Kitten last van zijn keel

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
x_Ringo_x
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2010 01:04

Kitten last van zijn keel

Bericht door x_Ringo_x »

Hallo, Ik heb een kitten en hij is nu ongeveer 14weken oud. Afgelopen woensdag zijn we met hem naar de dierenarts gegaan omdat hij diarree had. Hiervoor heeft hij nu een antibioticakuur.
Vanochtend toen ik hem zijn half tabletje wilde geven leek het of zijn keel wat opgezwollen was.
Nu savonds is dit over duidelijk te zien, het lijkt wel of hij een dubbele kin heeft.
Ik heb er aan gevoelt, hij gromt dan soms en doet zijn oortjes naar achter, hij heeft er dus een beetje last van.

Maar ik weet dus absoluut niet wat het is, de dierenarts heeft verder die woensdag niets geconstateerd. Hij heeft zsijn antibioticakuur dus een infectie kan het niet zijn.
Wie weet wat dit zou kunnen zijn en kan mij helpen?

groetjes Danielle
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten last van zijn keel

Bericht door Ilone »

Ik zou maar eens even terug gaan naar de DA.
Als hij gromt wanneer je het aanraakt, heeft hij meer dan een beetje last.
Zouden best opgezette klieren kunnen zijn, maar het kan zoveel zijn. Misschien wel een tabletje wat is blijven hangen.
Ik zou niet te lang wachten met naar de DA te gaan..
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten last van zijn keel

Bericht door castratenkoor »

Mijn advies is ook terug naar DA.
Misschien heeft hij een andere kuur nodig.
Je hebt ook spuiten die 2 weken werken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten last van zijn keel

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, zeker niet wachten, zo snel mogelijk naar de DA.
Het kan gewoon iets zijn dat vastzit of gezwollen klieren zijn, maar zelf dan...
Zo'n gezwollen klieren dat je ze ziet is noooit goed! Het kan ook zijn dat hij allergisch is voor de AB, dan moet je andere vragen. AB is iets waar snel allergien voor optreden.
Anders is de kans ook groot dat hij voor iets helemaal anders allergisch is, daar kunnen de klieren een gevolg van zijn. Zeker nagaan dus!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
x_Ringo_x
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2010 01:04

Re: Kitten last van zijn keel

Bericht door x_Ringo_x »

Helaas weet ik nog altijd niet wat het is geweest. Maar het is gelukkig vanzelf overgegaan, de dag erna had hij er al bijna geen last meer van.
De DA zei dat ik het even moest aankijken omdat het vanzelf minder was, en het is nu praktisch helemaal weg <ssmile>

Dus bedankt voor alle reacties, gelukkig is mijn Ringo weer een heel stuk beter ((smile54))
Plaats reactie