Kater veranderd na ongeval

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
KimEnTijger
Kitten

Kater veranderd na ongeval

Bericht door KimEnTijger »

Beste Allemaal,

Bijna drie weken geleden is Tijger de kater aangereden door ???? Nu is zijn ene poot uit de kom en de andere achterpoot aan de onderkant gebroken.

Na het bezoek aan de dierenarts en medicijnen te hebben gehad ging het eigenlijk heel erg goed. Beetje bij beetje lopen\hinken. Totdat hij sinds vorige week vrijdag onder het bed is gaan liggen en er niet meer vandaag komt. Wat ik ook probeer. In de woonkamer leggen op zijn kleedje, op de stoel in de woonkamer, veel roepen en hem ophalen, tegen hem praten, veel aaien.

Maar zodra de woonkamer deur opengaat vliegt hij (zo goed en kwaad als het kan) weer onder het bed. Daar ligt hij dat met grote ogen. Hij eet en drink in de nacht kleine beetjes. Is heel erg angstig, miauwt als de woonkamer deur dicht is omdat hij dan niet naar boven onder het bed kan. Tijger was altijd een speelse maar aanhankelijke buitenkat maar als ik hem nu buiten in de tuin neerzet gaat hij als een speer weer naar binnen.

Wie kan mij tips geven ik ben ten einde raad! :cry:
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Kater veranderd na ongeval

Bericht door castratenkoor »

Geen wonder dat hij na deze ervaring met veel pijn, niet meer buiten wil.
Krijgt hij wel pijnstillers? Misschien is hij zo panisch door de pijn.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

zijn er dingen verandert in huis na het ongeluk?
Mag hij al weer lopen eigenlijk? Net zelf een kat gehad die een gebroken poot had, en die moest 5 weken volledige rust in de bench...En de eerste paar weken verstopte hij zich het liefste in holletjes of zorgde hij ervoor dat hij niet gezien werd.
Katten die pijn hebben of gaan sterven, zoeken dikwijls een rustige plek uit, of om te herstellen of om te sterven...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Claudia007
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Claudia007 »

Blijkbaar is het niet duidelijk of het hier wel om een ongeluk gaat.
Misschien is er wel iemand op straat geweest die hem een flinke trap gegeven heeft.

Ga je zelf maar eens na hoe je, je eigen voelt na een ongeluk of mishandeling ook dieren hebben dat. Hij is duidelijk ergens bang voor.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Laat hem gewoon doen. Hoe meer je hem forceert, hoe angstiger hij gaat worden. je kan hem wel aanmoedigen, maar niets forceren, laat hem op zijn eigen tempo terug aan de omgeving wennen en in alles vertrouwen krijgen. Dat kan een tijd duren, maar het moet op zijn tempo.

Groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

En zet hem zeker niet buiten, hoe goed bedoeld ook!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
KimEnTijger
Kitten

Bericht door KimEnTijger »

Beste Allemaal,

Heel hartelijk bedankt voor jullie reacties! Ik laat hem wel lekker zijn eigen gang gaan. Ik denk niet dat hij stervende is want hij wast zich nog... dat is toch goed?

Nogmaals super bedankt!!
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Admin »

Kim,

Is de kat na het ongeval helemaal nagekeken en zijn er bijv. foto's gemaakt? Het gedrag lijkt namelijk op een kat die pijn heeft. Het lijkt me altijd mogelijk dat er nog iets anders met hem aan de hand is op medisch gebied ten gevolge van het ongeval. Misschien beter om dit (nogmaals) even te laten checken door de dierenarts dan dat je misschien later denkt: "Had ik maar..."
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

ik denk ook niet dat hij stervende is, maar wel dat hij pijn heeft...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
]-marjolein-[
Poema
Poema

Bericht door ]-marjolein-[ »

Als ik het zo hoor denk ik dat hij pijn heeft en een kat die zich niet fijn voelt kruipt vaak weg. Maar ik zou ook zeker de hele kat laten screenen, dwz hele kat door de rontgen en echo. Het kan nml zijn dat hij er meer aan over heeft gehouden dan je in eerste instantie gemerkt heb. Ik weet niet wat voor mogelijkheden je dierenarts heeft, maar als die niet genoeg zijn zou ik ergens anders heen gaan waar ze wel alles hebben voor een second opinion.
Hoop dat het goedkomt!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Plaats reactie