Dilemma met muizenvanger

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
patricia83
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2010 10:22

Dilemma met muizenvanger

Bericht door patricia83 »

Hoi allemaal,

een aantal jaren geleden heb ik al een tijdje op dit forum rondgestruind.
ik heb mijzelf opnieuw aangemeld omdat ik echt een dilemma heb.

ik heb 4 katten Simba , Smurf Djessy en Gucci.

Gucci is al enige tijd een behoorlijke rover.
elke nacht brengt ze wel een aantal muisjes mee.
de een laat ze zo liggen de ander eet ze op en laat een aantal onderdelen liggen.
ik vind het zelf onwij smerig en gelukkig is mijn man altijd bereid om het op te ruimen.
ik weet dat het wel eens een keer kan gebeuren.
maar het is nu zoooo vaak.
ik durf niet eens s'nacht op mn blote voeten wat drinken te gaan pakken .
omdat ik bang ben dat ik ergens in ga staan.
ik heb ook een zoontje van bijna 2 jaar.
en voor hem vind ik dit ook niet echt hygienisch.

nu is er een nieuw dilemma bij gekomen.
nml dat onze djessy een enorme vlooien allergie heeft ontwikkeld.
ze heeft nu medicatie gekregen en 1 keer in de zoveel tijd moeten we een prik gaan halen tegen de jeuk.
ze kreeg namelijk overal jeuk en korstjes.
nu kan ze dit al van 1 vlo krijgen.
en die krijgen ze toch het meest van de muizen die haar vriendin mee brengt.
want uiteraard als er buit wordt meegebracht staan alle dames er geinterresserd bij.

ik ben er nu eigenlijk zo klaar mee dat ik voor gucci een boerderij wil gaan zoeken waar ze naar hartelust muizen kan gaan vangen.
maar aan de andere kant wil ik haar helemaal niet kwijt.

heeft iemand nog tips hoe ik hier van af kan komen.
of zit er niets anders op om voor gucci een nieuw onderkomen te zoeken.
ik wil nml niet dat djes hierdoor doodziek wordt dat vindt ik nog erger.

help me!!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: dilemma met muizen vanger

Bericht door ayla »

uit je verhaal krijg ik de indruk dat gucci voornamelijk 's nachts kadootjes thuis brengt.
is het geen mogelijkheid de katten 's nachts binnen te houden?
of worden de muizen binnenshuis gevangen? in dat geval zou het namelijk niet uit maken als je Gucci uitdoet want kan Djessy ook last krijgen van vlooien.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: dilemma met muizen vanger

Bericht door Adriana »

welkom ;-) terug op het Forum
mag hopen dat ze geen prednisolon geinjecteerd krijgt tegen vlooienallergie, vraag even aan je dierenarts, want kan ernstige bijwerkingen hebben.
tja, muizenvangertjes..
s nachts binnenhouden, grote ren in de tuin à la dinie/castratenkoor.
weet trouwens niet of muizen vlooien meenemen, die ook op katten zitten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: dilemma met muizen vanger

Bericht door Cari »

Naar mijn weten hebben muizen geen kattenvlooien en schiet je met de verwijdering van Gucci niets op.
Het is momenteel echt 'muizenvang' seizoen. Ik vind hier ook elke dag wat. Mijn remedie: uitkijken waar je loopt en opruimen. Ik neem aan dat je zoontje 's nachts niet aan de wandel gaat, dus als je even het huis doorloopt en de betreffende plekken schoonmaakt voordat hij er ook loopt,is er niets aan de hand. Het wordt straks vanzelf weer minder.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
patricia83
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2010 10:22

Re: Dilemma met muizenvanger

Bericht door patricia83 »

Hoi ,

bedankt voor jullie comments.
gucci vangt ze echt allemaal buitenshuis.
we hebben een kattenluik zodat ze kunnen doen wat ze willen.
voordat we dat kattenluik hadden bleven ze snachts binnen.
met het resultaat dat ze binnen gingen plassen uit boosheid.
en ik nu een totaal veruineerde bank heb.

en ik weet niet wat de prik voor djes precies is geweest maar het werkt perfect.
de wondjes beginnen te helen en haar vacht begint al weer aan te groeien.ze zit ook niet meer continu te krabben.
heb ook een andere vlooiendruppel gekregen blijkt dat ze na verloop van tijd immuun kunnen worden als je altijd 1 merk gebruikt.

