Hey Evita,
Ik zit zo'n beetje precies in dezelfde situatie

Ik en mijn vriend wonen sinds 1 maart samen en nu wil ik heeeel graag een kat. Maar hij staat niet zo te springen

Ook vanwege de meubels. Hij is nog niet helemaal overtuigd maar heeft inmiddels wel ingestemd om te gaan kijken bij de zwerfkattenopvang

We zijn nu op zoek naar een wat oudere (3+) kat die binnen kan blijven en graag alleen is/kan zijn. Wij werken nl. ook allebei fulltime. De komende tijd ben ik nog wel thuis en ga ik een poging doen om hem/haar op te voeden om niet teveel meubels te slopen. Maar ja, dat weet je nooit of dat lukt, elke kat is weer anders maar dat zul je zelf ook wel weten
Dus misschien is een oudere kat voor jullie ook een optie? Ik wilde in eerste instantie een kitten maar nu ik serieus aan het rondkijken ben op internet spreken oudere katten me juist meer aan omdat ze gewoon een stuk rustiger zijn (meestal dan) en zich overdag vaak ook goed kunnen vermaken met naar buiten kijken, slapen, etc.
Of inderdaad 2 katten, dat werd mij ook aangeraden maar dat is toch niks voor ons. Wij hebben nog nooit katten gehad nl. en willen eerst even kijken hoe het met de eerste gaat. Maar misschien is het voor jullie wel een optie?
Ik was ook bang voor ruzie met mijn vriend ivm gesloopte meubels.. maar ik weet bijna zeker dat hij net zoveel van de kat gaat houden als ik

Ja je zal misschien wel eens een meningsverschil kunnen hebben over wat wel en niet kan, maar ik denk niet dat je relatie er aan onderdoor zal gaan alleen door een kat

(naja, kan wel maar dat ligt dan denk ik meer aan je relatie dan aan de kat

)
Maar in ieder geval goed dat je er van tevoren over nadenkt en bespreekt met je vriend!
xxx Flo