Crespo en Poema

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Jarina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2010 21:51

Crespo en Poema

Bericht door Jarina »

Hallo allemaal.
Vandaag zijn mijn poezen Crespo en Puma aangekomen met de dierentaxi! :grin:
Voordat ze onderweg hiernaartoe waren werd er door het asiel gebeld, er was een foutje gemaakt in de papieren, het blijkt nu dat Puma graag een tuin heeft en Crespo eigenlijk helemaal niet buiten komt. Ze hebben aangegeven dat ik nu mag afzien van de adoptie of het proberen, als de katten er niet gelukkiger op worden hier dan mogen ze kosteloos weer terug en mag ik een ander stel uitzoeken bij hun. Maar het was niet geheel duidelijk of Puma het nu wel of niet nodig heeft, dus we zullen zien, ik heb er voor gekozen ze een kans hier te geven en anders zullen ze helaas terug moeten, maar ik ga er in ieder geval voor.
Puma is in ieder geval vol energie, die kwam de mand uit gelopen en is stoer alles direct gaan onderzoeken, ze laat geen hoekje ongemoeid. :lol: Ze loopt wel een beetje te hijgen, maarja het is dan ook wel stressen allemaal en de warmte erbij, ik hoop dat ze zo wat rustiger wordt, heel af en toe ploft ze even neer en gaat ze zichzelf wat schoonmaken.
Crespo is iets minder happy, die heeft het eerste half uur onder de bank gespendeerd, toen Puma even de slaapkamer mocht onderzoeken kwam Crespo eindelijk onder de bank vandaan, miauwend omdat we de kamer hadden verlaten, toen is ze ook met onderzoeken begonnen maar ze is ondertussen weer verstopt :-P
Ik denk dat het wel goed zit met Crespo, die moet gewoon even wennen, ik hoop dat het gaat lukken met Puma, die is nu zo druk...

Ik hou jullie op de hoogte en foto's volgen nog als ze wat gekalmeerd zijn.

Jarina
Jarina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2010 21:51

Re: Crespo en Poema

Bericht door Jarina »

Het is ondertussen al een stuk rustiger geworden. Vannacht hebben ze zich vrij netjes gehouden, eentje heeft van droogbloemen gegeten en heeft overgegeven, de kattenbakken waren omgespit en de helft lag er naast, maar verder was alles in orde. Een van de kattenbakken was overigens wel goed gebruikt :smile:
Vanochtend de troep opgeruimd en de deksels opde bakken gedaan (zonder deurtje) hier hadden ze gelukkig geen moeite mee. Het asiel zei dat ze hun eigen bak nodig hadden, maar hier gingen ze vrolijk binnen 2minuten na elkaar dezelfde bak gebruiken :lol:
Crespo is heel erg aanhankelijk en is al een paar keer een dik uur bij me komen liggen. Puma is nog niet zover, ze is wel een half uurtje bij me geweest wat al veel langer is dan normaal, maar ze is nog steeds wispelturig, ineens op staan en de kamer rond sjeesen... :shock: vervolgens achter de bank verdwijnen :eeh:
Maar goed, afgezien daarvan gaat het goed, ik weet dat Crespo het helemaal goed doet, ze een en slaapt en onderzoekt af en toe. Met Puma is het dus nog even afwachten, ik duim dat ze nog wat kalmeert (rondrennen van speelsheid is prima, maar dit is iets meer dan speelsheid denk ik) en dat het verder ook goed gaat zodat ik ze kan houden.

Nou met enige moeite is het me gelukt een paar foto's te maken, ze willen nog niet stil zitten als ik door de kamer loop of een camera tevoorschijn haal :lol:
Dit is Crespo:
http://twitpic.com/22e7vj
Afbeelding
Heb deze stiekem genomen toen Puma op schoot zat terwijl ik achter de pc zat :edance:

Dit is Puma:
http://twitpic.com/22e8iy
Afbeelding
Foto is een beetje wazig maar ik moest snel wezen voordat ze weer verder dartelde :-P

Ik had nog een algemeen vraagje:
Hoe leer je een kat af haar klauwen niet in je benen te zetten als ze bij je op schoot lig en je aait haar... Puma doet dit constant en het is best pijnijk af en toe

Jarina
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Crespo en Poema

Bericht door Nyncke »

Als je een goeie tip hebt dan hoor ik die graag!

Super dat je dit stel een kans geeft, kunnen ze bij juist wel of juist niet naar buiten?
Want wel naar buiten kunnen en niet willen is niet zo'n probleem maar wel naar buiten willen en niet kunnen, dat kàn ( hoeft niet ) een probleem te zijn.