en mn zoontje is een echte nachtbraker hij slaapt nu nog in een ledikant maar daar is hij al bijna uit.
dus dan moet ie in een bed waar hij zelf in en uit kan dus dan kan hij gewoon aan de wandel.

en ik Cari ik snap wat je bedoelt met gewoon opruimen, maar ze gaat ze ook regelmatig onder mn bed zitten oppeuzelen.
dan doe je echt geen oog meer dicht en ik krijg al braakneigingen van dat geluid wat ze dan maakt.
de ene keer is het een hele muis en de andere keer alleen onderdelen en is het erom heen met bloed besmeurt.
ik weet ook niet wat ze er allemaal mee doet maar ik krijg sommige vegen niet meer van mn muren af .
die kan ik al gaan over schilderen :-(

groetjes patries
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Dilemma met muizenvanger

Bericht door Cari »

Misschien een oplossing om de katten alleen in het vertrek te laten waar het kattenluik zit, totdat je opstaat?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Dilemma met muizenvanger

Bericht door pearlsofpassion »

Amaai, wat een probleem.

Daar ben jij natuurlijk niets mee, maar ik moet er niet aan denken dat mijn kat binnen een muis zou opeten. Muizen blijven buiten, en daarmee uit. Maar dat lukt natuurlijk gemakkelijker omdat ik geen kattenluik heb en mijn katten 's nachts gewoon binnen blijven.
Ik hoop dat je het opgelost krijgt, want dit is toch echt niet houdbaar, en 1tje daarvoor wegdoen is ook veeeeel te erg he.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Re: Dilemma met muizenvanger

Bericht door tomcat Knabbel »

Hoi,

Mijn Knabbeltje is naast nog een hele waslijst ook allergisch voor vlooien.
Zijn behandeling bestaat uit een maandelijkse pipet stronghold het jaar rond en een dagelijkse, avondlijke gift van 2mg cortisone.
Ik was erg tegen die cortisone maar een lage dosis weegt niet op tegen het kwaad van zijn allergieën.
Hij stelt het bijzonder goed met zijn behandeling maar dat half pilletje cortisone smaakt wel bereslecht. Weet ik zelf uit ervaring en Knabbel wijst er me elke dag op :smile:

Vergeet wel niet om elk van jouw katten te behandelen met bv stronghold hé.

Wat je muizenvanger betreft zou ik jou toch eens tot nadenken willen stellen hoor.
Je hebt ervoor gekozen om de meest performante muizenvanger in huis te nemen als gezelschapsdier. En nu die dat waar maakt zou je overwegen om haar weg te doen, dat is helemaal niet fijn hoor.
Je kan toch jouw poes bijbrengen dat ze haar ding maar buiten moet doen. Knabbel heb ik dat ook kunnen duidelijk maken, je zal wellicht wel best weten hoe je dat kan overbrengen op jouw poes. Bij mij was het item buitengooien en mondeling berispen voldoende. :grin:
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dilemma met muizenvanger

Bericht door castratenkoor »

Weg doen is wel het laatste wat in me op zou komen.......het zijn geen meubels, het zijn huisgenoten.
De mens is in mijn ogen zelf verantwoordelijk voor de omstandigheden die men creéert met de katten.
Zoals Adriana al voorstelde kun je aan een ruime kattenren denken aan het luikje gebouwd.
Of het geopperde idee zorg dat de deuren dicht zijn, dat ze bv alleen de keuken in kunnen met de muis. Vlooienallergie, tsja is vaak toch een kwestie van zorgen dat ze geen vlooien hebben. Van muizen krijgen ze echt geen vlooien, knaagdieren kunnen luis en mijt hebben, geen vlooien. Vlooien krijgen ze van anderen katten, egels, vossen, honden.
Op tijd een anti-vlooienmiddel in de nek doen.
maar weg doen - is in mijn ogen erg kort door de bocht.

Ik heb 8 katten, een buitenren van 10 meter en de katten hebben geen vlooien.
Het voornaamste wat ze hier vangen in krekels, nachtvlinders enz.
Dat wordt ook binnen gebracht.
Maar mijn slaapkamer zit dicht en de jacht op een binnen losgelaten nachtvlinder eindigt weliswaar wel eens in mijn luxaflex, maar het ontneemt me niet mijn nachtrust.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie