Nora heeft een hele dikke, wollige vacht en verliest ook gewoon hele plukken los haar. Onze hond haart niet uit en onze andere kat amper, maar in de twee weken dat Nora hier is heeft zij al genoeg haar voor alledrie geproduceerd... Bovendien heeft ze het heel warm nu, en dat terwijl dit lekkere temperaturen zijn, het kan nog veel warmer.
Dus ik net aan het kammen, eerst met een gewone kam (rechts op de foto) van onze hond, vervolgens met een borstel die ik voor de konijnen gebruik, had beide niet veel zin, alleen een paar losse haren kwamen mee. Nu hebben we ook nog één of ander ding, waarmee je de losse onderwol uit de vacht van onze hond (wij hebben een Dwerg Schnauzer) kan trekken (links op de foto) en dat werkte héél goed. Nu vraag ik me alleen wel af, kan ik zo'n ding voor Nora gebruiken?
En de tweede vraag, ik had haar eerst los op de tuintafel, ze vond het niet heel erg maar probeerde af en toe toch weg te stappen, dus toen heb ik haar het puppybandje van onze hond om gedaan en aangelijnt, dit was makkelijker met kammen en zo kon ze ook niet weglopen (ze mag nog niet buiten) maar of het nu door het bandje kwam of door het kammen zelf, ze vond het steeds vervelender, begon eerst af en toe te blazen en na een tijdje te grommen/brommen.. Ik ben in totaal (met en zonder bandje) nog geen vijf minuutjes bezig geweest, niet lang dus. Moet ik, als ik morgen opnieuwb egin, maar gewoon even doorzetten, of moet ik überhaupt maar niet weer beginnen? Heeft iemand verder nog tips voor het kammen? Ik denk niet dat ze wekelijks ofzo gekamt moet worden, maar de losse vacht moet er nu wel uit.

Dit zijn de kammen, geen idee hoe dat ene ding heet, sorry :p
Ik heb géén idee wat Nora gewend is, ze is zoals ik al zei een asielkat.