Maar ook op het gebied van afgezette balkonnetjes zitten hier regelrechte experts!
Jarina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2010 21:51

Re: Crespo en Poema

Bericht door Jarina »

Ze kunnen over een tijdje als ik gerust ben dat ze hier gewend zijn wel het balkon op, maar met de wispelturige Puma durf ik het zeker niet aan... Ik kan alleen de ballustrade (spijlen op een helft) afzetten, de bovenkant kan niet aangezien het vluchtroute is, en het is huur...
Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik het balkon aan de onderkant ga afzetten, maar heb al wel een tuigje gekocht zodat ik ze een voor een een keer naar buiten kan nemen.
Vind het tuigje om te wennen wel een oplossing maar zou het fijn vinden als ze gerust naar buiten kunnen (onder begeleiding). Voor nu zit er een stevige hordeur voor het balkon, lekker frisse lucht en wennen aan alle rare geluiden zondar dat ze eruit kunnen. Tot nu toe hebben ze een paar keer bij de deur gezeten, maar het valt mee. Puma ligt alweer (voor de 3de keer vandaag) bij mij op schoot te slapen (zou ze me leuk vinden ? :grin: ) en Cres ligt in de vensterbank te pitten
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Crespo en Poema

Bericht door castratenkoor »

Super dat je deze twee opgevangen hebt. Dat klinkt al heel goed allemaal.
Van enthousiasme klauwen in je vlees zetten is pijnlijk en ik ben bang niet af te leren. Je kunt proberen og het lukt een handdoek op bank of stoel waar je zit te leggen en die als de poes op schoot komt voorzichtig onder de pompende voetjes leggen.
Als je haar "straft" en ze schrikt komt ze niet meer bij je zitten en dat zou zonde zijn.
Ik zou een handdoek parrat houden.

Succes met ze!

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Jarina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2010 21:51

Re: Crespo en Poema

Bericht door Jarina »

Nou een verdrietige update...
Puma is nog steeds niet happy, ze lijkt wel heel graag naar buiten te willen en kan haar rust niet vinden. Met Crespo gaat het prima maar Puma kan hiet niet blijven :cry:
Ik heb met het asiel gesproken en volgens afspraak nemen ze haar gewoon terug en mag ik een andere kat uitzoeken, gezien hun de papieren niet in orde waren toen ik ze aanschafte. Ik heb (in overleg met het asiel) besloten ze allebei terug te brengen, ik vind het niet eerlijk om de ene te houden en de andere terug te brengen omdat die wel een tuin nodig heeft, ik wil ze niet uit elkaar trekken.
Dus zaterdag gaan ze terug en ik hoop dat ze een fijn nieuw huis vinden waar wel een tuin is!
Ik ga meteen kijken voor een ander koppel wat wel prima binnen kan, hopen dat het niet weer verkeerd gaat :???:

Jarina
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Crespo en Poema

Bericht door Sannie_xx »

Wat jammer zeg, maar wel lief van je dat je ze als koppel bij elkaar wil houden en ze die kans ook gunt. Ik hoop dat ze beiden alsnog een leuk huisje krijgen en dat jij twee nieuwe lieverds vindt!
Jarina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2010 21:51

Re: Crespo en Poema

Bericht door Jarina »

Vandaag zijn ze terug naar het asiel gegaan :cry:
Het is nu al stil in m'n appartement..
In het asiel vandaag geen nieuwe katten kunnen vinden die bij mijn situatie passen, maar gelukkig heb ik nog 3 maanden om iets te vinden. Ik hoop dat het bij de volgende wel goed gaat, wat een drama dit :-(

Jarina
Mariona
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2010 12:30

Re: Crespo en Poema

Bericht door Mariona »

Hoi Jarina,

Ik werk bij het asiel in Amsterdam, en eigenlijk vond ik het wel een beetje raar dat je maar drie maanden de tijd krijgt andere katten uit te zoeken, terwijl het onze fout was dat je een buitenkat hebt meegekregen. Gelukkig vond Mariska (supervisor kattenafdeling) dat ook, dus je hebt gewoon een half jaar om nieuwe poekies te vinden. Dan moet het toch gaan lukken!

Groetjes, Marion
Jarina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2010 21:51

Re: Crespo en Poema

Bericht door Jarina »

Hey Marion,
Top dat ik wat meer tijd krijg!
Over twee weekjes kom ik als het goed is weer langs om even te kijken.

Jarina.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Crespo en Poema

Bericht door pearlsofpassion »

castratenkoor schreef:Van enthousiasme klauwen in je vlees zetten is pijnlijk en ik ben bang niet af te leren. Je kunt proberen og het lukt een handdoek op bank of stoel waar je zit te leggen en die als de poes op schoot komt voorzichtig onder de pompende voetjes leggen.
Als je haar "straft" en ze schrikt komt ze niet meer bij je zitten en dat zou zonde zijn.
Ik zou een handdoek parrat houden.

Succes met ze!

Dinie
Ik weet dat het niet veel meer uit doet, maar mss heeft iemand anders er wat aan. Ik heb mijn oudste kat het wel afgeleerd gekregen, maar je moet er hopen geduld mee hebben. Ik neem gewoon steeds het pootje op als ze het doet en haak het los. Na verloop van tijd begrijpen ze wat de bedoeling is en moet je er zelfs maar naar wijzen om ze te doen stoppen. Ze doet het nu enkel nog in haar deken. Het duurt wel jaren voor ze het helemaal afleren maar je kan het van in het begin wel erg beperken en zeker voor zorgen dat het geen pijn doet.
Ik moet ook zeggen, dat als ik het zo'n twintig keer het pootje had weggedaan en ze dan nog niet stopte, ik haar wel van mijn schoot zette. Dan had ik er genoeg van, maar ik weet niet of dat verschil maakt. Ze kwam er zeker niet minder graag van bij me op schoot liggen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie