Nieuw 'zusje' voor Pakito

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Evil Bunny

Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Evil Bunny »

Hoi allemaal,

Het is nog maar gisteren dat ik een verhaal heb geschreven over het overlijden van Malijntje, en dit op het forum heb geplaatst. Daarom zal dit topic wellicht vreemd overkomen!

Het verdriet van Malijn is nog supervers. Ik heb sowieso het gevoel dat ik de laatste tijd erg veel tegenslagen te verduren krijg.
Ik had me al bedacht dat ik vrij binnenkort weer een kitten bij Pakito zou willen plaatsen, zodat hij niet gaat wennen aan zijn 'alleen-heerschappij' en een volgend huisgenootje wellicht niet meer accepteert.

Gistermiddag was ik vanuit mijn werk op huisbezoek. We zaten goed en wel in gesprek, toen ik iets voelde bij mij been. Bleek dat er drie kittens (acht weken oud) door de huiskamer sjouwden!
Ik vertelde toen (zonder bijbedoelingen) dat ik zelf echt een kattenmens ben, en dat Malijn was overleden en hoe rot ik dit vind.
Mevrouw keek me aan, stond op, pakte een prachtig grijs-wit kitten, zette het naast mijn tas, en zei: "Neem maar mee, meiske. Ze hoort bij jou".

De tranen sprongen in mijn ogen!!!
Het was zo'n apart moment, en het voelde zo bijzonder, dat ik het kitten inderdaad mee naar huis genomen heb.
Ik zeg al: dit kan vreemd overkomen. Vier dagen geleden overleed mijn kat, en nu in een impulsieve bui een nieuw kitten in huis gehaald. En toch weet ik zeker dat het de goeie beslissing was.

Eenmaal thuis heb ik het reismandje en een bakje water in de bijkeuken gezet, zodat het beestje bij kon komen. Pakito en onze hond Bertje konden er dus nog niet bij.
Ik ben toen naar de dierenwinkel geraced, heb kittenvoer en speelgoed gehaald, en weer terug naar huis.

Gisteravond heb ik wat bij het beestje gezeten, lekker rustig. Ik heb toen de naam Lizzy bedacht; meisjesachtig en toch stoer.
Ze liet zich lekker krabbelen en knuffelen, en speelde met haar nieuwe speelgoedmuisjes.
Verder heeft ze gegeten als een bouwvakker!
Op een gegeven moment heb ik Pakito erbij gezet. Hij gromde en mopperde wat, en liep toen weer weg. Hij had niet eens de neiging om zijn territorium te verdedigen!
Lizzy daarentegen blies als een stoomlocomotief, dappere dame ;)
Afgelopen nacht hebben Pakito en Lizzy samen in de bijkeuken geslapen. Lizzy in haar mandje op de grond, en Pakito op de wasmachine waar zijn eigen mandje en voer altijd staat. Het ging perfect!!!

Vanochtend heb ik eerst Pakito naar buiten gelaten. Daarna heb ik de bijkeukendeur open gezet. Lizzy ging gelijk op ontdekkingstocht door keuken en huiskamer. Dapper ding!
Toen de hond erbij kwam (een heeeel actief boerenfoxje die maar al te graag wil spelen) zette ze een hoge rug op en blies en grom. Dat vind ze nog erg eng. Maar we laten ze rustig aan elkaar wennen, en zetten Lizzy af en toe in de bijkeuken om even tot rust te komen.

Wat een dag!

Lizzy is geen vervanging voor Malijn, want dat kan niet. Ze is echter wel een aanvulling voor ons gezin. Ze is een prachtmeid!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Dafpoetser »

Wat een mooi verhaal, en wat een lieve mevrouw.
Lizzy hoort denk ik inderdaad bij je, met de acceptatie gaat het ook helemaal goedkomen.
Wees zuinig op 'r!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door tacuma »

Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! Natuurlijk is Lizzy geen vervanging voor Malijn, maar ze
biedt je wél troost en afleiding, en is een fijn nieuw vriendinnetje voor Pakito. Sommige dingen
moeten gewoon zo zijn, lijkt het wel. Geniet er maar fijn van, dat helpt bij het verdriet.

Wij hebben vorig jaar onze Rossi verloren (net twee jaar, ook doodgereden), en ik riep meteen
dat er géén vierde kat meer bij kwam. In maart heeft zich een zwerfkat aangediend, en die is
nu officieel ons vierde huisgenootje.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Dafpoetser »

Malijn heeft "plaatsgemaakt" voor een lief jong wezentje, is dat geen mooie gedachte?
Heel veel geluk nogmaals met Lizzy.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Adriana »

Evil Bunny schreef:Vanochtend heb ik eerst Pakito naar buiten gelaten.
.. is die wèl geslaagd voor zijn verkeersdiploma?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door ]-marjolein-[ »

Vervanging zal het nooit worden, dat moet je ook niet willen.
Wat ontzettend lief van die mevrouw, gelukkig gebeuren dit soort dingen af en toe nog!
Wees zuinig op Lizzy, ze hoort bij je!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door sandy »

Wat een lief gebaar van die mevrouw, het zal zo hebben moeten wezen waarschijnlijk dat dit kleintje op je pad is gekomen.
Geniet ervan en laat het een troost zijn in deze enorm verdrietige tijd.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Evil Bunny

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Evil Bunny »

Adriana schreef:.. is die wèl geslaagd voor zijn verkeersdiploma?
Hoe moet ik deze opmerking opvatten?

Als goedbedoelde steun, of als steek onder water?
Evil Bunny

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Evil Bunny »

Bedankt allemaal voor de leuke berichtjes!

Ik heb inderdaad het gevoel dat het zo had moeten zijn. Daarom had ik haar ook meegenomen. De klik was er ook gelijk!

Ik ben nu op mijn werk, maar kan niet wachten om weer thuis te komen! :D
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Dafpoetser »

Adriana spreekt hiermee denk ik haar zorg uit voor buitenlopende katten, die hoe dan ook, niet opgewassen zijn tegen de gevaren van het hedentendaagse verkeer, waar ook jouw lieve Malijn het slachtoffer van is geworden.

Vat het niet verkeerd op, het is goedbedoeld, en wees vooral zuinig op je lieve poezels,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Evil Bunny

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Evil Bunny »

Ik snap dat het goedbedoeld is, maar het kwam sarcastisch op me over en dat vind ik moeilijk te verteren omdat het allemaal nog maar net gebeurd is.

Het doet pijn dat mijn kat dood is. Het is erger dan liefdesverdriet.

Maar ik ga Pakito, die ook al van jongs af aan buiten komt, niet binnen houden. Dan wordt hij doodongelukkig.
Een verkeersongeluk kan gebeuren, zowel bij katten als bij mensen, hoe "verkeersveilig" je ook bent.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Dafpoetser »

Voor dat we weer in de discussie belanden van "Kat binnenhouden - of buiten" wil ik het volgende graag even kwijt.

Tuurlijk doet het pijn dat je kat dood is, niemand zal anders beweren, maar met een kat die buiten loopt is het risico dat je kat voortijdig komt te overlijden stukken groter.

Een auto is sneller dan een kat, en geen enkele kat heeft geleerd dat wanneer hij oversteekt eerst naar links, dan naar rechts, dan weer naar links moet kijken. Ik heb gewoond in een heerlijke twee onder één kap, met zalig grote tuin, maar mijn katten bleven binnen. Ik heb in de jaren dat ik op de dierenambulance heb gereden, zoveel stakkers van het asfalt gepulkt, dat me dat deed realiseren dat ik dat nooit, en never zou laten gebeuren.

Dat is een keuze die je als baasje maakt.

En je kat is er echt niet minder gelukkig om.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Evil Bunny

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Evil Bunny »

Bij deze zijn we in de discussie beland. Zullen we daar nu weer mee ophouden? Ik heb dit verhaal geplaatst om jullie te vertellen hoe het met mij en mijn katten gaat, en ik wil me niet nog schuldiger voelen dan dat ik al doe.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Dafpoetser »

Je verhaal vertellen en reacties daarop krijgen kan erg confronterend zijn. De waarheid is soms hard.

Neemt niet weg dat ik je heel erg veel geluk wens met Lizzy!

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw 'zusje' voor Pakito

Bericht door Sannie_xx »

Nou zeg, van dit topic ga ik echt bijna huilen. Adriana, je hart zit op de goede plek wat katten betreft, dat weet ik 100% zeker. Wat mensen betreft ga je af en toe echt te ver, sorry. Maar dat is mijn mening. Hier gáát dit topic toch helemaal niet over?
Dat er discussies ontstaan over pretnestjes vind ik niet meer dan normaal en dat weten mensen als ze erover beginnen, want de Kattensite heeft hier een standpunt over ingenomen.

Wat betreft zoiets als kat binnen of buiten naar mijn idee niet. En iemand die dan nog rouwt om zijn kat op deze manier nog effe extra de grond in stampen, dat kan de bedoeling van dit forum niet zijn. Een beetje mensvriendelijkheid mag ook wel. Er zijn genoeg mensen die vinden dat katten binnen houden dierenmishandeling is en daar wordt hier ook niet telkens opnieuw over ingegaan bij elk topic waaruit naar voren komt dat jouw kat niet naar buiten mag.

Evil Bunny, echt, gecondoleerd met het overlijden van je kat. Ik vind het super erg voor je. Een kat verliezen is als een familielid verliezen. Sterkte daarmee.
Heerlijk dat je meteen een nieuwe kleine in je hart hebt kunnen sluiten. Tuurlijk is het geen vervanging, maar een nieuwe kat om in haar uniekheid van te houden.
Plaats reactie