Dierverzekeringen

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anida
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:38

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Anida »

Even een oud topic omhoogschoppen. Ik ben erg aan het twijfelen of ik een verzekering voor Miekje zal nemen. Ben al een beetje aan het vergelijken geslagen tussen 2 verzekeraars. Proteq en Petplan. Van wat ik gehoord heb schijnen dat de betrouwbaarste te zijn.
Er zitten wel wat verschillen tussen beide verzekeringen. De 1 heeft een eigen risico van 19% en de andere van 34 euro per ingestuurde rekening. Bij die van 34 euro heb je de keuze om al je rekeningen op te sparen voor 1 jaar en dan alles tegelijk te sturen waardoor je maar 1 keer die 34 euro hoeft te betalen. Bij een hoge rekening is die 34 euro niet veel. Maar bij en wat kleinere rekening is die 19% weer voordeliger. Bij Proteq ga ik rond de 13 euro betalen en bij Petplan 15 euro.
Ik zou graag willen weten wie er verzekerd zijn en bij wie en graag de reden waarom daar.
Ik kom er zelf niet helemaal uit.
Trots personeel van Miekje, Toetie en Pluk.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1761
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Dierverzekeringen

Bericht door sandy »

Je hebt ook nog verschil in soort verzekering he, voor ongevallen en voor ziektes. Dus moet je daar ook nog een keuze in maken.
Ik heb het zelf nooit gedaan omdat als je het op jaarbasis rekent het toch wel erg duur is. En 9 van de 10 keer haal je de kosten over een heel kattenleven er niet uit.
Wij zorgen er liever voor gewoon altijd geld apart te hebben zowiezo voor alles maar ook mocht er onverhoopt iets gebeuren.
Maarja het ligt bij ons wel anders want we hebben 4 katten en 2 nijnen.
Dat was je vraag niet maar ik wou het toch even kwijt :lol:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Annelies84
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2009 15:25

Verzekering

Bericht door Annelies84 »

We overwegen om een 'zorgverzekering' af te sluiten voor onze kittens (die nu 14 weken zijn). Het aanbod van de hema klinkt wel goed: 108 euro per kat per jaar. Dan heb je ongevallen, operaties en tandarts. De instinker: eigen bijdrage van 45 euro per pakket opgestuurde rekeningen. Je kunt de rekeningen ook jaarlijks opsturen. Dus dat is 108 + 45 = 153 euro per jaar. Ik geloof dat castreren er niet bij inzit.

Wat denken jullie ervan? Ben je sowieso op jaarbasis die 153 euro wel kwijt bij de dierenarts?

Meer info: http://www.hemaverzekeringen.nl/dierenv ... g_hema.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Verzekering

Bericht door Boomer »

Lees goed de kleine letterjes !! Veel dingen zijn maar eenmalig verzekerd tijdens de verzekeringsperiode (bij dit soort verzekeringen) .
Dus bv eenmalig een tandarts terwijl hij misschien op latere leeftijd vaker erheen moet.

Mijn vorige katten waren nooit ziek en ik heb voor Zwartje misschien in haar hele leven maar 200 euro uit gegeven ( 21 jaar geworden). Voor Banjer rond de 500 euro in 19 jaar.
Terwijl Xeon (mijn kater van bijna 2 jaar) al ruim 800 euro heeft gekost, dan krijgt hij ook nog steeds dieetvoer.
Het is dus heel moeilijk te zeggen of je veel of weinig DA kosten krijgt.
Ik zou eerder kiezen om een aparte rekening te openen en daar maandelijks geld op te storten.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Sasser
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2009 15:16
Locatie: Utrecht

Re: Verzekering

Bericht door Sasser »

Zelf heb ik voor mijn 2 poezendames een verzekering via http://www.denationalehuisdierenverzekering.nl" onclick="window.open(this.href);return false; afgesloten. Je kunt daar kiezen uit 3 paketten. Mijn dames zijn al gesteriliseerd, dus zal mijn premie iets lager uitvallen dan het voor jou waarschijnlijk zal doen. Alle behandelingen bij de dierenarts (of het nou een operatie is, gebitscontrole, medicijnen, wat dan ook) worden voor 80% vergoed (zeg ik uit mijn hoofd, het kan ook 70% zijn). Per maand ben ik per kat zo'n 10 euro kwijt. Kijk anders even op deze site en vraag een gratis en vrijblijvende offerte aan. Succes!

