Nieuwe kitten, bonje in huis

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Sannetj-89
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2010 19:17
Locatie: Rotterdam

Nieuwe kitten, bonje in huis

Bericht door Sannetj-89 »

Hallo allemaal!

Gisteren heb ik een derde poesje opgehaald. Ik had al twee mannen. Nu heb ik het dametje (ik heb nog geen naam, haha die willen we vandaag gaan bedenken) afgezonderd in een kamertje zodat ze even aan de nieuwe omgeving kan wennen zonder dat ze gestoord wordt. Als ik in dat kamertje ben laat ik af en toe de deur een beetje open staan zodat mijn mannen even kunnen komen snuffelen. Zoals ik al had verwacht gaat dat met een hoop gesnuffel en geblaas gepaard. Maar nu, de mannen blazen niet alleen naar mijn dametje maar ook naar elkaar?! Is dit een normale reactie? Hoe moet ik hier op reageren? De mannen zijn alle twee geholpen. Ik weet dat het bijna nooit binnen een dag goed gaat. Ik moet geduld hebben maar zou graag advies willen.

Liefs Sanne

Ziehier onze lieve kleine meid
Afbeelding
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten, Bonje in huis!

Bericht door castratenkoor »

Heel normaal dat de grote katten dan ook naar elkaar blazen.
Hier bij mij was het na 2 dagen de rust weer in de tent. Ik heb het kitten gewoon bij de 7 grote katten gezet. 4 vonden dat meteen normaal, drie hebben er een paar dagen boos gedaan.
Succes en veel plezier met de nieuwe huisgenoot.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieuwe kitten, Bonje in huis!

Bericht door Cari »

Wat een smoeltje :grin: ! Ziet er uit als een tante waar je rekening mee moet gaan houden ;-) .
Ik zou haar even in haar eentje de woonkamer laten verkennen en dan de heren er gewoon bij laten. Geef ze allemaal evenveel aandacht en maak duidelijk dat vanaf nu de kleine ook familie is. KOmt vast wel goed ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Sannetj-89
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2010 19:17
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe kitten, bonje in huis

Bericht door Sannetj-89 »

Het is inderdaad wel een pittig tante-tje. Ze is ontzettend lief en ondernemend. En zoals een kitten betaamd heeeeel erg speels. Zelfs een korreltje op de grond is leuk om mee te spelen. Ik wist niet dat de oudere katten tegen elkaar zouden grommen. Bedankt voor de reactie! Ik wilde het kleine meisje eerst laten wennen in ons "kattenkamertje" en dan pas laten verkennen maar daar was de dame het niet mee eens. Ze is nu al op onderzoek uit en trekt niet zoveel aan van het gegrom en geblaas. Ben heel erg blij met haar, ik weet zeker dat het goed komt. Bedankt alletwee!

Liefs Sanne
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Nieuwe kitten, bonje in huis

Bericht door achtpuntzes »

herkenbaar

gisteren een nieuw kitten (poes muffin, 12 weken oud) bij mn twee poezen (tijgetje & minoes, zusjes 1 jaar oud) gezet, en tijgetje en minoes vinden het drie keer niks. en tijgetje en minoes blazen ook nog naar elkaar ook. hadden ze nog nooit gedaan. zelfs naar mij wordt er geblazen.

verder produceren ze een continue laag gebrom. ze zitten dus flink in de stress door komst van muffin. gelukkig is muffin niet zo heel erg onder de indruk. ze rent en speelt dat het een lieve lust is.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie