heb geen verzekering, maar er zijn meerdere aanbieders, zoals Petplan en Proteq. Als je aan een verzekering begint, dan zou ik er in ieder geval meerdere naast elkaar leggen om te vergelijken in prijs en dekking.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door ]-marjolein-[ »

Je kunt tegenwoordig uit vel verzekeringen kiezen. Speciaal voor dieren zoals proteq en petplan, maar ook kruidvat en hema. Zou ze even goed naast elkaar leggen, en over het algemeen zijn de 2 verzekeriingen 'speciaal' voor dieren van proteq en petplan wat makkelijker en duidelijker dan hema n kruidvat die dat als extra dienst aanbieden. Je hebt special pakketten bij allemaal, hoe meer je erbij laat verzekeren hoe duurder je polis is. Dus kijk even goed waarvoor je ze wilt verzekeren. Het is wel vaak zo dat standaard dingen als entingen maar deels of helemaal niet vergoed worden en castratie ook maar deels.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Meowth »

De verzekeringen van Proteq en Petplan zijn wat langer op de markt, Hema, Kruidvat (Nationale Huisdierenverzekering) etc. zijn relatief nieuw. Dus er is weinig bekend over hoe snel er wordt vergoed e.d.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Adriana »

entingen en castratie weet je van te voren, dus kun je incalculeren. je verzekert voor onbekend onheil bv van het balkon zeilen, botsingen enzo..
en er is geloof ik ook een max leeftijd en die is vrij laag geloof ik.
moet me daar ook maar eens in verdiepen maar onze katzels zijn niet meer te verzekeren met hun staat van dienst, vrees ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door ]-marjolein-[ »

Inderdaad, maar heb eigenlijk nog nooit klachten gehoord van mensen waarbij het lang duurde voor ze wat terug kregen bij hema of kruidvat, en er zijn wel steeds meer mensen die hun dier daar laten verzekeren. Vind het sowieso verstandig je dier te laten verzekeren, zeker als je weet dat als je voor een onverwacht groot bedrag komt te staan jijzelf en de kat in problemen komen.
Heb in Engeland stage gelopen en daar waren meer dieren wel dan niet verzekerd, zo ver is het in nl nog lang niet.
Het is inderdaad leeftijdsgebonden en bij een aantal hondenrassen vergoeden ze bijv ook bepaalde dingen niet. Bij een aantal grote rassen bijv geen kruisbanden, bij kortsnuitigen geen operatie aan neus/keel enz.
Zou voor de kereltjes trouwens niet het aller-basis pakket nemen want mocht er ooit wat zijn, het is miss zonde als ze 18 jaar worden zonder problemen, maar als er een keer iets is heb je het er gauw uit!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Meowth »

Bij Petplan kun je aangeven of je kat 10, 11 of 12 jaar is. Dus dat zal dan wel het maximum zijn?
En het is toch wel handig als de castratie en entingen vergoed worden ;-). Ben je wel goedkoper uit dan dat je ze zonder verzekering betaalt. Maar inderdaad, meest nuttig voor grote ongevallen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Adriana »

]-marjolein-[ schreef: maar als er een keer iets is heb je het er gauw uit!
oh ja, radio-actieve schildklier plus medicatie plus schildklieroperatie plus bloedonderzoeken voor T4 en nieren..................> euro 1.500,- zeker weten!
niet vliegende van balkon afzeilende Felix van ayla ------> rond euro 2.000.....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door ayla »

jup.... rond de 2000... en dat wordt allemaal vergoed door petplan zelfs de bench werd vergoed!!! en wij betalen per kat 8.55.
ze waren al gecastreerd, dus dat niet erbij gedaan. helemaal blij met petplan! was flink wat uitzoekwerk, zal binnenkort eens kijken of ik mijn lijstjes nog ergens heb!

o ja, de kosten hebben wij er al lang en breed uit met vliegende Felix....
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9357
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door castratenkoor »

Ik heb voor mijn Castratenkoor geen verzekering, heb een speciale rampenrekening waar ik elke maand geld op stort. Ik zorg altijd dat er een paar duizend op staat.
Voor mijn gevoel is dat rendabeler dan ze verzekeren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Meowth »

Ja dat zou ik ook het liefste doen, maar met mijn karige (studenten)inkomen lukt dat niet. Heb wel wat reserve hoor, genoeg voor 1 zo'n dure ingreep... maar dat is er dan maar eentje.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9357
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door castratenkoor »

Maar dat is toch lood om oud ijzer? Dat geld wat je uitgeeft per maand aan de verzekering kun je toch ook zelf op je eigen speciale poezenrekening storten?
Jouw buffer hoeft lang zo groot niet te zijn als mijn buffer. Een kwart zeg maar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Meowth »

Nou als ik 10 euro per kat per maand spaar, dat is 20 euro, x12 = 240 euro per jaar. Van dat geld kan ik zo'n dure rekening niet betalen.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door ayla »

daarom heb ik die verzekering gedaan inderdaad, had ook dat probleem.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
JC Anja

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door JC Anja »

Ik heb mijn Roos ook bij de Hema verzekerd, voor 9 euro per maand,inclusief tandverzekering. Maar ik heb juist uit de voorwaarden begrepen dat sterilisatie niet is inbegrepen. En er is een eigen risico van 45 euro.Dus ik spaar alle rekeningen bij elkaar op,tot ik een bepaald bedrag bij elkaar heb en dien ze dan in.

Want om en enting te declareren van 60 euro en dan 45 euro eigen risico kwijt te zijn. dan krijg ik mar 15 euro vergoed.
Dis ik spaar de rekeningen wel bij elkaar en declareer ze in één keer. Je kunt ze al verzekeren,zelfs als je ze nog niet thuis hebt. Je mag ook pas gaan declareren als je 3 maanden verzekerd bent.
Plaats reactie