Groetjes!!
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door beestenbende »

Ik heb alle katten ook nog nooit verzekerd, omdat het niet nodig was. De afgelopen 15 jaar heb ik meerdere katten gehad en ben op castraties/ sterillisaties maar weinig kosten kwijt aan de dierenarts. Alleen de afgelopen maanden meer kosten gehad omdat de hond ( die is herplaatst) de 2 katertjes had aangevallen en wij dus vanwege de verwondingen naar de da moesten. Ook die kosten vielen lager uit dan het totaalbedrag van de betreffende verzekering...Dus ik zou het niet doen.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Annelies84
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2009 15:25

Re: Verzekering

Bericht door Annelies84 »

Als ik dit zo lees, is het misschien inderdaad verstandiger om elke maand tien euro per kat op een spaarrekening te storten. Ik denk dat we zo beginnen. Mocht het nou toch vrij duur zijn allemaal, dan kunnen we altijd nog zo'n verzekering afsluiten.

Bedankt iedereen!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1761
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door sandy »

Wij hebben altijd spaargeld staan voor onverwachte kosten, en dus ook voor het vee.
Zo'n verzekering ben je meer aan kwijt dan dat je wellicht ooit nodig zal hebben, waarbij je nog vrij weinig vergoed krijgt ook.
Entingen bv zitten er gewoon niet bij en dat is elk jaar een aardige aanslag voor je portemonnee..
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door Leonie89 »

ik werk bij de HEMA.. en ik zou het niet doen.. :lol:
heel veel dingen zijn niet inbegrepen en het is zeker niet de goedkoopste verzekering voor dieren.. wat wij hebben gedaan is een spaarrekening geopend voor onze poes.. daar wordt elke maand automatisch 5 euro op gestort.. daar betalen we dan de dierenartskosten van.. ideaal.. en je bent je geld nooit kwijt.. je kat moet behoorlijk wat hebben om winst te maken uit een verzekering..
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Dierverzekeringen

Bericht door lievelijn »

wij sparen in een potje in de kast... je moet voor jezelf de afweging maken of er ooit kosten gaan komen aan je kat die je zelf niet zou kunnen gaan betalen (als je bv. al 2 maanden krom moet liggen voor de inentingen is het misschien wel slim, als je kat dan ineens een x onverwacht ziek wordt is de kans dat je het niet kan betalen groot) ofwel je moet denken dat je er geld aan "verdient"/ quitte speelt. Wij nederlanders willen ons overal voor verzekeren... terwijl het vaak slimmer is om gewoon zelf geld apart te zetten ervoor.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Leonie89 »

dat kan natuurlijk ook. alleen ben ik zo'n persoon die dan steeds geld uit dat potje ga halen voor andere dingen dan de poes.. vor boodschappen ofzo, of een treinkaartje.. en op zo'n rekening kun je het automatisch van je gewone rekening af laten schrijven.. je heoft er dus helemaal niet aan te denken!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Umimeis »

Ik heb wel een kattenverzekering...ben er blij mee ik moest €97 betalen voor chippen castreren inente, paspoort.
Ik kreeg €75 terug. Paspoort werd niet vergoed, de rest wel

Maar ik zit niet bij Proteq, maar Nationale huisdierenverzekering
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Annelies84
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2009 15:25

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Annelies84 »

Het is een moeilijke afweging om te maken. Want je weet van te voren nooit of je tijger vaak naar de dierenarts zal moeten. We gaan nu ook geld apart zetten op een rekening. Hoewel ik nog wel even ga kijken bij die verzekering die net door Umimeis geopperd werd.

Bedankt elvedinenleonie, voor de goede tip! Inderdaad, er wordt niet zoveel gedekt door die HEMA verzekering. Het bedrag per maand klinkt laag (7 euro) maar daar komt nog minimaal 45 euro eigen risico per jaar bij. Dus zo kan ik het ook!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Dierverzekeringen

Bericht door lievelijn »

elvedinenleonie schreef:dat kan natuurlijk ook. alleen ben ik zo'n persoon die dan steeds geld uit dat potje ga halen voor andere dingen dan de poes.. vor boodschappen ofzo, of een treinkaartje.. en op zo'n rekening kun je het automatisch van je gewone rekening af laten schrijven.. je heoft er dus helemaal niet aan te denken!
hihi op die manier sparen ken ik hoor :D doe ik voor mijn vakanties :grin: :grin: en voor de komende verbouwing van de slaapkamer nog zón extra rekening leek me een beetje te overdreven..
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Umimeis »

Ik heb m'n polis er even bijgehaald........... :-P

Nationale huisdieren verzekering is een onderdeel van Nationaal Spaarfonds - Delta Loyd Groep
Ik betaal per maand €14,57 aan premie
Eigen bijdrage/risico is 20%
En ik heb er wel een aanvullende verzekering bij (castratie/sterilisatie, vaccinatie,gebit)
Zonder aanvullend ben je goedkoper uit en het ligt ook een beetje aan de leeftijd van je kat/hond.
Dan betaal ik €8,62

Als je hond/kat eenmaal gecastreerd enz is, zou je eventueel die aanvullende verzekering op stop kunnen zetten, zodat je alleen basisverzekerd bent.

Succes!!
Mocht je nog vragen erover hebben geef me dan maar ff een persoonlijk berichtje....
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie