Mijn poes komt alleen om te eten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Garfieldboefje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2010 19:19

Mijn poes komt alleen om te eten

Bericht door Garfieldboefje »

Hallo,

Wij hebben 2 poezen, moeder poes(2 jr) en dochter van moeder poes(1jr). Sinds enige tijd, ongeveer 2 maanden, komt de moederpoes alleen maar thuis om te eten en daarna is ze direct weer weg. Ze slaapt ergens anders, op een onbekende plek. Na het eten zien we haar niet meer tot ze heel veel honger heeft. Ook is ze best veel afgevallen. Als de moeder en dochter elkaar zien dan is het gelijk blazen en miauwen naar elkaar. Er lijkt niet veel acceptatie te zijn.

Weet 1 van jullie of dit ermee te maken heeft. Misschien voelt moeder zich niet meer thuis (oorzaak misschien haar dochter?)

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft wat ons zou kunnen helpen.

Groet van Roger
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn poes komt alleen om te eten

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, zoals je het zegt lijkt het inderdaad dat de dochter de moeder van haar terrein wegjaagt. Zijn ze altijd buiten?
Het beste zou zijn dat je ze 2 weken (of als dat te lang is zo lang mogelijk en toch minstens een kleine week) binnen te houden zodat ze elkaar wel moeten leren aanvaarden.
(of als het echt niet anders kan in een tuinhuis..., maar dat is echt een noodoplossing he! en dan moet je ze toch erg veel aandacht gaan geven! beide, ook als ze het niet graag willen).

Zoals jij het zegt klinkt het echt dat de dochter vind dat de moeder daar niet thuishoort. Als het na 2 weken binnen nog niet gaat, komt het wss nooit goed en moet je daar je conclusies uit trekken. Hoe is het eigenlijk zo ver kunnen komen? Ze waren elkaar dan toch ooit gewend?
De moeder is toch geholpen he? Want anders zwerft ze natuurlijk rond, en is er kans groot dat ze ergens een nestje heeft (wat in deze toestand, mager en zo, heeeeel erg ongezond zou zijn!).

Als ze enkel komt om te eten, dan zal het daar wel door zijn dat ze zo mager is he. Nogal logisch vind ik. En blijkbaar krijgt ze ook niet ergens anders eten, anders zou ze wss niet meer komen. Nu zal ze dan enkel komen als ze echt ongelooflijk veel honger heeft.... Absoluut geen goede situatie dus.
Zo worden zwervers ook gecreëerd...

Hopelijk krijg je het opgelost, en anders hoop ik dat je het beste doet voor de poes...

Succes!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie