Chip eruit?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Lientje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2010 14:34

Chip eruit?

Bericht door Lientje »

Vandaag kwamen wij erachter dat onze kat de chip is verloren, ze was er in eens vrolijk mee aan het spelen!

Nu heb ik een paar vragen:

- Betekend dit dat de dierenarts hem verkeerd heeft ingebracht? Weten iemand dit toevallig?
- Zou het kunnen dat ze daarom een huidirritaties heeft, ze is op advies van de dierenarts op hypo allergeen voedsel gezet vanwege plaatselijke schilferige plekken. Het kan natuurlijk ook dat ze toch meer jeuk van die plekjes heeft dan we aanvankelijk dachten en dat ze hierdoor de chip eruit heeft geklauwd.

Uiteraard gaan we weer naar de dierenarts om de chip of een nieuwe chip weer te plaatsen.
Niks zo ontspannend als een spinnende kat in je armen!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Chip eruit?

Bericht door Catfish »

Weten jullie zeker dat het de chip was?
Hoe lang was zij/hij al gechipt?
Nog nooit van gehoord...
Het enige wat ik kan bedenken is dat de chip niet goed onderhuids aan is gebracht, maar in de huid is blijven steken, en daar een onsteking is ontstaan waardoor het lichaam de kans heeft gekregen om dat vreemde ding eruit te werken.
Als dat het geval is zou het zomaar kunnen dat je kat daat de plaatselijke schilferige plekken van heeft...
Hou je ons op de hoogte? Ik ben heel benieuwd!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Lientje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2010 14:34

Re: Chip eruit?

Bericht door Lientje »

Het is zeker weten de chip. Er zit geen chip meer in haar en wel een klein diep wondje. Verder weet ik met behulp van google plaatjes dat het de chip is.
We hebben haar vanaf december, ze was toen 12 weken en al gechipt.

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit kan. Gelukkig heeft ze nergens last van, ze is vrolijk, spint, rent slaapt en geniet zoals gewoonlijk. Maandag bel ik de desbetreffende dierenarts van het assiel en het assiel op.

Ik kan er niks over vinden op het internet en we vinden het heel vreemd.
Niks zo ontspannend als een spinnende kat in je armen!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Chip eruit?

Bericht door Catfish »

Da's een hele tijd! Rare toestand.
Nogmaals, ik denk echt dat het misschien uitsoten (ik zou niet weten hoe anders) de huidirritatie heeft veroorzaakt.
Gelukkig heeft ze er geen last (meer) van!
Hou ons op de hoogte...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Dollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:04
Locatie: Groningen

Re: Chip eruit?

Bericht door Dollie »

We zijn al een dikke maand verder, maar ik ben wel benieuwd hoe het is afgelopen!
Lientje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2010 14:34

Re: Chip eruit?

Bericht door Lientje »

Hoi Dollie!
Het schijnt heel soms (zeer zelden) voor te komen. Lientje heeft daarom een nieuwe chip, met mijn boerenverstand (dit is mijn eerste kat) heb ik geconcludeerd dat deze er beter in zit. De vorige kon ik ook veel gemakkelijker voelen. Geen idee of dit er iets mee te maken heeft dat Lientje haar chip er uit heeft bekrabt....

Het gaat weer heel goed met Lientje!
Niks zo ontspannend als een spinnende kat in je armen!
Gebruikersavatar
Dollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:04
Locatie: Groningen

Re: Chip eruit?

Bericht door Dollie »

Fijn dat het weer goed gaat met Lientje!
Plaats reactie