Ik heb nu zo'n grote twee weken mijn lief kittentje, nu zo'n 3 maand en een half. Ze is echt een droom en eet goed van de brok (RC Kitten).
Nu zou ik ook graag wat natvoer geven. Maar dat blijkt een beetje moeilijk te zijn, want ze is enorm kieskeurig. Zo eet ze nu RC Baby Cat Instinctive (ze ziet er al bijna als een dame uit, maar eet nog als een babietje

Nu heb ik al de gewone Schesir en Almo Nature geprobeerd, maar nog geen kitten variant? Weet iemand of dit eigenlijk een effect heeft? Hebben die echt zo iets van "Jee! Dit is echt voor mij gemaakt!" of is er überhaubt wel een verschil tussen Schesir Kip en Schesir Kitten Kippefilet (oké, er zit aloë in...)? Moet ze dan sowieso bestellen bij Zooplus (geen enkele dierenwinkel in de buurt verkoopt die blijkbaar voor kittens) en dat komt dan weer neer op in hoeveelheden van zes bestellen... Oké, valt nog mee, maar toch... Sta ik met vijf blikken over al weer.

En ze eet wel graag paté heb ik zo het gevoel. Enige paté waarvan jullie denken van, hm, die zit barstensvol vlees, probeer die eens?
CB: Zou ik graag proberen, maar woon in W-Vlaanderen, België, en vind het nogal moeilijk om hier een PROBEERhoeveelheid te krijgen.
Volledig vers: Ja, wil ze nog wel iets van eten... Maar ik kan niet altijd naar de winkel (werk laat) om volledig vers in huis te hebben voor haar. Wij werken ons er wel rond door af en toe pasta te eten, maar ja, vlees kun je niet te lang laten liggen en als ik zes dagen op een rij werk, dan is dat vier dagen zonder vers eten voor haar... (Heb géén grote diepvries voor de moment).
Minder brok geven? Probeer ik morgen eigenlijk al. Nu krijgt ze "all you can eat", morgen probeer ik met 50 gram ofzo, rest moet ze maar natvoer. Maar denk dat ik het antwoord al ken.

PS: In de discussie nat vs droog, vind ik geen enkele uitsluitend goed voor de tanden. Enkel rauw vlees waar ze moeten "trekken" en "kauwen" of tanden poetsen en regelmatig langsgaan bij de dierenarts is daarvoor goed. Voor de nieren is of vlees of natvoer geschikt. Enkel droog geven is voor mij gelijk aan én nier- én tandbederfproblemen uitlokken. Een kat drinkt nooit voldoende water om te compenseren met zijn droge voeding. Als "katten voldoende drinken want ze drinken wanneer ze dorst hebben", waar is, dan eten mensen ook genoeg van alles en nog wat... Oh, wacht... Te veel van dit, te weinig van dat - DAT eten we, ja. Maar ook niet gezond.