Groot probleem

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
sot269
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2010 11:33

Groot probleem

Bericht door sot269 »

Ik heb een groot probleem.

Ik heb een kater van een jaar of 14.
Nu lig ik in scheiding en ons huis is verkocht, ik krijg als alles goed gaat binnen een half jaar een nieuwe woning, maar die heb ik nog niet.
Tot die tijd mag ik samen met mijn dochter in het huis van mijn ouders wonen.

Nu het probleem de kater mag en kan niet mee.
Mijn kater heeft namelijk blaasgruis en dus een apart dieet, mijn ouders hebben ook een kat, en hij mag dus niet aan het eten van de kat van mijn ouders komen.
Ook willen mijn ouders de kat niet want hij pies en poep nu nog soms op de deurmat.

Maar wat doe ik nu dat half jaar (of korter) met mijn kat ?
Geld voor een pension heb ik niet.
:edoh:
Wie heeft tips ??

Silvia
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: groot probleem

Bericht door Admin »

Silvia,

Het is zeker niet gezegd dat je kat ook bij je ouders op de deurmat gaat plassen. Vaak is dat een lokaal probleem, waarbij de kat reageert op kattengeuren aan de andere kant van de deur.

Je kat is al 14 en staat op dieet (wat overigens geen enkel probleem hoeft te zijn zolang je tijdens het voeren erbij blijft of ze in aparte kamers voert). Het lijkt me zeer moeilijk de kat te herplaatsen, maar persoonlijk zou ik mijn kat gewoon meenemen; het "hij mag en kan niet mee" vind ik wel erg kort door de bocht voor een kat op leeftijd.

Voor een half jaar (of korter) zou ik in ieder geval je ouders ervan proberen te overtuigen dat het niet erg is als hun kat ook tijdelijk blaasgruisvoer eet en dat het nog te betwijfelen is of je kat daar ook onzindelijk is. Zijn beide katten geholpen? Want dat kan ook met rondplassen te maken hebben.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
sot269
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2010 11:33

Re: groot probleem

Bericht door sot269 »

Ik hoop ook nog mijn ouders te overtuigen.
Maar mijn ouders hebben nu zón instelling van breng hem naar een asiel, nou dat dus echt niet he.
Ze hebben ook wel eens gezegt, laat hem een spuitje krijgen bij de dierenarts, nou ik ga mijn kat echt geen spuitje geven omdat hij nu soms op de deurmat plast, ik denk dat het ook de lucht is, en dan is het dus over als we verhuizen.

Maar ja ik ben ook al blij dat ik nu biij mijn ouders terecht kan, nu alleen hun overtuigen dat de kat ook mee moet, des noods sluit ik hem een half jaartje op mijn slaapkamer daar op.

Silvia
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: groot probleem

Bericht door daantje »

Het komt nu inderdaad als een heel groot probleem op je af, maar ik sluit me aan bij Roland. Het kan allemaal wel opgelost worden wanneer je er tijd en energie in steekt (apart laten eten, etc. etc.). Het plasprobleem hoeft inderdaad niet terug te keren in het huis van je ouders wanneer beide katers gecastreerd zijn.

Als je ouders het ECHT niet willen zou je misschien via dit forum een tijdelijk adres kunnen vinden voor je man (helaas pruimen onze dames geen kater :???: ). Duimen draaien hier dat er een oplossing komt!

Het zou echt heel jammer zijn als je je 14-jarige kat zou moeten herplaatsen om een kleine periode te overbruggen ;-) . Daar zou ik zelf niet aan moeten denken.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: groot probleem

Bericht door Adriana »

dat laatste is denk ik de enige oplossing. en rustig met je ouders praten, ze kunnen missch toch wel begrip voor de situatie opbrengen en kunnen zelf waarsch geen betere oplossing bedenken, anders dan 'spuitje' of asiel..
wat je ook nog zou kunnen doen is een oproepje plaatsen op het prikbord van je supermarkt waarbij je tegen soort van betaling maar geen pensionkosten een logeeradres vraagt voor een half jaar. ik ken mensen die best wel een half jaar voor een kat willen zorgen maar er geen meer willen hebben, bv ivm hun leeftijd..
daar zal je dan goed contact mee moeten hebben om zeker te weten dat het goed gaat en regelmatig langs, als/als je ouders halsstarrig blijven weigeren jouw kat onderdak te bieden..

en k zie net dat daantje/voorgaande bericht ook al in die richting denkt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sot269
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2010 11:33

Re: groot probleem

Bericht door sot269 »

He adriana, waar wonen die mensen ?
misschien kun hun me helpen ?

Silvia
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: groot probleem

Bericht door Adriana »

wij wonen in den haag maar ik ken die mensen in noord-holland en je zou in jouw buurt via een berichtje even moeten zoeken/rondvragen. ik bedoelde ik hoor vaak genoeg dat mensen die katten hebben gehad best wel een tijdje voor een kat willen zorgen maar niet permanent een kat willen hebben.
of kleine advert in huis/huisblad of gewoon in je omgeving vragen of bij een verzorgingshuis of bejaardenhuis eens even polsen of ze willen meedenken of..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sot269
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2010 11:33

Re: Groot probleem

Bericht door sot269 »

Bedankt voor de tips,

Ik woon zelf in Utrecht, dus mocht iemand mensen kennen dan hoor ik het wel.

Silvia
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Groot probleem

Bericht door Meowth »

Ok dat wilde ik net vragen, waar je woont. Er zitten hier een hoop aardige mensen, dus wat dat betreft...
Succes in ieder geval met zoeken en je ouders overtuigen (want dat zou natuurlijk nog mooier zijn)!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Groot probleem

Bericht door castratenkoor »

Ik zou hem een half jaartje in je slaapkamer houden. Zorgen voor een grote open kattenbak.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Groot probleem

Bericht door JLC »

Wat een vervelende situatie. :-( Ik zou eerst nog eens praten met je ouders en daarbij kun je de argumenten gebruiken die Roland heeft gegeven. Daarna zou je altijd nog kunnen proberen een tijdelijk oppasadres te vinden.
Ik wens je succes en sterkte.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Groot probleem

Bericht door Meowth »

Oja half jaar in slaapkamer is ook een idee. Blijft vervelend, maar als het niet anders is...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Groot probleem

Bericht door sandy »

Ik denk ook dat in je slaapkamer houden de beste optie is, zo heeft hij in elk geval jou om zich heen en hoeft hij niet heen en weer gesleept te worden.
Voor een kat op die leeftijd helemaal geen pretje..
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
sot269
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2010 11:33

Re: Groot probleem

Bericht door sot269 »

Probleem lijkt opgelost, ik mag voor onbepaalde tijd in ee huisje van vrienden, de kat mag gewoon mee.

Silvia
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Groot probleem

Bericht door Adriana »

heel fijn dat het nu op deze manier wordt opgelost.
en sterkte en hoop dat je snel een goeie doorstart kunt maken!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie