Kater afkoelen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Erica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2004 15:21

Kater afkoelen

Bericht door Erica »

Hoi allen,

Toen ik vanavond uit mijn werk kwam zat mijn kater van 1 jaar en 9 maanden niet vrolijk achter de deur om in de afgesloten tuin te spelen.
Ik vond hem toen boven in de studeerkamer als een klein hoopje. Hij reageerde nauwelijks op me en ik wist dus al snel; dit klopt niet.

Ik ben met hem direct naar de DA gegaan (die heeft gelukkig spreekuur op dinsdagavond, scheelde een andere DA zoeken).

Mercy heeft vandaag ook wel gebraakt maar vanmorgen, voor ik naar kantoor ging, ook gegeten en gedronken.

De DA heeft zijn temperatuur gemeten en de thermometer schoot direct naar 40,5 graden. Dat is dus wel koorts ja. Ze heeft hem antibiotica en Metacam tegen de koorts gegeven. Ook heeft ze me Metacam meegegeven.
Dat lijkt me allemaal prima.

Nu mijn eigenlijke vraag; hoe kan ik het een beetje aangenaam maken voor hem met deze temperatuur? Hier in huis is het ook zo'n 27 graden dus daar koel je ook niet vanaf.
Het lijkt mij tenminste wel zo fijn als je koorts hebt dat je omgeving een beetje koel is.


Ik hoop dat iemand een suggestie heeft? Morgen ben ik weer de hele dag aan het werk, dus ik zou graag nog iets doen voor hem voor ik morgenochtend weg ga.

Groetjes,

Erica
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kater afkoelen

Bericht door sandy »

Een plastic fles water niet helemaal vol invriezen en in een doek wikkelen zodat hij daar tegenaan kan liggen als hij wil.
Ventilator aan als je die hebt.
Ik doe dat altijd met dit weer voor mn konijnen omdat die slechter tegen hitte dan kou kunnen en er word dankbaar gebruik van gemaakt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Erica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2004 15:21

Re: Kater afkoelen

Bericht door Erica »

Bedankt voor je antwoord.

Voor mijn konijnen heb ik ook al bevroren waterflessen. Die hebben daar vandaag weer dankbaar gebruik van gemaakt.

Ik heb een ventilator in de woonkamer en de slaapkamer, maar ik laat die dingen liever niet draaien als ik er niet ben.
Ik heb net wel een was opgehangen, dat moet de ruimte toch ook iets afkoelen denk ik?
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Kater afkoelen

Bericht door Anne1988 »

Een natte handdoek (vanuit de koelkast eventueel) op de grond leggen vinden sommige katzels ook wel erg fijn om mee af te koelen. :)

Houdt je kater van water of is hij er bang voor?
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kater afkoelen

Bericht door sandy »

Staande ven of plafondven? Die aan het plafond hangt draait hier de hele dag als wij werken zijn, de katten liggen er wel onder als het echt te warm is voor ze.
De staande durf ik ook niet aan te laten, zeker niet nadat de laatste na 2 weken doorgebrand was.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Erica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2004 15:21

Re: Kater afkoelen

Bericht door Erica »

@Anne. Tis een twijfelgeval. Van de sproeier houdt hij niet, ook niet van de douche. Maar ik heb zo'n waterfontein voor katten wat die wel lekker vindt.

@ Sandy. Tis een staande versie.


Hij drinkt in ieder geval wel goed en heeft net wat van het kittenvoer van Berlioz gegeten. Dat mag normaal gesproken niet, maar ik laat hem maar even.
De antibiotica en Metacam doen blijkbaar hun werk.
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Kater afkoelen

Bericht door MBHK »

Wij hebben thuis een plafondventilator, welke we tegenwoordig 24/7 aanlaten! :D Wanneer wij niet thuis zijn zetten we deze wel op de laagste stand. Hier is de drinkfontein erg in trek. Het water blijft in beweging en hierdoor redelijk koel. Verder gebruik ik ook de flesjes/handdoeken.

Was ophangen? Volgens mij niet! :oops:
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Plaats reactie