Onze kat vangt te veel vogels

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door goemaat »

Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje aan jullie en ben benieuwd naar jullie reactie hierop.
Ik heb een kat genaamd Suffie en deze doet zijn naam geen eer aan.
Hij vangt bijna elke dag wel 2 vogels en die neemt hij dan fijn mee naar onze tuin.
Ik vind dit zielig en weet natuurlijk niet wat ik hier aan kan doen,de dierenarts waar ik was vandaag(voor een andere kwaal hoor) die zei dat het in zijn karakter zit en dus niks aan te doen is.Meestal leeft het vogeltje nog maar net en heb ik een probleem.Zou het helpen om hem een riempje met een belletje om te doen??? alleen ben ik dan weer bang dat hij zich daar aan op hangt.En aangezien we hier allemaal dol op hem zijn willen we hem natuurlijk voor geen goud missen.
Wie o wie heeft een idee!!!!!

Groetjes Nanda
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door JLC »

Je zou je tuin kunnen afzetten. Ik heb mijn tuin afgezet met netten. Er hangt een net over de tuin van het huis naar de schuur bij mij. Het vergt enig klusinzicht. Het net wat ik had besteld bij Zooplus was in de breedte niet groot genoeg, dus moesten we ook wat netten aan elkaar knopen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door goemaat »

Hoi,
Bedankt voor je reactie hoor,alleen onze tuin is 70 meter lang en aan de achterkant liggen er groententuintjes en boomgaarden dus dat is wel een probleem.Heeft jouw kat een riempje om??? ik denk als ik nou een riempje om doe met een belletje dan horen de vogeltjes hem misschien wel aan komen.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door JLC »

Nee, mijn katten hebben geen riempje op.
Ik heb gewoon een flinke rol net gekocht bij Zooplus en verder een aantal materialen bij de Gamma (haakjes voor de bevestiging aan de gevel, schuur en schuttingen). Verder heb ik een staalkabel gespannen over de tuin van de gevel naar de schuur. Daarover hangt het net (ik moest drie delen net aan elkaar knopen).
Je kunt ook een ren plaatsen. Ik weet dat Castratenkantoor (Dinie) dit heeft. Zij zou je daar advies over kunnen geven. Als je je kat los laat lopen dan zal hij vogeltjes blijven vangen. Een halsbandje zou ik niet aan beginnen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door Meowth »

Je kunt ook een deel van de tuin afzetten. Dan plaats je bijv. gaas tot 2m hoog (zodat je er zelf nog onder kunt lopen) halverwege je tuin en daarboven dan weer wat gaas of een net. Hoef je niet overal gaas boven te hangen. Is wel mooier natuurlijk als je dat wel zou doen..

Waar grenst je tuin aan? Heb je heggen? Schutting??
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door castratenkoor »

Er zijn vele mogelijkheden.
Ik zat voor jou inderdaad aan een deel van de tuin afzetten te denken.
Of een ren net als ik.
Mijn katten (en ik dus ook) hebben er veel plezier van.
Ook zij vangen wel eens een vogel, maar dat gaat om 1 - 2 per jaar.
Is voor een vogel dan ook niet echt snugger een kattenren in te gaan.

Ook ik zou geen halsbandje doen, ook de versie met elastiek kunnen ze zich aan ophangen.

Afbeelding
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door goemaat »

De enigste optie voor onze tuin zou zijn om een deel af te zetten maar hij heeft nu al haast een jaar de volledige vrijheid incl in bomen klimmen die bij ons in de tuin staan dat ik dat dan ook weer sneu vind. Dan hadden we dat vanaf het begin moeten doen dan had hij niet beter geweten.Hij heeft een vriendjes kat van 2 huizen verder en samen hebben ze de grootste pret dus ik ben bang dat ik het maar moet doen met vogels in de tuin. Jullie raden een riempje af dus dat doe ik dan maar niet,ik zou het mezelf niet vergeven als hij zich zou ophangen.
Leuk dat er zo met me mee wordt gedacht,meer mensen weten meer dan 1 persoon dus alle tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door pearlsofpassion »

Ik gebruik halsbandjes met een elastiekje, en heb er nooit problemen mee gehad. Ik span ze ook wel niet hard aan, je krijgt er zeker 4 vingers tussen zonder problemen. Plus de elastiek dan, denk ik niet dat ze er aan kunnen hangen zonder dat het over hun kopje schiet. Mijn katten klimmen wel niet echt in de bomen, dan zou ik het mss ook niet helemaal betrouwen, met die takjes overal waar ze aan kunnen blijven hangen.
Ik heb ook 1e dat reflecteerd zodat ze in het donker ook beter gezien zouden worden (hoewel ze bijna nooit buiten zijn in het donker), dat is ook mooi meegenomen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door ayla »

De kat van een vriendin heeft zichzelf dik 2 jaar geleden opgehangen aan een bandje met elastiek, viel uit een boom, en bleef aan een tak hangen. Nogal naar verhaal maar voor mij om die reden geen bandje!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door Adriana »

goemaat schreef:dat ik dat dan ook weer sneu vind.
even vanuit het standpunt van de vogels..
jullie voeren ze neem ik aan niet en hier en daar een vogelverschrikker, is dat wat?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door castratenkoor »

Ik ken ook een naar verhaal van een kat die zich door halsbandje met elastiek ophing aan een omhoogstaande deurklink. Ze sloten het dier altijd op in de badkamer als ze weggingen. Vonden haar dood bij thuiskomst.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door goemaat »

Tja het maakt het er niet makkelijker op en nee we voeren inderdaad de vogels niet.Volgens mij hebben wij de enigste kat in de buurt die vogels vangt(en jullie willen niet weten hoeveel katten hier rond lopen).Nou hoorde ik gisteren wel van iemand wiens kat muizen mee neemt.Nou ja dat doet ie van ons dan weer niet gelukkig maar half dode vogels in je tuin is ook niet alles.Ik zal vandaag eens naar de dierenwinkel gaan en vragen of zij niet iets weten.Ik dacht voor ik jullie om hulp vroeg om dan toch maar een belletje aan te doen maar omdat ie zo lekker in bomen klimt is dat dan ook geen optie.
Toch fijn dat er zo mee wordt gedacht!!!!
Bedankt hoor!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door Adriana »

tja, dat zijn zo van die dilemma's,
het zijn allemaal levende wezens, muizen zowel als vogels en muggen eigenlijk ook....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door ayla »

al genieten die 2 boeven van mij duidelijk als ze een mug te pakken nemen... de een speelt er graag mee, de ander eet ze op...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Re: Onze kat vangt te veel vogels

Bericht door goemaat »

Dat is ook zo en er is volgens mij ook niet zo heel veel aan te doen.
Hij eet ze ook niet op of zo maar speelt er mee tot ze dood zijn of half dood en dan hebben wij een probleem. S'nachts is hij altijd binnen alleen overdag is hij wel eens buiten en dan slaat hij zijn slag.
Plaats reactie