2 dames tijdelijk (vakantieoppas) samen. Te doen?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Mjam
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2010 21:08

2 dames tijdelijk (vakantieoppas) samen. Te doen?

Bericht door Mjam »

Hallo,

Ik en een goede vriend van me hebben tegelijkertijd een poes aangeschaft en die zijn op het moment zo'n 9 maanden. Alletwee hebben ze na uit hun nest gehaald te zijn, geen andere kat meer in hun buurt gehad. Ook gaan ze nog niet naar buiten.
Nu gaan we om en om met vakantie en zou het natuurlijk het meest praktisch en gezellig zijn als ze met elkaar zouden kunnen opschieten en we de een bij de ander tijdens de vakantie in huis zouden kunnen nemen.

Mijn vraag, gaat zo'n soortgelijke situatie wel eens goed of is het eigenlijk al gedoemd te mislukken?
En, hoe pak je het aan!

Dank!
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: 2 dames tijdelijk (vakantieoppas) samen. Te doen?

Bericht door Rowena »

Hoe lang gaan jullie op vakantie? Het klinkt wel praktisch, maar sommige katten hebben soms wel een week of langer nodig om aan elkaar te wennen. Ook moeten ze beide aan een nieuwe omgeving wennen. Ik heb er verder geen ervaring mee.

Misschien gaat het prima, maar misschien is het voor de katten wel helemaal niks. Misschien moet je het gewoon proberen ;-) ..
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: 2 dames tijdelijk (vakantieoppas) samen. Te doen?

Bericht door Camoth »

Het ligt er inderdaad aan voor hoe lang jullie weggaan. Voor een week of twee zou ik het niet doen. Dat is te kort. Daarbij moet je zorgen dat het huis waar ze verblijven groot genoeg is om ze in geval dat ze elkaar echt tot bloedens toe aanvallen ze apart gezet kunnen worden zonder dat ze dan in een kleine ruimte worden opgesloten.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie