Nu wil ik dus heel graag met haar naar de DA, om te kijken of het iets is waar ik me echt zorgen over moet maken, of toch gewoon de stress.
als ze nu naar de DA gaat, meteen alles moet gebeuren. Incl. castratie en chip (lezen) en zo.
Alleen 1 probleem. Je kunt haar niet pakken en alleen aaien op bepaalde plekken. Ik probeer het te trainen door een uurtje per dag, verspreid, af en toe iets geks bij haar te doen, tijdens dat we relext bezig zijn met aaien en kopjes geven.
Je kunt haar snoepjes geven wat je wilt, maar ze schiet dan zo in de stress dat ze niet meer naar het snoepje kijkt hoor... Als je haar toch pakt (één keer en nooit weer) krauwt ze gewoon door je tuinhandschoenen heen, mijn vriend had een jaap van hier tot tokio. bij de DA liep ze toen haast over het plafond en was moeilijk te pakken... pootjes aaien? tets. Buik? tets, blaas grom. Die ogen, zó angstig! vaak verstopt ze zich dan een paar uur lang onder het bed. Rug? oke! boven de staart al helemaal en onder de kin is iets nieuws, dat durft ze sinds kort ook. maar verder moet je niet gaan. Per dag probeer ik er wel een uurtje aan te besteden. Maar zonder heel veel resultaat... zelfs nagels knippen kan niet. Zelfs overal aaien dus niet. Ik ben dus bang dat ze onder een roesje moet om dat te doen, maar na die ene keer dát ze bij de dierenarts was en tegen het plafond liep, zelfs toen ze mega koorts had en juist heel suffig (waardoor we haar toen wel konden pakken), durven zij het niet meer aan. Ze konden niets bij haar doen, zelfs geen spuit geven om haar onder zeil te brengen. en het is de enige DA in mijn buurt die ik vertrouw.
Ik durf haar gewoon niet te pakken. zelfs als je het super snel doet is ze alert genoeg om vrij te komen en keihard te krabben. Ik ben zo bang dat het echt weer vanaf nul moet beginnen als ik gewoon doorpak... het is zo'n bang meisje! heeft iemand nog tips, want ik zit met mijn handen in het haar.... is het niet nu, dan zal ze toch ooit een andere keer naar een DA moeten...
Sorry voor de lange lap, maar zo werd het zo compleet mogelijk.