Plots weer erge ruzie tussen mijn 2 katten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Frits
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2010 09:46

Plots weer erge ruzie tussen mijn 2 katten

Bericht door Frits »

Hallo,

Wij hebben thuis 2 katten, een kater die gecastreerd is en een katin die gesterilisseerd is.
Ze zijn beiden 2 jaar met een maandje verschil.
Ze komen altijd redelijk goed overweg met elkaar, buiten eens geblaas of gepest of een mini krabgevechtje. Onze kattin is altijd al iets schuwer geweest. Samen eten betekend kater vreet bak leeg en jast dan de kattin weg om dat ook te kunnen opeten.
Hij is soms een echte pestkop. Ze kan er redelijk goed mee overweg meestal, buiten een blaasje of verstoppen onder bed gebeurd er niets.
Gisteren begon ze ineens erg te grommen en mauwen, ook haar haren vielen zowat uit :grin: en ze plaste waar ze zat als hij nog maar 2 meter in de buurt kwam.
Hij kijkt haar dan enkel maar aan en ze begint al. Als hij dan ergens naartoe wandeld gaat ze er wel zelf naartoe om te gaan zitten grommen.
Ik heb ze dan appart gezet en toen was het helemaal over bij haar, ze deed normaal, speelde weer, at en dronk.
Daarna heb ik ze even weer samen gelaten, ze is dan aan hem gaan snuffelen en heeft op zen hoofd gelikt. Dus ik dacht klaar is kees maar nog geen minuut later zat ze weer lelijk te doen. Nu heb ik ze vandaag overdag opnieuw appart gezet en ik ga straks nog eens proberen. Wat ik alvast eens ga doen is 2 verschillende bakjes brokken zetten en 2 bakjes drinken ipv 1. Natte voeding krijgen ze altijd appart. Ik ga ook 2 mandjes kopen en een paal met verstopplekjes in. Misschien kan ze niet altijd tot rust komen ofzo. Is er nog een andere verklaring voor dit gedrag???? Ik zou zeggen ik zet ze samen maar ze plast en poept overal dan. Ze heeft dit een jaar geleden ook al eens gehad en toen ging het na iets meer dan een week weer over.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Plots weer erge ruzie tussen mijn 2 katten

Bericht door Cari »

Hai Frits,
blijkbaar heeft je poes nogal moeite met haar dominante huisgenoot. Het lijkt me inderdaad een heel goed plan om de veranderingen in te voeren die je van plan bent. Heb je ook al een 2e kattenbak? Dat lijkt me zeker raadzaam, omdat ze het nu overal doet en wellicht die van haar 'vriend' niet durft te gebruiken.
Ze zijn nu ook allebei op een leeftijd dat ze onderling behoorlijk kunnen klieren, vooral katers kunnen vaak pestkoppen zijn. Ik hoop dat het gewoon weer bijtrekt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie