Slechte eetlust, dus nieren ???

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gast

Slechte eetlust, dus nieren ???

Bericht door Gast »

Mijn kat taco eet de laatste tijd ineens een halve kilo voer minder dan voorheen, ik ga daarom naar de dokter toe. Volgens deze website kan het aan z'n nieren liggen. Er staan allemaal gevolgen bij enzovoorts. Maar ik kan nergens lezen of het en hoe het genezen kan worden. Oftewijl of ik nu heel erg verdrietig moet gaan worden, of juist heel blij moet zijn met het feit dat er mensen zijn die dieren bestudeerd hebben en mijn kat kunnen genezen ??

Heeft iemand ervaring hiermee, en kan mijn kat genezen worden ??

Groetjes van een verdrietige Ed,
bagera

Bericht door bagera »

Dat ze ineens minder gaan eten kan aan zoveel redenen liggen.Je moet niet dadelijk aan de nieren gaan denken,denk ik.Ik zou gewoon eens bij de da langs gaan voor een onderzoek dan weet je meteen meer. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Daar heb je dan wel weer helemaal gelijk in bagera. Het is alleen zo dat naast te weinig eten hij ook ineens veel drinkt (laatste tijd weer minder) en zich gaat verstoppen op vreemde plekjes enzo. Ik ga vanmiddag langs voor onderzoek en dan zal ik het wel horen.

Ik hoop maar dat het niks is ...
bagera

Bericht door bagera »

Ik denk dat dat inderdaad het beste is.Als het dan iets ernsig is (of niet) dan heb je toch dadelijk de juiste medicatie zonder dat je al te lang hebt moeten wachten.
Hou me op de hoogte he.
Gast

Bericht door Gast »

Tuurlijk hou ik je op de hoogte
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Als het de nieren zouden zijn, wat natuurlijk alleen een da kan vaststellen dat is er ook voer verkrijgbaar speciaal voor katten met nierproblemen dus er is wel wat aan te doen hoor :wink:
groetjes Sharon
Gast

Bericht door Gast »

Dankje Shaz, van zulk soort berichten wordt ik toch wel weer blij :edance:
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik denk ook dat je gewoon voor de zekerheid t beste even naar de DA kunt gaan, dan heb je zoiezo zekerheid..

Nu is het wel zo dat de kat niet altijd een enorme eetlust heeft...

de ene keer eet de een bij mij meer, en de andere keer niet, dit ligt er bij mij ook aan of ze een dag eruit zijn geweest of niet...

Mochten het de nieren zijn, dan kan alleen de dierenarts dit vaststellen, en dan word je kat daarvoor behandelt, waarschijnlijk dmv een speciaal dieet...

ik ben benieuwd wat de DA ervan zegt...

houdt ons op de hoogte...

groetjes Malou
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gast

Bericht door Gast »

Hoi iedereen,

Taco heeft gisteren een bloedprik gehad om te kijken of het iets met de nieren is, dit was ook het eerste waar de da aan dacht, dit is gelukkig NIET het geval :toost:

Hij heeft slechte tanden en wordt vandaag onder narcose behandeld hiervoor, de da zei wel dat ik op tijd was anders had hij wel last gekregen van z'n lichaam. Vanavond heb ik 'm weer terug.

Dank aan iedereen die heeft gereageerd. Ik zat een beetje té negatief te denken, ik was berichten over ziektes aan het lezen op deze site en kwam uiteindelijk op een nierafwijking terrecht en vond dat taco aardig wat van die symptomen had, dit is gelukkig niet zo.

Groeten Ed en Taco
bagera

Bericht door bagera »

Wat fijn dat het zijn nieren niet zijn.Ik heb het gezegd he,het kan zoveel zijn.Na een goede tandhygiene bij de da zal het probleem dan wel opgelost zijn.
Dit was wel het laatste waar ik zelf aan gedacht heb.
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Gelukkig waren het alleen maar zijn tanden en niet zijn niertjes, alhoewel daar ook veel aan te doen is.
Beterschap met je lieverd!!
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Gast

Bericht door Gast »

Dankjewel. Vanmiddag na m'n werk mag ik taco weer ophalen. Ik hoop niet dat hij medicijnen of iets moet, want dat zal dan wel 3 keer per dag moeten, en ik werk een half uur rijden van m'n huis vandaan. Maar dat hoor ik vanmiddag wel van de DA.

Ik heb trouwens een foto van Taco als avatar geplaatst, weten jullie meteen hoe hij er uit ziet
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Lekker ding die Taco!!!
Fijn dat het mee valt! En 3 keer per dag kan ook s'morgens, s'avonds na je werk en voordat je naar bed gaat zijn! :D
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Wat een lekker ding is Taco :oops:
Gelukkig dat hij vanmiddag weer naar zijn eigen vertrouwde omgeving mag.
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Gast

Bericht door Gast »

sgirl1976 schreef:En 3 keer per dag kan ook s'morgens, s'avonds na je werk en voordat je naar bed gaat zijn! :D
haha, ja klopt.

Ik zal aan taco zeggen dat jullie hem een lekker ding vinden, is goed voor z'n ego. Loopt ie weer dagen lang met z'n staart en kop omhoog door het huis heen :grin:
Gesloten